Kannattaako naisen näillä spekseillä ryhtyä hankkimaan lihaksia?

Vierailija

Olen normaalipainoinen, liikuntaa harrastamaton nainen (pl. hyötyliikunta). Ikää 38 v.

Minulla on lapsesta asti ollut pari numeroa liian suuri iho. Esim. kasvot ovat jo lapsena roikkuneet siten, että joudun jännittämään päänahkaa, ettei otsa valahda silmille (näin hieman liioitellen). Tämä johtuu geeneistä, ei ruokavaliosta eikä liikuntatottumuksista. Olen nuorena harrastanut sen verran aktiivisesti liikuntaa ja kokeillut eri ruokavalioita, että voin tietää näin olevan.

Tällä hetkellä minulla ei ole juurikaan lihaksia. Rasvaa kehossani on senkin edestä tuon löysän ihon alla. Lihava en kuitenkaan ole, vaan vartaloni on sopusuhtainen, vyötäröni selkeästi erottuva ja missään ei näy hirveästi mitään roikkuvaa vielä.

Kehoni on siis sellainen kiinteähköä pullataikinaa muistuttava. Ennustan, että jos alan nyt rakentaa itselleni kunnon lihaksia, käy seuraavaa: Kun lihakset ovat suuremmat ja jämäkämmät, ja rasvaa vastaavasti vähemmän, löysä ihoni alkaa roikkua niiden lihaksien päällä aiempaa erottuvammin. Siis hieman sama efekti kuin bulldogin naamassa, mutta lievempänä toki. Nykyiseen verrattuna näyttäisin kuitenkin silloin selvästi vanhemmalta, kun kiinteän kehon päällimmäinen kerros olisi kuitenkin selvästi roikkuva. Nyt tuota roikkumista ei vielä niin näy, koska ihon alla oleva rasva mukautuu täyttämään sitä ihon ja lihaksien/luuston välistä "tilaa".

Jos siis haluan näyttää nuorelta, kannattaako alkaa kasvattaa lihaksia vai ei?

Kommentit (3)

Vierailija

Mieti niitä terveydellisiä vaikutuksia mielummin.

Kun lihaksia tulee, niin ei se rasva automaattisesti mihinkään katoa. Ja todennäköisesti ei katoakaan. Syö niin paljon, että tuollaista ilmiötä ei pääse käymään.

Kun nyt aloitat kunnon liikunnan ja hankit lihasta, niin jaksat vanhanakin. Ulkonäköä voi korjailla ihmeleikkauksilla, mutta kuntoa et niin vain leikkauksella kohenna.

Vierailija

Onkohan mulle käynyt just noin? Ikää mulla saman verran. Ihmettelin nimittäin yksi päivä, kun näytän jotenkin niin roikkuvalta nykyään, vaikken koskaan ole ollut näin hyvässä kunnossa aikaisemmin. Posket roikkuu, maha roikkuu, allit roikkuu. Läskiä ei enää ihan kamalasti ole ja lihakset erottuvat varsinkin käsivarsista, mutta se nahka siinä päällä..:/

Toisaalta olo ja fiilis on sen verta hyvä ja jaksaminen huipussaan, jotta roikkukoon sitten. Kannatan siis lihaskuntotreeniä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat