Suomen 20:nen eniten tienanneen joukossa vain YKSI nainen.
Miksi suomalaisten naisten menestystarinoita ei edelleenkään kuulu eikä näy?
Harvia sukuun kuuluva nainenkin tienaa vain siksi , että kuuluu sukuun.
Eniten tienanneet naiset ovat kaikki joko naineet rahaa tai kuuluvat rahasukuihin.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/naisen-euro-tasan-sama-kuin-miehella/…
http://yle.fi/uutiset/arvostettu_talouslehti_suomi_paras_paikka_tyossak…
Feministit kehuvat, kuinka naiset pystyvät siihen missä miehetkin.
Miksi sitten naisten korkea koulutus ei konkretisoidu yritysmaailmassa?
http://www.hs.fi/talous/a1394419168758
Kovasti metelöidään lasikatosta ja naisen eurosta,
vaikka kaikilla on sama mahdollisuus opiskella ja luoda uraa.
Miksi suomalaista naista ei kiinnosta ura tai yrityksen perustaminen?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hoiva-alan pienyrittäjä ja tiedän ainakin omalla alallani syyn. Siirryin yrittäjäksi koska halusin juuri itselleni sopivan työn, missä voin hyödyntää ammattitaitoani eniten ja saan myös olla perheeni kanssa tarpeeksi. No, töitä on riittänyt ja nautin työstäni, en kuitenkaan kunnianhimoisesti tavoittele isoja sopimuksia tai mitään muutakaan, minulle riittää että joka kuukausi rapsahtaa omaan pussiin 2-3000e rahaa mukavasta työstä. Me hoiva-alan yrittäjänaiset olemme myös verkostoituneita ja autamme toisiamme. Ja todella, teemme tätä siksi että asiakkailla olisi kaikki hyvin, ei siksi että meidän pitäisi tällä rikastua elellä herroiksi. Mutta mennäänpä firmaan missä on miehiä johdossa tällä alalla. Äkkiä unohtuu asiakkaan ja työntekijän etu ja aletaan vaan miettimään kuinka saada mahd.paljon rahaa omaan taskuun. Kaiken pitää olla suurta ja hermoja kiristää niin pomoilla kuin alaisillakin. Mutta eihän se niin mene että se on tyhmä joka pyytää vaan tyhmä joka maksaa. Mutta itse koen siis että naiset arvostavat paljon muitakin asioita työssään kuin raha ja muitakin asioita elämässään kuin työ, eivätkä siksi jaksa tavoitella rahakkaampia pestejä. En tunne yhtään naista joka painaisi 12h päivää 6pv viikossa koska haluaa rahaa ja työ on niin kivaa, mutta tunnen montakin miestä jotka tekevät näin.
Ihan kiva , että sinulle se riittää ja olet tyytyväinen.
Aloituksen pointti oli kuitenkin aivan toinen.
Kirjoittajahan toi juuri pointin esille: miksi joukossa ei ole naisia: naisilla on muutakin tekemistä. Naiset saattavat hyvinkin tyytyä vähempään eikä heitä uralla aja raha tai maine. Eli mikä sinulla nyt meni tässä ohi? Miehet saattavat hyvinkin painaa pitkää päivää perheen kustannuksella, mutta harvat naiset alentuvat sellaiseen, arvot ovat erilaiset. Yrität itse varmaan vihjata ettei naiset omilla ansioillaan pääse noille listoille vaikka kyse on todennäköisemmin halusta ja arvoista.
Aloituksen pointti meni sinullakin täysin ohi. Aloituksessa ei puhuttu perheestä tai vihjailtu naisten arvoista mitään.
Kysymyksiä oli, mm. miksi naiset eivät koskaan palauta yhteiskunnalle mitään kalliiden koulutustensa vastapainoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20nen. Siis mitä? Eiköhän tuo kerro jo ap:n älynlahjoista... Paljonko oli muuten äidinkieli koulussa? Kirjoitat senkin tietysti äidinnenkielinnen.
Tämäkö oli vastauksesi aloitukseen? Noin aurinkoinen luonne on varmaan hyvinkin pidetty työympäristössään? ; )
Ja tuleva mijunääri vieläpä. Paitsi että on pätkätöitä tekevä Maisteri, tietenkin.
Mukava nähdä, että ilman peruskoulupohjaakin voi tienata, vaikkapa yli 20 miltsiä, kun on sitä peräänantamattomuutta ja bisnesälyä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitus on täällä noin kymmenettä kertaa. Syitä ja perusteluita on tullut esiin vaikka miten paljon, mutta ap:lle ne eivät kelpaa. Syynä on naisten nirppanokkaisuus, laiskuus, tyhmyys ja halu pysyä elätettävinä.
Hyviä ja oikeita syitä esittelitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hoiva-alan pienyrittäjä ja tiedän ainakin omalla alallani syyn. Siirryin yrittäjäksi koska halusin juuri itselleni sopivan työn, missä voin hyödyntää ammattitaitoani eniten ja saan myös olla perheeni kanssa tarpeeksi. No, töitä on riittänyt ja nautin työstäni, en kuitenkaan kunnianhimoisesti tavoittele isoja sopimuksia tai mitään muutakaan, minulle riittää että joka kuukausi rapsahtaa omaan pussiin 2-3000e rahaa mukavasta työstä. Me hoiva-alan yrittäjänaiset olemme myös verkostoituneita ja autamme toisiamme. Ja todella, teemme tätä siksi että asiakkailla olisi kaikki hyvin, ei siksi että meidän pitäisi tällä rikastua elellä herroiksi. Mutta mennäänpä firmaan missä on miehiä johdossa tällä alalla. Äkkiä unohtuu asiakkaan ja työntekijän etu ja aletaan vaan miettimään kuinka saada mahd.paljon rahaa omaan taskuun. Kaiken pitää olla suurta ja hermoja kiristää niin pomoilla kuin alaisillakin. Mutta eihän se niin mene että se on tyhmä joka pyytää vaan tyhmä joka maksaa. Mutta itse koen siis että naiset arvostavat paljon muitakin asioita työssään kuin raha ja muitakin asioita elämässään kuin työ, eivätkä siksi jaksa tavoitella rahakkaampia pestejä. En tunne yhtään naista joka painaisi 12h päivää 6pv viikossa koska haluaa rahaa ja työ on niin kivaa, mutta tunnen montakin miestä jotka tekevät näin.
Kirjoittajahan toi juuri pointin esille: miksi joukossa ei ole naisia: naisilla on muutakin tekemistä. Naiset saattavat hyvinkin tyytyä vähempään eikä heitä uralla aja raha tai maine. Eli mikä sinulla nyt meni tässä ohi? Miehet saattavat hyvinkin painaa pitkää päivää perheen kustannuksella, mutta harvat naiset alentuvat sellaiseen, arvot ovat erilaiset. Yrität itse varmaan vihjata ettei naiset omilla ansioillaan pääse noille listoille vaikka kyse on todennäköisemmin halusta ja arvoista.
Aloituksen pointti meni sinullakin täysin ohi. Aloituksessa ei puhuttu perheestä tai vihjailtu naisten arvoista mitään.
Kysymyksiä oli, mm. miksi naiset eivät koskaan palauta yhteiskunnalle mitään kalliiden koulutustensa vastapainoksi?
Niin mitä et nyt ymmärrä: miksei naisia kiinnosta ura ja yrittäminen kuului kysymys: NO KOSKA ON PAREMPAAKIN TEKEMISTÄ. Eli arvot voivat määrittää hyvinkin sen, että vaikka olisi koulutus niin muut asiat kuin RAHA kiinnostaa enemmän. Kirjoittaja on empaattinen naisyrittäjä jolle kelpaa pienempikin tulo, samalla hän vertaa itseään miesyrittäjiin alalla joille mukavaa työtä tärkeämmäksi nousee raha! Itse en usko ollenkaan mihinkään väitteeseen ettei naiset pystyisi halutessaan tienaamaan siinä missä mieskin, mutta harvalla arvot ovat sellaiset. En itsekään tunne naisia jotka laiminlöisivät esim. perhe-elämänsä täysin vain rikastuakseen, mutta tunnen moniamoniamonia miehiä jotka näin tekevät. Ehkä siinä naiset sitten jää kotiin kun se leipä tulee pöytään kuitenkin, ilman sitä yrittämistä ja rahan ahnehtimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on uskottavuus. Itse olen suunnittelijana insinööritoimistossa töissä ja meiltä jopa naisasiakkaat kysyvät miestä, joka tietäisi. Asiakkaasta riippuen joissakin suunnitelmissa on pomon nimi, vaikka minä teen joistakin suunnitelmista suurimman osan. Pomo tekee sen verran, että hänen nimensä voidaan siihen laillisesti laittaa. On sitten asiakkaita, joille saan omankin nimeni laittaa.
Ei ap:kaan kestä menestyviä naisia. Jos niitä hänelle laittaa, hän löytää aina jonkun syyn vähätellä.
Jos olet niin pätevä, niin miksi et perusta omaa toimistoasi?
Aina löytyy syy, vai miten päätitkään kirjoituksesi? ; )
Ensin pitää saada se uskottavuus luotua, tällä alalla yleensäkin menee niin, sukupuolesta riippumatta. Yleisesti vaatimuksena tarjouspyynnöissäkin on kokemus alalta. Mutta minä en ole kiinnostunut rikastumisesta, oma toimeentulo riittää.
Miksei ap:ta huolestuta naisvankien vähäisyys tai se, että työttömistä valtaosa on miehiä?
Vankien vähäisyys on vain hyvä asia, ja miesten työttömyys totta kai huolettaa.
En tehnyt kuitenkaan aloitusta kummastakaan aiheesta.
Nyt siis sukupuolella ei olekaan väliä, vaikka äsken se oli urasi jarru?
Koita päättää mikä oikein olikaan se pointtisi?
Pointti on se, että miehistä löytyy ne molemmat ääripäät. Silti tavikset, jotka eivät itse olet saaneet yhtään mitään aikaan, haluavat ottaa kunnian siitä menestyneimmästä osasta. Mikä on sinun ansiosi näihin, selventäisitkö? Ne rahat ovat noiden miesten omia, eivät sinun.
Yritä pysyä aloituksen aiheessa?
En ala väittelemään juupaseipäs-juttuja kanssasi, koska aloitus koski naisten
uranluontia ja sitä miksi kallis, korkea koulutus ei konkretisoidukaan koskaan?
Onko tämä aiheesta toiseen hyppiminen, muiden syyttely ja asiaan keskittymättömyys yksi hyvä syy, miksi naiset eivät menesty?
Sinänsä annat aloitukseen vastausta ; )
Naisethan ovat yleensä julkisella töissä.
Maksavat sitten veroa meidän muiden verovaroista. Bonuksena se, ettei suhdanteet heiluta työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä et nyt ymmärrä: miksei naisia kiinnosta ura ja yrittäminen kuului kysymys: NO KOSKA ON PAREMPAAKIN TEKEMISTÄ. Eli arvot voivat määrittää hyvinkin sen, että vaikka olisi koulutus niin muut asiat kuin RAHA kiinnostaa enemmän. Kirjoittaja on empaattinen naisyrittäjä jolle kelpaa pienempikin tulo, samalla hän vertaa itseään miesyrittäjiin alalla joille mukavaa työtä tärkeämmäksi nousee raha! Itse en usko ollenkaan mihinkään väitteeseen ettei naiset pystyisi halutessaan tienaamaan siinä missä mieskin, mutta harvalla arvot ovat sellaiset. En itsekään tunne naisia jotka laiminlöisivät esim. perhe-elämänsä täysin vain rikastuakseen, mutta tunnen moniamoniamonia miehiä jotka näin tekevät. Ehkä siinä naiset sitten jää kotiin kun se leipä tulee pöytään kuitenkin, ilman sitä yrittämistä ja rahan ahnehtimista.
Eli naiset odottavat , että miehet pitävät talouden pyörät pyörimässä ja kantavat rahaa kotiin. Muumilauluteoriani on siis täyttä totta, samoin naisten vastuunpakoilu.
Kyllä tuohon tilastoon on saatava sukupuolikiintiöt!
Syynä on yksinkertaisesti kasvatus ja kulttuuri. Toisaalta sitä omaa tahtoa tulisi naisilta löytyä enemmän. Miksi nainen tyytyy matalapalkkaiseen duuniin ja pelkästään joidenkin asenne on luokkaa "kyllä ne miehet osaavat paremmin".
Mies ei ole mies jos ei suorita sitä tai tätä. Eli joidenkin naisten asennevamma on esteenä omalle etenemiselle, mikä tosin on nykyään yhä vähemmän sääntö kuin poikkeus. Ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä se voi noinkin olla, mutta ei silloin kannata vinkua 80 sentistä. Silloinkin kallis koulutus menee hukkaan. Toisaalta eivät naiset ole millään alalla huipulla jos kauniilta näyttämistä ei lasketa. Huiput ovat joka alalla miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä taasen on päinvastainen kokemus hoivakotien johtajista (oli miehiä tai naisia) - potilaiden ja vanhusten "hoitaminen" toteutetaan mahdollisimman vähällä ja makaavat omissa ulosteissaan. Johtajan taskuun ohjautuu suurin rahavirta.
Vierailija kirjoitti:
Syynä on yksinkertaisesti kasvatus ja kulttuuri. Toisaalta sitä omaa tahtoa tulisi naisilta löytyä enemmän. Miksi nainen tyytyy matalapalkkaiseen duuniin ja pelkästään joidenkin asenne on luokkaa "kyllä ne miehet osaavat paremmin".
Mies ei ole mies jos ei suorita sitä tai tätä. Eli joidenkin naisten asennevamma on esteenä omalle etenemiselle, mikä tosin on nykyään yhä vähemmän sääntö kuin poikkeus. Ja hyvä niin.
Siinä tapauksessa ei pidä myöskään ulista sitten pahasta patriarkaatista ja lasikatosta?
Eikös niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, että ihmiset eivät jaksa enää kiinnittää huomiota siihen, että 20 rikkaimman joukossa peräti kuusi on suomenruotsalaisia. Kuusinkertaisesti enemmän verrattuna väestöpohjaan.
