Mitä ruokaa laittaisitte sukulaisen pienille lapsille, tulossa viikonloppuna kahdeksi yöksi?
Lapsilla ei oo allergioita. Ovat alle viisivuotiaita.
Kommentit (19)
Kysyn vanhemmilta, mistä pitävät ja teen sitä. Mun asia ei ole opettaa vieraille lapsille uusia makuja. Mutta normisti lapset nyt syövät mietoja makua mielellään eli joku makaroonilaatikko tai spaghetti bolognese varmaan toimii? Nitraatittomat nakit ja ranskalaiset uuniin, kurkkua ja vesimelonia viereen? Mutta tämäkin on muuttumassa, oman esikoisen lemppari 5v ikäisenä oli sushi ja keitetyt ravut.
Jauhelihamakaronilaatikkoa, kanakeittoa, lihapullia, munakasrulla ym. helppoa perusruokaa.
Tottakai on hyvät välit. Mutta enköhän itse saa päättää, mitä tarjoan. Lapset olleet ennenkin minun ja mieheni luo hoidossa. En viitsi laittaa samaa ruokaa kuin viimeksi.t.ap
Kysy lapsen vanhemmilta mitä lapset tykkäävät syödä. Paras tietämys heillä on lastensa tottumyksista.
Sushi on yllättävän monen lapsen suosikki, myös meillä.
Kysyn aina vanhemmilta. Ja tietysti useammin käyvien lempiruuat tiedän muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on hyvät välit. Mutta enköhän itse saa päättää, mitä tarjoan. Lapset olleet ennenkin minun ja mieheni luo hoidossa. En viitsi laittaa samaa ruokaa kuin viimeksi.t.ap
Tietysti päätät. Eri asia on, mitä ne lapset suostuvat (=ovat tottuneet) syömään.
Vierailija kirjoitti:
Ai sinulle vieraat on jotain joille näpäyttelet miten sinä päätät sinun kodissasi.
Normaali emäntä haluaa vieraidensa viihtyvän.
Spagetti bolognese
Peruna ja jauhelihakastike
Peruna ja Uunilohi
Jauhelihakeitto
Lihapullat ja perunamuusi
Lohikeitto
Paneroidut kanafileet ja riisi
Paneroidut kalafileet ja perunamuusi
Sushikin maistuu
Tässä jotain mitkä uppoo meidän lapsille
Vierailija kirjoitti:
No mehän nyt sitten tiedetäänkin mitä laitoit viimeksi. Ja et sä näköjään itse päätä, vaan av raati päättää.
Vierailija kirjoitti:
Kysyn vanhemmilta, mistä pitävät ja teen sitä. Mun asia ei ole opettaa vieraille lapsille uusia makuja. Mutta normisti lapset nyt syövät mietoja makua mielellään eli joku makaroonilaatikko tai spaghetti bolognese varmaan toimii? Nitraatittomat nakit ja ranskalaiset uuniin, kurkkua ja vesimelonia viereen? Mutta tämäkin on muuttumassa, oman esikoisen lemppari 5v ikäisenä oli sushi ja keitetyt ravut.
Kamala että noita ranskalaisia ja nakkeja joka paikassa tuputetaan lapsille.
Perunamuusia ja jauhelihakastike.
Jotain punalaputettua pakastimesta.
Makaronilaatikko, monen lapsen lemppareihin kuuluva ruoka. Tai helpommin syötävä perunamuusi +jauhelihakastike.
Lasten lempiruokia. Kysy vanhemmilta ohjeita.
Osa lapsista syö nykyään todella monipuolisesti vahvojakin makuja. Kohtuuvarmoja ruokia tuon ikäisille on pastat, makaroonilaatikot, perunamuusit, uunilohi, nakit yms. Jälkkäriksi vaikka pannaria tai jädeä tms. Jos tiedät, että lapset syö myös maustetumpaa ruokaa, niin vaikkapa tortillat/tacot, nachopelti, quachamole yms voisi olla kiva. Sushista moni tykkää nykyään. Myös joku butter chicken -tyyppinen ruoka voi olla monelle herkkua. Kysyisin vanhemmilta tai menisin noilla varmoilla vaihtoehdoilla, jos et tiedä heidän makuaan.
Niinkuin moni sanonutkin jo, kysy vanhemmilta. Meillä 4v ja 5v "pomminvarmat" maistuvat ruuat ovat juurikin makaroonilaatikko, kalapuikot ja muusi, lihapullat ja muusi, spagetti ja jauhelihakastike.
Ihan perus simppeliä ruokaa niin kyllä varmasti maistuu. Kurkkua siivuina ja porkkanaraastetta kylkeen
Eikö sinulla ole puheyhteyttä vanhempiin?