Lapualta yllättävä kannanotto: Emme halua vastaanottokeskusta Simpsiölle

Lapualta yllättävä kannanotto: Emme halua vastaanottokeskusta Simpsiölle

03.11.2015 18:14 (Päivitetty: 03.11.2015 18:41)

5B18E1CCBEC5F367BA0CC61A19D556CA
Arkistokuva: Jaakko Elenius

Lapuan kaupunginhallitus lähetti tiistaina illansuussa medialle yllättävän tiedotteen, jossa kerrotaan, että kaupunginhallitus vastustaa mahdollisia aikeita avata vastaanottokeskus Simpsiölle Kullakseen.

Tiedotteessa kerrotaan, että kaupunginhallitus käsitteli asiaa kokouksessaan tiistaina 3. marraskuuta.

Kaupunginhallitus muodosti kannanoton, jossa se vastustaa vastaanottokeskuksen avaamista Simpsiölle. Kaupunginhallituksen mielestä vastaanottokeskus pitäisi sijoittaa peruspalveluiden läheisyyteen, ei matkailualueelle.

– Simpsiöllä on keskeinen merkitys kaupungin matkailustrategiassa ja turvapaikanhakijoiden vastaanottokeskuksen sijoittaminen Simpsiölle hankaloittaa strategian toteuttamista. Kaupunki katsoo, että vastaanottokeskus tulee sijoittaa muun muassa kotouttamiseen liittyvien tarpeiden vuoksi peruspalveluiden lähelle, sanotaan kaupunginhallituksen tiistaina lähettämässä mediatiedotteessa.

Lapuan kaupungin verkkosivustojen mukaan kaupunginhallituksen tuorein esityslista koskee maanantain 2. marraskuuta kokousta . Esityslistalla ei mainita mitään aikeista avata vastaanottokeskus Simpsiön alueelle.

SARIANNE TEKONIEMI

Kommentit (3)

Vierailija

Simpsiö on pieni paikallinen laskettelupaikka ja siellä on myös pikkujouluja yms. Eiköhän Lapualta löydy sellaisiakin paikkoja jotka on oikeasti vapaana. Simpsiölle on muutakin käyttöä.

Vierailija

Imatrallakin pistettiin hotelli kiinni, työntekijöille kenkää ja vastaanottokeskus tilalle.
Miksei kaikkia pakolaisia viedä pääkaupunkiseudulle?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Suosituimmat