Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään bussissa nähtyä

Vierailija

Menin bussiin ja istuin alas. Edessäni istui vanhempi nainen, joka puristeli päätään ja mutisi jotain itsekseen. 

Bussiin astui ehkä kymmenen 1-2.luokkalaista, jotka olivat kaikki maahanmuuttajataustaisia. Nainen alkoi huutamaan "tämä on ryssän helvetti! Tämä on tyssän helvetti!" ja sylki lasten päälle. Lisäksi hän huitoi uhkaavasti lasten suuntaan. 

Miksi jotkut luulevat, että tämä on hyväksyttävää? Ei sananvapaus jne anna oikeutta haukkua ketään eikä varsinkaan sylkeä päälle. Lapsia pelotti suuresti! Mietin vain sitä, mitä jos se olisi ollut oma lapseni naisen sairaan käytöksen uhrina. 

Kommentit (8)

Vierailija

Mitäs teit muuta kuin katselit vierestä? Kun et tehnyt mitään, hyväksyit tämän riehujan käytöksen ja olet yhtä syyllinen kuin tämä hullu minun silmissäni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitäs teit muuta kuin katselit vierestä? Kun et tehnyt mitään, hyväksyit tämän riehujan käytöksen ja olet yhtä syyllinen kuin tämä hullu minun silmissäni.

Olin nousemassa bussista ja eräs mies meni tilanteeseen väliin. Bussikuski sanoi myös naiselle, että lentää ulos, jos jatkaa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin bussiin ja istuin alas. Edessäni istui vanhempi nainen, joka puristeli päätään ja mutisi jotain itsekseen. 

Bussiin astui ehkä kymmenen 1-2.luokkalaista, jotka olivat kaikki maahanmuuttajataustaisia. Nainen alkoi huutamaan "tämä on ryssän helvetti! Tämä on tyssän helvetti!" ja sylki lasten päälle. Lisäksi hän huitoi uhkaavasti lasten suuntaan. 

Miksi jotkut luulevat, että tämä on hyväksyttävää? Ei sananvapaus jne anna oikeutta haukkua ketään eikä varsinkaan sylkeä päälle. Lapsia pelotti suuresti! Mietin vain sitä, mitä jos se olisi ollut oma lapseni naisen sairaan käytöksen uhrina. 

letko itse maahanmuuttaja jos olet niin mistä maasta?

Olen kantasuomalainen. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän mummo ollut vähän pöpi. Ei normaalit ihmiset käytä sananvapauttaan noin.

Tuolla linjalla näkee tätä todella usein. Bussi kulkee alueelle, jossa asuu paljon maahanmuuttajia. 

Yleensä puutun huuteluun, mutta nyt en voinut, sillä piti mennä ulos bussista ja joku muu otti asian hoidettavaksi. 

Jäi kyllä itselleni paha mieli. Jos nainen olisi aloittanut aiemmin meuhkaamisensa niin olisin taatusti sanonut pari valittua sanaa! :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Yksittäistapaus

Olisikin. Tuo bussilinja on varsinkin juoppojen suosima linja. Siellä istutaan ja haukutaan kilpaa ihmisiä. 

Turku, kaupungeista paras. 

Vierailija

Eikö tuo koko kuvaus kerro mielenterveysongelmasta eikä rasismista? Yhtä hyvin olisi voinut mikä tahansa laukaista kohtauksen. Ja toisaalta, ymmärrän senkin, että tämä siirtolaistilanne aiheuttaa ihmisille mielenterveydellistä taakkaa. Monestihan niihin liittyy pelkotiloja, uhkakuvia jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo koko kuvaus kerro mielenterveysongelmasta eikä rasismista? Yhtä hyvin olisi voinut mikä tahansa laukaista kohtauksen. Ja toisaalta, ymmärrän senkin, että tämä siirtolaistilanne aiheuttaa ihmisille mielenterveydellistä taakkaa. Monestihan niihin liittyy pelkotiloja, uhkakuvia jne.

Totta tämäkin. En oleta naisen olleen kaikista selväpäisin. 

Tämä tapaus oli vain se viimeinen tikki. Tälläistä näkee melkein aina, kun täällä bussiin nousee. Pointtini on se, että miksi ihmiset luulevat sen olevan ok, että esimerkiksi lapsen kuullen haukkuu maahanmuuttajien ulkonäköä, vaatteita, puhetta jne. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat