Suomen 20:nen eniten tienanneen joukossa vain YKSI nainen.

Vierailija

Miksi suomalaisten naisten menestystarinoita ei edelleenkään kuulu eikä näy?

Harvia sukuun kuuluva nainenkin tienaa vain siksi , että kuuluu sukuun.

Eniten tienanneet naiset ovat kaikki joko naineet rahaa tai kuuluvat rahasukuihin.

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/naisen-euro-tasan-sama-kuin-miehella/j...

http://yle.fi/uutiset/arvostettu_talouslehti_suomi_paras_paikka_tyossaka...

Feministit kehuvat, kuinka naiset pystyvät siihen missä miehetkin.

Miksi sitten naisten korkea koulutus ei konkretisoidu yritysmaailmassa?

http://www.hs.fi/talous/a1394419168758

Kovasti metelöidään lasikatosta ja naisen eurosta,

vaikka kaikilla on sama mahdollisuus opiskella ja luoda uraa.

Miksi suomalaista naista ei kiinnosta ura tai yrityksen perustaminen?

Sivut

Kommentit (71)

Vierailija

Minä olen hoiva-alan pienyrittäjä ja tiedän ainakin omalla alallani syyn. Siirryin yrittäjäksi koska halusin juuri itselleni sopivan työn, missä voin hyödyntää ammattitaitoani eniten ja saan myös olla perheeni kanssa tarpeeksi. No, töitä on riittänyt ja nautin työstäni, en kuitenkaan kunnianhimoisesti tavoittele isoja sopimuksia tai mitään muutakaan, minulle riittää että joka kuukausi rapsahtaa omaan pussiin 2-3000e rahaa mukavasta työstä. Me hoiva-alan yrittäjänaiset olemme myös verkostoituneita ja autamme toisiamme. Ja todella, teemme tätä siksi että asiakkailla olisi kaikki hyvin, ei siksi että meidän pitäisi tällä rikastua elellä herroiksi. Mutta mennäänpä firmaan missä on miehiä johdossa tällä alalla. Äkkiä unohtuu asiakkaan ja työntekijän etu ja aletaan vaan miettimään kuinka saada mahd.paljon rahaa omaan taskuun. Kaiken pitää olla suurta ja hermoja kiristää niin pomoilla kuin alaisillakin. Mutta eihän se niin mene että se on tyhmä joka pyytää vaan tyhmä joka maksaa. Mutta itse koen siis että naiset arvostavat paljon muitakin asioita työssään kuin raha ja muitakin asioita elämässään kuin työ, eivätkä siksi jaksa tavoitella rahakkaampia pestejä. En tunne yhtään naista joka painaisi 12h päivää 6pv viikossa koska haluaa rahaa ja työ on niin kivaa, mutta tunnen montakin miestä jotka tekevät näin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hoiva-alan pienyrittäjä ja tiedän ainakin omalla alallani syyn. Siirryin yrittäjäksi koska halusin juuri itselleni sopivan työn, missä voin hyödyntää ammattitaitoani eniten ja saan myös olla perheeni kanssa tarpeeksi. No, töitä on riittänyt ja nautin työstäni, en kuitenkaan kunnianhimoisesti tavoittele isoja sopimuksia tai mitään muutakaan, minulle riittää että joka kuukausi rapsahtaa omaan pussiin 2-3000e rahaa mukavasta työstä. Me hoiva-alan yrittäjänaiset olemme myös verkostoituneita ja autamme toisiamme. Ja todella, teemme tätä siksi että asiakkailla olisi kaikki hyvin, ei siksi että meidän pitäisi tällä rikastua elellä herroiksi. Mutta mennäänpä firmaan missä on miehiä johdossa tällä alalla. Äkkiä unohtuu asiakkaan ja työntekijän etu ja aletaan vaan miettimään kuinka saada mahd.paljon rahaa omaan taskuun. Kaiken pitää olla suurta ja hermoja kiristää niin pomoilla kuin alaisillakin. Mutta eihän se niin mene että se on tyhmä joka pyytää vaan tyhmä joka maksaa. Mutta itse koen siis että naiset arvostavat paljon muitakin asioita työssään kuin raha ja muitakin asioita elämässään kuin työ, eivätkä siksi jaksa tavoitella rahakkaampia pestejä. En tunne yhtään naista joka painaisi 12h päivää 6pv viikossa koska haluaa rahaa ja työ on niin kivaa, mutta tunnen montakin miestä jotka tekevät näin.

Ihan kiva , että sinulle se riittää ja olet tyytyväinen.

Aloituksen pointti oli kuitenkin aivan toinen.

Vierailija

Enemmän mammoja kiinnosta oman kotityönsä ja ajattelemisensa korostaminen, bloggaajat, Paratiisihotelli ja Ensitreffit alttarilla. Ei tämmöinen koske palstamammoja mitenkään, paitsi siinä vaiheessa kun mies ei suostukaan maksamaan ensitreffeillä.

Vierailija

20nen. Siis mitä? Eiköhän tuo kerro jo ap:n älynlahjoista... Paljonko oli muuten äidinkieli koulussa? Kirjoitat senkin tietysti äidinnenkielinnen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

20nen. Siis mitä? Eiköhän tuo kerro jo ap:n älynlahjoista... Paljonko oli muuten äidinkieli koulussa? Kirjoitat senkin tietysti äidinnenkielinnen.

Tämäkö oli vastauksesi aloitukseen? Noin aurinkoinen luonne on varmaan hyvinkin pidetty työympäristössään?  ; )

Vierailija

Ihmettelen, että ihmiset eivät jaksa enää kiinnittää huomiota siihen, että 20 rikkaimman joukossa peräti kuusi on suomenruotsalaisia. Kuusinkertaisesti enemmän verrattuna väestöpohjaan.

Ketään ei näytä kiinnostavan tämän pienen eliitin etuoikeudet.

Vierailija

Minä en halua olla rikas ja vielä vähemmän kuuluisa. Haluan tienata juuri sopivasti sen verran millä tulee toimeen. En halua nimeäni julkisille listoille. Jos yritykseni menestyy, pirskon sen äkkiä ja laitan pojilleni osan niin että itse saan olla rauhassa itse. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, että ihmiset eivät jaksa enää kiinnittää huomiota siihen, että 20 rikkaimman joukossa peräti kuusi on suomenruotsalaisia. Kuusinkertaisesti enemmän verrattuna väestöpohjaan.

Ketään ei näytä kiinnostavan tämän pienen eliitin etuoikeudet.

Raha menee rahan luo, nämä ovat vanhoja rahasukuja, eikä sillä ole mitään tekemistä vassarien eliitin huutelun kanssa..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat