Jouluaamuna klo 7 töihin, mutta bussit ei kulje
Työmatka parikyt km. Miten ratkaisette ongelman? Ei autoa. En ole koskaan ollut jouluna töissä.
Kommentit (123)
Asuuko joku tuttusi siellä lähistöllä? Sinne yökylään? Jos ei ole hirveätä lumihelvettiä, fillarilla?
Sieluni silmillä näen jonkun AV-mamma työmuurahaisen pakertavan pyörällä klo 5:30 jouluaamuna lumituiskussa siihen 7e/h osa-aikatyöhön koska "työtä nyt on perkele tehtävä!".
Omasta mielestä tuo on sen verran eksoottinen työpäivä, johon on vaikea saada tekijää, niin ihan hyvin voi kysyä suoraan pomoa maksamaan taksin.
Käsi sydämmellä: Voiko joku kysyä pomolta, voiko tosissaan antaa vuoron sellaiselle jolla on oma auto? N25
Kaikki ei käy joulupäivänä sukulaisten luona. Me mennään aattona..
Millainen työpaikka? Tulee mieleen kello 7 joulupäivänä auki olevista paikoista lähinnä jotkut sairaalat, 24/7-huoltoasemat tms. Voisitko olla työpaikalla yötä?
En aja polkupyörällä pimeässä 27 km jouluaamuna. Pitäisi lähteä liikkeelle varmaan jo viideltä. Jos on tullut lunta, ei ole edes aurattu siihen aikaan. Puhun asiasta töissä huomenna.
Kiitos vastanneille.
ap
Vierailija kirjoitti:
Asuuko joku tuttusi siellä lähistöllä? Sinne yökylään? Jos ei ole hirveätä lumihelvettiä, fillarilla?
:D Yökylään JOULUAATTONA? :D
Sullahan on tässä vielä kaksi kuukautta aikaa säästää se 30e, minkä taksimatkaan tarvitset. Kotiin ilmeisesti pääset bussilla, kun ongelma tuntuu olevan tuo aikainen aamu?
Jos ei laina-autoa järjesty tai kortteeria kyliltä lähempää yhdeksi yöksi ni se on se taksi kuitenki otettava. Maksaahan se ja verottaa palkkaa mutta kumminkin parempi ku kokonaan ilman sitä palkkaa vaikka taksimaksunki miinustais, eikö? Vain yhdestä kerrasta kumminkin kyse. Tai vuokra-auto mutta tuskin sen halvempi.
Ap, olisiko kukaan menossa esim. kirkkoon edes osittain samaan suuntaan?
Minä en pyytäisi naapurin autoa missään tilanteessa, mutta sisarukselta voisin pyytää. Tiedän, että veli käy joulupäivänä kylässä vain yhdessä naapurissa, joka on 200 m päässä. Itsellä on tosin auto eikä ole jouluna töitä, mutta tällaista ajattelin itse, että jos olisi joku läheinen. En minä ainakaan läheisillä ajatellut naapureita, vaan omia perheenjäseniä.
Niin no minä en tiedä, onko yhden päivän takia järkevää hommata auto, jos julkisilla noin yleensä muuten pääsee hyvin. Maaseudulla on vähennetty vuoroja ja itselläkin kävi niin, että jouduin ostamaan auton julkisten huononnuttua. Minulla kyllä päivätyö, mutta tosi pitkä työmatka. Kävi samalla niin, että työssäkäynti on lähinnä harrastus, ei tästä paljon mitään iloa jäljelle jää. Sen verran kalliimpaa sitä autoa on pitää.
Tai onko teillä mitään ryhmäviesti mahdollisuutta? Kun oli tämä mielenilmauspäivä, ja bussit ei kulkeneet, niin lähetin viestin koko talolle ja 2 minsan kuluttua minulla oli kyyti, läheisen moottoritien rampilla xx aikaan aamusta. Toki joulupäivänä on varmaan pieni miehitys, mutta aina voi yrittää.
Vierailija kirjoitti:
#20 tarjoaa kuulemma kyydin.
Mielelläni. Tarakalle vaan!
Oikeasti miten niin? Lue viestit. Mä oon sillä kannalla, että jos ei ylimäärästä autoa satu olemaan tyhjän panttina niin sitten ei mennä töihin. Helppoa.
Jos työnantaja haluaa sinun olevan töissä, vaadi maksamaan matkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Yökylään JOULUAATTONA? :D
Jos olisi joku yksinäinen kaveri vaikka. :) Ei tietty minkään puolitutun kaiman luokse. Tai olisiko joku työpaikan lähellä asuva sukulaisissaan joulun ja voisi lainata kämppäänsä?
Vuosia sitten kävi pieni kämmi työpaikallamme...
Asun toisessa kaupungissa, minulla on auto.
Juhannusaattona olin iltavuorossa, seuraavana päivänä piti mennä aamuun.
Mies lähti lasten kanssa vanhempiensa luo viettämään juhannusta, minun piti jäädä töiden jälkeen hetkeksi kaverin luo ja sitten öpyä isäni luona, turhaa ajaa kotin 25km illalla tyhjään kotiin.
Minulla oli pitkä vuoro, työkaveri, joka asui samassa kaupungissa kuin minä mutta täysin eri suunnassa, oli lähtenyt aikaisemmin. Olin hiukan yllättynyt kun hän istui edelleen bussipysäkillä kun lähdin.
Ei kukaan ollut muistanut että busseja ei kulje juhannusaattona enää illalla, töihin oli bussilla päässyt mutta taisi olla päivän viimeisimpiä vuoroja.
Ei autoilijat ollut tällaista muistanut, eikä tämä bussia käyttävä tienyt kun oli asunut Suomessa vasta muutaman viikon, Norjasta muuttanut tänne. Ja hänellä odotti lapsi kotona....
Minulla sitten meni suunnitelmat uusiksi, ja vein työkaverin kotiin.
Välillä tuntuu ihan tyhmältä että bussikuskeilla pitää olla noi tietyt vapaat, kun löytyy kuitenkin koko SUomesta muitakin joiden täytyisi päästä töihin.
Muuten julkisilla pääsee joka aamu, sunnuntaisinkin eli hyvin olen päässyt töihin vuoroon kuin vuoroon, mutta nyt tuli eteen tämä vähän yllättävä joulunajan aikatauluihin liittyvä asia, kun en ole ollut tuossa työpaikassa vielä kokonaista vuotta. Mutta puhun tästä huomenna töissä ja etsitään työnantajan kanssa joku ratkaisu.
Kiitos vielä keskustelijoille.
ap
Aiemmassa työssä työnantaja maksoi taksin töihin päivinä, jolloin julkiset eivät kulkeneet. Just jouluaaton yövuoroon ja pois, joulupäivän aamuun ja samat juhannuksena. Ei ollut vaihtoehtoa, et kukaan ei olis ollut töissä.
Tosiaan joulupäivä on ongelmallinen: viime vuonna Helsingissäkin alkoi bussit kulkea vasta 11 jälkeen. Eka juna lähti tosin Keravalta ennen kello kuutta. Maaseudulla tuskin ollaan niin onnellisessa asemassa...
Miten menet sunnuntaisin töihin? Ja ennen kaikkea: miten voit asua noin korvessa ilman autoa, mutta silti tehdä vuorotyötä? Nyt kipin kapin autoa ostamaan tai uutta kotia lähempää duunia metsästämään, jos meinaat työpaikkasi pitää...
Käsi sydämelle: kuinka moni voisi pyytää naapurin autoa lainaksi koko päiväksi jouluna, 25.12., kun ihmiset menee sukulaisiin ym. autoilla. Tai pyytää naapuria heittämään töihin 54 kilsan matka kello kuudelta jouluaamuna?