Ketään ei näytä kiinnostavan tämän pienen eliitin etuoikeudet.
Raha menee rahan luo, nämä ovat vanhoja rahasukuja, eikä sillä ole mitään tekemistä vassarien eliitin huutelun kanssa..
Typerä sanonta, jolla vain pönkitetään pienen eliitin asemaa.
Vierailija kirjoitti:
Eniten tienanneet naiset ovat kaikki joko naineet rahaa tai kuuluvat rahasukuihin.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/naisen-euro-tasan-sama-kuin-miehella/j...
http://yle.fi/uutiset/arvostettu_talouslehti_suomi_paras_paikka_tyossaka...
Moniko suurituloisimmista listan miehistä oli perinyt rahaa? Jep, useampi oli perinyt kuin luonut itse omaisuutensa.
Jännästi muuten myös yhdistät samassa lauseessa lasikaton ja naisten menestyksettömyyden listalla, ikään kuin ne olisivat toisensa poissulkevia asioita. Ei sitten mielessä käynyt, että juuri sen lasikaton ansiosta miehet porhottavat tuolla listalla erittäin huomattavana enemmistönä?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, että ihmiset eivät jaksa enää kiinnittää huomiota siihen, että 20 rikkaimman joukossa peräti kuusi on suomenruotsalaisia. Kuusinkertaisesti enemmän verrattuna väestöpohjaan.
Noilla ruotsinkielisillä on läntisten sukulaistensa tavoin kyky tehdä rahaa.
Siinä sitten voi suomalaiset ihmetellä näitä ikea ja tetra-pack miljonäärejä, ehkäpä ovat vain parempia markkinoinnissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitus on täällä noin kymmenettä kertaa. Syitä ja perusteluita on tullut esiin vaikka miten paljon, mutta ap:lle ne eivät kelpaa. Syynä on naisten nirppanokkaisuus, laiskuus, tyhmyys ja halu pysyä elätettävinä.
Uutinen on eiliseltä, johon aloituksen perustin.
Niin, mutta aloituksesi muuten on toistunut täällä sataan kertaan, kuten aivan hyvin tiedät. Nyt siihen vain saattoi lisätä tuoreet veronumerot.
Itse en yhtään epäile, etteikö tulevaisuudessa naisten osuus suurituloisissa kasvaisi. Nuorella väellä on enemmän koulutusta, kielitaitoa, verkostoja, hyvää asennetta ja yritystä kuin aikaisemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noilla ruotsinkielisillä on läntisten sukulaistensa tavoin kyky tehdä rahaa.
Siinä sitten voi suomalaiset ihmetellä näitä ikea ja tetra-pack miljonäärejä, ehkäpä ovat vain parempia markkinoinnissa?
Ruotsalaiset ovat ilman muuta parempia markkinoinnissa. Katsotaanpa vaikka suomalaisia huonekaluyrityksiä ja Ikeaa. Ikea myy tunnelmilla, kodikkuudella, tunnelmilla, vuodenajoilla, perhe-ystävät-hehkutuksella. Jyskit ja Maskut myyvät alennusprosenteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha menee rahan luo, nämä ovat vanhoja rahasukuja, eikä sillä ole mitään tekemistä vassarien eliitin huutelun kanssa..
Typerä sanonta, jolla vain pönkitetään pienen eliitin asemaa.
Ja mikäs tässä on mielestäsi vialla? Pakkoruotsi pois, niin on taloudellinen kuilu ruotsinkielisten ja suomenkielisten välillä poissa? Sosialisoidaanko kenties ruotsinkielisten varallisuus?
Palan halusta kuulla loistavia ehdotuksianne.
Ei varmaan pysty luomaan uraa, jos kirjoittaa 20:nen. Se ei tarkoita yhtään mitään. Siinä syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/naisen-euro-tasan-sama-kuin-miehella/j...
http://yle.fi/uutiset/arvostettu_talouslehti_suomi_paras_paikka_tyossaka...
Moniko suurituloisimmista listan miehistä oli perinyt rahaa? Jep, useampi oli perinyt kuin luonut itse omaisuutensa.
Jännästi muuten myös yhdistät samassa lauseessa lasikaton ja naisten menestyksettömyyden listalla, ikään kuin ne olisivat toisensa poissulkevia asioita. Ei sitten mielessä käynyt, että juuri sen lasikaton ansiosta miehet porhottavat tuolla listalla erittäin huomattavana enemmistönä?
Liibalaaaaaba. Et sitten vastannut aloitukseen , vaan vedit mukaan mystisen pahan patriarkaatin ja lasikaton, ja kuinka miehet sitä ja tätä.
Luitko edes viestin ensimmäistä linkkiä?
Kadonneen pointin metsästäjä kadotti itsekin pointin.