Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluaamuna klo 7 töihin, mutta bussit ei kulje

Vierailija
03.11.2015 |

Työmatka parikyt km. Miten ratkaisette ongelman? Ei autoa. En ole koskaan ollut jouluna töissä.

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kans mikä juttu tämä on ettei työnantaja maksaisi taksia? Tietenkin maksaa!

Vierailija
42/123 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan joulupäivä on ongelmallinen: viime vuonna Helsingissäkin alkoi bussit kulkea vasta 11 jälkeen. Eka juna lähti tosin Keravalta ennen kello kuutta. Maaseudulla tuskin ollaan niin onnellisessa asemassa...
Miten menet sunnuntaisin töihin? Ja ennen kaikkea: miten voit asua noin korvessa ilman autoa, mutta silti tehdä vuorotyötä? Nyt kipin kapin autoa ostamaan tai uutta kotia lähempää duunia metsästämään, jos meinaat työpaikkasi pitää...

27 km on pääkaupunkiseudulla normaali työmatka, joka yleensä sujuu ihan julkisilla. Voisin kuvitella, että ap on töissä sairaalassa tai vanhustenhoidossa yms. Ja monissa paikoissa auto ei ole ratkaisu, koska ei ole parkkipaikkoja työntekijöille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan joulupäivä on ongelmallinen: viime vuonna Helsingissäkin alkoi bussit kulkea vasta 11 jälkeen. Eka juna lähti tosin Keravalta ennen kello kuutta. Maaseudulla tuskin ollaan niin onnellisessa asemassa...
Miten menet sunnuntaisin töihin? Ja ennen kaikkea: miten voit asua noin korvessa ilman autoa, mutta silti tehdä vuorotyötä? Nyt kipin kapin autoa ostamaan tai uutta kotia lähempää duunia metsästämään, jos meinaat työpaikkasi pitää...

Jos ongelmana on joulupäivä ja juhannus, niin se on sitten sen arvoista että tulee satojen eurojen lisäkustannukset vuodessa auton takia? Eihän se autokaan millään vo hajota juuri ennen joulua koska sillä on joulumieltä....

Vierailija
44/123 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sullahan on tässä vielä kaksi kuukautta aikaa säästää se 30e, minkä taksimatkaan tarvitset. Kotiin ilmeisesti pääset bussilla, kun ongelma tuntuu olevan tuo aikainen aamu?

siis ei taida edes 30 riittää ja sekin yhteen suuntaan... eihän tolla pääsee edes omilleen tuntipalkoilla...

mieheni ehdotus hae ap saikku päivä!

Vierailija
45/123 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että työnantajan pitäisi maksaa työmatkatkin?? Pitäisiköhän sen työnantajan maksaa sit mulle bensat,renkaat ja vakuutuksetkin??? Vai tarttisko aikuisen ihmisen ihan itse hoitaa nää hommat. Oikein mammojen juttuja taas. Herätys tähän päivään naiset!!!!

Tosimies

Vierailija
46/123 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ongelmana on joulupäivä ja juhannus, niin se on sitten sen arvoista että tulee satojen eurojen lisäkustannukset vuodessa auton takia? Eihän se autokaan millään vo hajota juuri ennen joulua koska sillä on joulumieltä....

Yhdellä tutulla hajosi lopullisesti alle vuoden ollut auto lopullisesti. Eikä se nyt ihan mikään 70-luvun loppuunajettu auto ollut, mutta tuskin ap pienipalkkaisena voi kovin kallista ostaakaa. Historia tuntee, myös omasta tuttavapiiristä, tapauksia, joissa uudehko auto on palanut. Veljeni 90-luvun, tosin paljon ajettu, auto hajosi lopullisesti katsatuksessa. Eli auto ei ole autuaaksi tekevä ratkaisu. 

Vierailija
47/123 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksilla jos työnantaja ei sitä maksa kulut ainakin vähennyksiin verotuksessa.

Vierailija
48/123 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten julkisilla pääsee joka aamu, sunnuntaisinkin eli hyvin olen päässyt töihin vuoroon kuin vuoroon, mutta nyt tuli eteen tämä vähän yllättävä joulunajan aikatauluihin liittyvä asia, kun en ole ollut tuossa työpaikassa vielä kokonaista vuotta. Mutta puhun tästä huomenna töissä ja etsitään työnantajan kanssa joku ratkaisu.

