Uskotko, että ihminen polveutuu apinoista?
Minä en. Pidän todennäköisempänä kirahveista olkenivelöitymistä.
Kommentit (42)
Tiedeyhteisö hylkäsi teorian apinasta polveutumisesta jo vuosikymmeniä sitten, eli kiukuttelu on nyt hiukan myöhäistä. Uskoa saa toki mihin tahansa.
Vastauksia luettuani uskon.
Kvanttifyysikko.
Ihmisellä ja lähimmällä sukulaisella eli simpanssilla on yhteiset esivanhemmat noin 7 miljoonan vuoden päässä menneisyydessä.
Ei se ole uskon, vaan tiedon asia.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin kaikki on uskon asia. Tunnen ihmisen, joka ei usko että Australiassa oikeasti asuu ihmisiä, sillä eihän kukaan voi elää jatkuvasti pää alaspäin.
Niin sanottu missing link löytyy tähdistä, eli ihminen on apinan ja humanoidin ristisiitos, ja maapallo on eräänlainen koe-eläinlaboratorio. Jonain päivänä esi-isämme avaruudesta saapuvat; tähän viitataan myös Raamatussa Jumalan pojan paluuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin kaikki on uskon asia. Tunnen ihmisen, joka ei usko että Australiassa oikeasti asuu ihmisiä, sillä eihän kukaan voi elää jatkuvasti pää alaspäin.
En usko :D
Vierailija kirjoitti:
Niin sanottu missing link löytyy tähdistä, eli ihminen on apinan ja humanoidin ristisiitos, ja maapallo on eräänlainen koe-eläinlaboratorio. Jonain päivänä esi-isämme avaruudesta saapuvat; tähän viitataan myös Raamatussa Jumalan pojan paluuna.
Mun mielestä taas ihminen on tullut jostain aivan muualta. Emme muistuta millään tavalla maapallon eläimiä. Lähimmäksi pääsevät simpanssi ja siat ( sikojen silmät ovat erittäin ihmismäisiä), mutta sekään ei riitä. Olen varma, että meidät on tuotu tänne muualta jääkauden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tiedeyhteisö hylkäsi teorian apinasta polveutumisesta jo vuosikymmeniä sitten, eli kiukuttelu on nyt hiukan myöhäistä. Uskoa saa toki mihin tahansa.
Onko sinusta siis uskottavampaa, että joku vanha mies loi kaksi ihmistä taikavoimillaan, kielsi heitä olemaan älykäs ja syömään omenoita ja puhuva käärme sanoi naiselle, että syö vaan ja kaksi ihmistä nussivat maailmaan kaikki 6 miljardia ihmistä? Ei ihmekään kun maailma on niin fucked up paikka :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinusta siis uskottavampaa, että joku vanha mies loi kaksi ihmistä taikavoimillaan, kielsi heitä olemaan älykäs ja syömään omenoita ja puhuva käärme sanoi naiselle, että syö vaan ja kaksi ihmistä nussivat maailmaan kaikki 6 miljardia ihmistä? Ei ihmekään kun maailma on niin fucked up paikka :D
Ymmärsit nyt viestini kokonaan väärin. En missään tapauksessa ole kreationisti, mutta en myöskään roiku kiinni jo vääräksi osoitetuissa tieteellisissä teorioissa. Pidän tällä hetkellä luotettavimpana vallitsevaa teoriaa, että olemme simpanssien serkkuja erittäin monennessa polvessa. T:2.
En usko evoluutioon enkä luomisteoriaan, uskon että totuus on jotain niiden väliltä.
Jos tarkoitat uskonko evoluutioon ja siihen että nykyihminen on kehittynyt aiemmista lajeista, niin voit varmaan päätellä vastauksen siitä että olen biologi.
Huvittaa tämä spekulaatio ihmisen ja apinan välisestä suhteesta. Ihminen on ihminen ja apina on apina. Näin ollut aina, on edelleen ja tulee ikuisesti myös olemaan. Emme polveudu mistään muusta kuin korkeintaan esi-isistämme, jotka yllätys yllätys olivat myös ihmisiä. Darwinkin ennen kuolemaansa katui syvästi keksimäänsä evoluutioteoriaa, rupesi ukkoparkaa hirvittämään se paikka johon joutuisi iäisyyttään viettämään ellei tekisi parannusta synneistään. Niinpä kuoli onnellisena ja Jeesukseen Kristukseen uskovana ja sai paikkansa paratiisissa, tähtitarhain tuolla puolen, Taivaassa Isän Jumalan, Luojansa tykönä. Ymmärrän kyllä niitäkin ateisteja, joita valitettavasti näkyy suurin osa AV:n kommentoijista olevan, jotka heti kivittävät Raamatun ja Jumalan kun vain tilaisuuden siihen saavat. Itsepä aikanaan vastaatte tekemisistänne, mitäpä se minulle kuuluu. Itse olen kuitenkin jo hyvissä ajoin puoleni valinnut ja tulen seisomaan niiden miljoonien ja taas miljoonien voittajien joukossa jotka saavat pian kohdata Vapahtajansa tuulissa ja pilvissä.
Pörinästä syntyi pitoa joka nimettiin uskoksi... kysymys kuuluu mikä saa uskomaan? Minä tiedän vastauksen.
Huomattavasti olennaisempi kysymys on mistä usko syntyy ja miksi se syntyy vain tietynlaisen "valon näkemisen" jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä taas ihminen on tullut jostain aivan muualta. Emme muistuta millään tavalla maapallon eläimiä. Lähimmäksi pääsevät simpanssi ja siat ( sikojen silmät ovat erittäin ihmismäisiä), mutta sekään ei riitä. Olen varma, että meidät on tuotu tänne muualta jääkauden jälkeen.
Emme muistuta millään tavalla maapallon eläimiä - paitsi että yli 95 % DNAstamme on samaa kuin simpansseilla ja geeneistämme yli 60 % yhteisiä banaanikärpästen kanssa. Puhumattakaan siitä, että koko yleinen rakenteemme on perustukseltaan ihan samanlainen kuin muilla nisäkkällä, ja esim. alkionkehitys seurailee samoja ratoja. Jos emmemuistuttaisi millään lailla muita maapallon eläimiä niin esim. perimän pitäisi olla jossain muussa muodossa kuin DNAna.
Vierailija kirjoitti:
En usko evoluutioon enkä luomisteoriaan, uskon että totuus on jotain niiden väliltä.
Ja mitähän tämä käytännössä tarkoittaa? :'D
Vierailija kirjoitti:
Darwinkin ennen kuolemaansa katui syvästi keksimäänsä evoluutioteoriaa, rupesi ukkoparkaa hirvittämään se paikka johon joutuisi iäisyyttään viettämään ellei tekisi parannusta synneistään. Niinpä kuoli onnellisena ja Jeesukseen Kristukseen uskovana ja sai paikkansa paratiisissa, tähtitarhain tuolla puolen,
Jumalainen ilmestyskö sinulle tämän kertoi, kun ainakaan mikään dokumentoitu tieto ei tällaista, ensimmäisiä kertoja 70-luvulla esitettyä käsitystä tue?
Ihminen ja apina polveutuvat samasta kantamuodosta. Se ei ole uskon asia.
Emmehän me apinoista - siis nykyään elävistä - edes polveudu, vaan apinat ja me polveudumme samasta ihmisapinasta...
Mutta eipä tuo ole mikään uskon asia. En minä ajattele, että jos alan ajatella auringon sittenkin kiertävän maata, niin se muuttuu yhtä "oikeaksi" totuudeksi asioista kuin että maa kiertää aurinkoa.