Jouluaamuna klo 7 töihin, mutta bussit ei kulje
Työmatka parikyt km. Miten ratkaisette ongelman? Ei autoa. En ole koskaan ollut jouluna töissä.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullahan on tässä vielä kaksi kuukautta aikaa säästää se 30e, minkä taksimatkaan tarvitset. Kotiin ilmeisesti pääset bussilla, kun ongelma tuntuu olevan tuo aikainen aamu?
siis ei taida edes 30 riittää ja sekin yhteen suuntaan... eihän tolla pääsee edes omilleen tuntipalkoilla...
mieheni ehdotus hae ap saikku päivä!
Yhteen suuntaanhan ap sen kyydin tarvitseekin. Jos menee klo 7 töihin, pääsee klo 15 aikaan, jolloin bussit jo kulkevat. En tiedä muiden paikkakuntien taksitaksoista, mutta minä olen usein mennyt reilu 20km matkan taksilla ja hintaa tullut juurikin tuo kolmisenkymppiä. Joulupäivältähän saa vielä tuplapalkankin, kyllä sillä yhden taksimatkan maksaa.
Kyllä työnantaja maksoi silloin taksin kun olin lentokentällä töissä enkä aikaisempaan ja myöhäisimpään työvuoroon päässyt julkisilla. Sama juttu joulupäivänä kun menin normaaliin päivävuoroon. Myös ollessani huoltsikalla töissä minulla oli ongelmia päästä yövuorosta kotiin kun julkiset eivät enää kulkeneet, ja työkaverini totesi että jos työntekijä ei muulla keinolla pääse töihin, työnantajan on maksettava taksi :)
Kiinnostaisi missä ap on töissä. Itse olen hoitaja ja aina on maksettu taksi jos ei pääse muuten töihin jouluna tai juhannuksena. Ap on mielestäni uusavuton kun ei ole osannut itse ottaa asiaa puheeksi työpaikalla. Yleensä työpaikoilla, joissa tehdään vuorotyötä, on jokin systeemi tällaisia tilanteita varten. Ap on varmaan aika nuori vielä?
Itsekin olen sairaalassa töissä, eikä työnantaja tosiaan maksa taksia töihin. Se ei ole työnantajan ongelma, kuinka työntekijä hoitaa työmatkansa. Jos on ottanut työpaikan vastaan, työnantaja olettaa, että työntekijä myös saapuu töihin silloin kun vuoro on. Eräs kollega muutti, jolloin ei enää päässytkään joka vuoroon kun bussit ei täällä rajan pinnassa kulje jatkuvasti. Hän joutui sitten ajamaan ajokortin ja hankkimaan auton. Ja ihan omilla rahoilla.
Kyllä se varmaan enemmän poikkeus on, jos työnantaja suostuu maksamaan taksin. Miettikää, kuinka paljon esim. sairaaloissa on töissä vuorotyöntekijöitä. Heistä aika iso osa voi olla kortittomia. Luuletteko, että työnantaja suostuisi maksamaan kaikille taksin silloin, kun heidän on vaikea päästä töihin/töistä kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Käsi sydämelle: kuinka moni voisi pyytää naapurin autoa lainaksi koko päiväksi jouluna, 25.12., kun ihmiset menee sukulaisiin ym. autoilla. Tai pyytää naapuria heittämään töihin 54 kilsan matka kello kuudelta jouluaamuna?
No todellakin voisin pyytää naapurilta tai kaverilta autoa lainaksi. Niiltä, jotka viettää sen 1-2 vrk kotona poistumatta minnekään.
Pyytäisin autoa lainaksi. Ja minä lainaisin omaani ystävälle/sukulaiselle tossa tilanteessa. Perheessä kaksi auto joista toinen seisoo aina joulunpyhät tyhjänpanttina pihassa. Ei silloin mihinkään liikuta tai jos liikutaan niin yhdellä autolla päästään.
Ei todellakaan maksa kunnallisella työnantaja työmatkoista penniäkään, nauraishan ne pihalle, jos tuollaista menis kysymäänkään. Miettikää nyt, sithän ne sais maksaa kaikkien viikonlopputyöläisten matkat.
No on se taksi yhtenä päivänä vuodessa aika paljon edullisempi ratkaisu kuin auton hankkiminen ja pitäminen. En ymmärrä miksi taksivaihtoehto on ap:lle ehdoton no-no. Julkinen liikenneväline siinä missä bussikin.
Oletko joku huithapeli?
En ikinä, ikinä lainaisi omaa autoa naapurille.
Viesti numero 74 oli tarkoitettu kirjoittajalle 69.
Vierailija kirjoitti:
Oletko joku huithapeli?
No en todellakaan ole mikään huithapeli. Asun pienessä taloyhtiössä, missä kaikilla perheillä on vain yksi auto. Tunnemme toisemme hyvin ja kyllä autoja lainataan puolin ja toisin jos on todellinen tarve. Annanhan minä täysi-ikäisten lastenkin ajaa perheen autolla, miksen 30 vuoden ajokokemuksen omaavan naapurini, joka ei ole mikään huithapeli? Auto ei ole meidän perheessä mikään pyhä lehmä ja jos jotain sattuisi, niin tietysti aiheuttaja korvaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan maksa kunnallisella työnantaja työmatkoista penniäkään, nauraishan ne pihalle, jos tuollaista menis kysymäänkään. Miettikää nyt, sithän ne sais maksaa kaikkien viikonlopputyöläisten matkat.
Kyllä muuten maksaa. Se koskee juhlapyhiä, juhannusta ja joulua. Ei tavan viikonloppuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko joku huithapeli?
No en todellakaan ole mikään huithapeli. Asun pienessä taloyhtiössä, missä kaikilla perheillä on vain yksi auto. Tunnemme toisemme hyvin ja kyllä autoja lainataan puolin ja toisin jos on todellinen tarve. Annanhan minä täysi-ikäisten lastenkin ajaa perheen autolla, miksen 30 vuoden ajokokemuksen omaavan naapurini, joka ei ole mikään huithapeli? Auto ei ole meidän perheessä mikään pyhä lehmä ja jos jotain sattuisi, niin tietysti aiheuttaja korvaa.
Järkytän teitä vielä vähän lisää meidän hyvillä naapurisuhteilla: Voin myös jättää kotiavaimet naapurille lähtiessämme lomalle, jotta käy kastelemassa kukat. Olen myös saanut majoittaa naapuriin ulkomailta lapsemme häihin tulleita sukulaisia kun naapurit oli mökillä. Asutaan aika maalla, joten täällä ei ole hotelleja lähistöllä.
Siis homma taiski olla "paskaa joudun olee joulun töissä, en muuten varmana mene"
1.1. kulkee bussit. Sunnuntai aikataulul.
Vierailija kirjoitti:
Siis homma taiski olla "paskaa joudun olee joulun töissä, en muuten varmana mene"
1.1. kulkee bussit. Sunnuntai aikataulul.
Ei kulje ennen puoltapäivää.
Ole vaikka kuinka hämmentynyt, mutta sairaalat maksavat työntekijöidensä taksit tällaisissa tapauksissa, totta on.