Jouluaamuna klo 7 töihin, mutta bussit ei kulje
Työmatka parikyt km. Miten ratkaisette ongelman? Ei autoa. En ole koskaan ollut jouluna töissä.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala nyt säästää euro/työpäivä, niin rahaa on hyvin taksiin. Maksaa jotain 30 euroa.
Pyhäpäivänä 27 km ajo maksaa vähintään 50 €.
Jonka työnantaja maksaa jouluna ja juhannuksena.
Älkää nyt himpura sentään laittako näitä juttuja tänne faktoina. Joillakin aloilla kyllä, jotkut työnantajat kyllä, mutta ei tuo ole mikään yleispätevä sääntö lainkaan.
Kyllä se on ihan fakta.
Mitä te täällä jankkaatte. Asiahan on jo selvinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullahan on tässä vielä kaksi kuukautta aikaa säästää se 30e, minkä taksimatkaan tarvitset. Kotiin ilmeisesti pääset bussilla, kun ongelma tuntuu olevan tuo aikainen aamu?
siis ei taida edes 30 riittää ja sekin yhteen suuntaan... eihän tolla pääsee edes omilleen tuntipalkoilla...
mieheni ehdotus hae ap saikku päivä!
Yhteen suuntaanhan ap sen kyydin tarvitseekin. Jos menee klo 7 töihin, pääsee klo 15 aikaan, jolloin bussit jo kulkevat. En tiedä muiden paikkakuntien taksitaksoista, mutta minä olen usein mennyt reilu 20km matkan taksilla ja hintaa tullut juurikin tuo kolmisenkymppiä. Joulupäivältähän saa vielä tuplapalkankin, kyllä sillä yhden taksimatkan maksaa.
Esimerkiksi Oulun seudulla ei kulje bussit ollenkaan joulupäivänä, joten voi hyvinkin olla, että ap joutuisi menemään kumpaankin suuntaan taksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kukaan ei takuulla halua edes vaihtaa joulupäivän vuoroa kanssani, kun minulla ei ole pieniä lapsia, muilla on. Joten se mahdollisuus on jo häviävän pieni muutenkin.
ap
Joulupäivästä saa (toistaiseksi) niin hyvät lisät palkkaan, että ehkä kuitenkin kannattaa mennä sinne töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala nyt säästää euro/työpäivä, niin rahaa on hyvin taksiin. Maksaa jotain 30 euroa.
Pyhäpäivänä 27 km ajo maksaa vähintään 50 €.
Jonka työnantaja maksaa jouluna ja juhannuksena.
Älkää nyt himpura sentään laittako näitä juttuja tänne faktoina. Joillakin aloilla kyllä, jotkut työnantajat kyllä, mutta ei tuo ole mikään yleispätevä sääntö lainkaan.
Kyllä se on ihan fakta.
No eihän ole :-D Laita tänne linkki lakipykälään, jossa kerrotaan, että kaikkien työnantajien pitää maksaa työntekijöilleen taksi joulupäivänä, jos julkista liikennettä ei ole käytössä. Kaikkea sitä ihmiset jaksaakin väittää...
Mulle on työnantaja maksanut taksin, kun piti päästä klo 6:00 uuden vuoden päivänä töihin, bussit ei kulkeneet noin aikaisin eikä minulla ollut (tuolloin) ajokorttia.
Minulle on työnantaja tuossa tilanteessa antanut taksikortin käyttöön. Eli kysy maksaako työnantaja että pääset töihin.
Mahtavaa että asia selvisi! Ei tarvitse ap:n stressata. :)
Ihmetyttää, että onko joku ammattiala, jossa ollaan jouluna töissä ja työehtosopimuksessa EI olisi kuljetuksen järjestämisestä sovittu.
Ei työnantajan tietenkään tarvitse maksaa, vaan mene taksilla omalla kustannuksella ja vähennä verotuksessa. Luultavasti onnistuu mutta luvata en voi.
Noin kaukana asuvalla kyllä pitäisi olla oma auto. Voihan bussit vaikka mennä lakkoon tms. Ja kun on vuorotyö, on vuodessa päiviä, jolloin bussit ei kulje.
Muuta lähemmäksi tai osta oma auto!
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää, että onko joku ammattiala, jossa ollaan jouluna töissä ja työehtosopimuksessa EI olisi kuljetuksen järjestämisestä sovittu.
Ravintola-ala nyt ainakin, ei kukaan maksa sulle taksia että pääset aamuyöllä töistä kotiin, oli sitten mikä pyhä tahansa..
Jos työnantaja maksaa melkein 30 kilometrin matkan taksilla, mä en ainakaan omalla autolla kulkisi. Sehän olisi sulaa hulluutta! Ei mikään km-korvaus ole niin paljon kuin taksi jouluaamuna. Ei tarttis omaa autoa turhaan starttailla, kun lämmin taksikyyti olisi talon puolesta. Eli höpönhöpön taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintola-ala nyt ainakin, ei kukaan maksa sulle taksia että pääset aamuyöllä töistä kotiin, oli sitten mikä pyhä tahansa..
Kyllä suurin osa ravintoloista on jouluna kiinni, eikä ainakaan aamuseitsemäksi sinne joulupäivänä mennä...sellaisesta työstähän tässä aloituksessa on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olikin jouluyöstä kyse. Aika harva ravintola hotelleja lukuun ottamatta on silloin auki. Tokihan on paljon aloja, joissa ilta- yö- ja viikonlopputyö on ihan normi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suurin osa ravintoloista on jouluna kiinni, eikä ainakaan aamuseitsemäksi sinne joulupäivänä mennä...sellaisesta työstähän tässä aloituksessa on kyse.
Entäs vartijat? Eikä läheskään kaikissa terveydenhoitoalan tesseissä ole mitään mainintaa moisesta taksiasiasta... Itse työskentelen aivan eri alalla ja vain arkipäiväisin, mutta kyllä joskus tulee sellaisia tilanteita, että asiakas tarvitsee mua arkipäivien ulkopuolella. Tilanne voi tulla myös joulupäivänä. Eikä mistään taksimatkoista ole tasan tarkkaan sovittu (olisi toki neuvoteltavissa varmaankin).
Voisitko siis jo pikkuhiljaa uskoa, ettei jouluaamun taksimatka töihin ole automaattisesti työnantajan korvattavissa oleva asia?
Vierailija kirjoitti:
Ei työnantajan tietenkään tarvitse maksaa, vaan mene taksilla omalla kustannuksella ja vähennä verotuksessa. Luultavasti onnistuu mutta luvata en voi.
Noin kaukana asuvalla kyllä pitäisi olla oma auto. Voihan bussit vaikka mennä lakkoon tms. Ja kun on vuorotyö, on vuodessa päiviä, jolloin bussit ei kulje.
Muuta lähemmäksi tai osta oma auto!
Tässä ketjussa on kyse joulupäivän aamusta. Silloin työnantaja maksaa kyydin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs vartijat? Eikä läheskään kaikissa terveydenhoitoalan tesseissä ole mitään mainintaa moisesta taksiasiasta... Itse työskentelen aivan eri alalla ja vain arkipäiväisin, mutta kyllä joskus tulee sellaisia tilanteita, että asiakas tarvitsee mua arkipäivien ulkopuolella. Tilanne voi tulla myös joulupäivänä. Eikä mistään taksimatkoista ole tasan tarkkaan sovittu (olisi toki neuvoteltavissa varmaankin).
Voisitko siis jo pikkuhiljaa uskoa, ettei jouluaamun taksimatka töihin ole automaattisesti työnantajan korvattavissa oleva asia?
Kyllä se vaan on työnantajan korvattava. Voisit ihan oikeasti uskoa. Mutta ethän voi tietää asiaa, koska työskentelet vain arkisin.
Eiköhän joulupäivästä tule sen verran normipäivää korkeampi palkka, että taksiin on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan on työnantajan korvattava. Voisit ihan oikeasti uskoa. Mutta ethän voi tietää asiaa, koska työskentelet vain arkisin.
No en usko. Osaan kyllä lukea työehtosopimuksia ja niitä löytyi monia, joissa ei ole asiasta mainittu. Myös terveydenhoitoalalta. Lisäksi tunnen useita vuorotyöläisiä, joille ei tuota taksimatkaa korvata.
Sulla ei oo edelleenkään ollut näyttää mitään mustaa valkoisella väitteesi tueksi, niinpä lopetan omalta osaltani sun kanssa jänkkäämisen tähän.
Eli et ole kysynyt