Kiitos vielä keskustelijoille.

ap

tuu meillekkin kertomaan mihin ratkaisuun päädyitte!

Vierailija
49/123 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kans mikä juttu tämä on ettei työnantaja maksaisi taksia? Tietenkin maksaa!

Työnantaja VOI maksaa taksin, mutta mitään velvollisuutta siihen ei ole. Lähtökohtaisesti työmatkat on työntekijän kustannettava ja huolehdittava. Vain erikseen sopimalla työnantaja voi ottaa ne vastattavakseen.

Mistä ihmeestä joillakin on sellainen käsitys, että TIETENKIN työnantaja maksaa :D?

Vierailija
50/123 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että työnantajan pitäisi maksaa työmatkatkin?? Pitäisiköhän sen työnantajan maksaa sit mulle bensat,renkaat ja vakuutuksetkin??? Vai tarttisko aikuisen ihmisen ihan itse hoitaa nää hommat. Oikein mammojen juttuja taas. Herätys tähän päivään naiset!!!!

Tosimies

No kyllä vaan maksaa! Siinä kun sinäkin hengestäsi taistelet teholla joulupäivänä, jos selviät, olet kiitollinen että henkilökunta on töissä.

Vierailija
51/123 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja VOI maksaa taksin, mutta mitään velvollisuutta siihen ei ole. Lähtökohtaisesti työmatkat on työntekijän kustannettava ja huolehdittava. Vain erikseen sopimalla työnantaja voi ottaa ne vastattavakseen.

Mistä ihmeestä joillakin on sellainen käsitys, että TIETENKIN työnantaja maksaa :D?

Liekö ihan työehtosopimuksessakin, mutta olen ollut kaupassa ja sairaalassa töissä ja kummassakin työnantaja oma-aloitteisesti kustansi taksin jos julkiset eivät kulkeneet. Samoin sain taksikorvauksen, kun lähdin koulutukseen aamuyöstä eikä paikalliset kulkeneet, juna kyllä.

Vierailija
52/123 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu niin syrjäkylillä, että olisi pakko olla auto. Mutta paikkakuntani ja työpaikkakuntani välillä on 27 km:n tieosuus, josta varmaan ainakin 15 km on valaisematonta, pyörätietöntä taivalta, jota en takuulla edes uskaltaisi lähteä kulkemaan/polkemaan yksinäni jouluaamuna, haluamisesta nyt puhumattakaan. Mutta otan puheeksi tämän ja joku ratkaisu toivottavasti löytyy, parempi kuin taksi.

ap

Vierailija
53/123 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä kuka maksoi, mutta entinen naapurini oli vanhainkodissa töissä, se vanhainkoti oli korvessa ja me asuimme lähellä keskustaa. Toisinaan kun itse lähdin töihin, hän tuli taksilla kotiin. Uskoisin, että töistä tuli. En koskaan kysellyt asiasta sen kummemmin, mutta työpaikka tuli joskus puheeksi ja kertoi tekevänsä paljon yövuoroa. Heillä oli yksi auto, mutta mies sellaisissa töissä, että tarvitsi autoa usein. 

Vierailija
54/123 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aamulla muka bussit kulje?

Vierailija
55/123 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ennen vuorotöissä, ja työvuoro alkoi 5.30 ja myöhäisin klo 1. Työnantaja maksoi taksin töihin ennen kuutta työnsä aloittaville a klo 23.30 jälkeen lopettaville. Ja myös jos ei julkisilla päässyt vaikka lakon takia.

Vierailija
56/123 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei nyt jouluaamuna, varmaan oikeen missään päin Suomea, viitsisitkö lukea ketjun?

Vierailija
57/123 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö aamulla muka bussit kulje?

ei ainakaan pääkaupunkiseudulla jouluaamuna.

Vierailija
58/123 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no ei nyt jouluaamuna, varmaan oikeen missään päin Suomea, viitsisitkö lukea ketjun?

tämä siis tarkoitettu viestille 54

Vierailija
59/123 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kenenkään työtä aliarvioimassa mutta eiköhän me jokainen silti pystytä työmatkamme itse hoitamaan? Kai se ensiavun työntekijä osaa itse autoa ajaa tai pysty taksinsa maksamaan? Niinkuin me muutkin vaikka ei tehdäkkään töitä henkiä pelastamalla. Verotukseen matkakulut vaan niinkuin muutkin kuolevaiset......

Vierailija
60/123 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin sairaalassa töissä niin työnantaja maksoi taksit