Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vessassanne roskista? Jos ei, mihin laitat siteet, tamponit yms?

Vierailija
03.11.2015 |

Meillä ei ole. On niin pieni koppero. Siteet ym pitää viedä keittiön roskikseen. :-/

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta sinne emme laita siteitä tai tampooneja, koska sitä tyhjätään vain kerran, pari viikossa. Alkavat haista siinä ajassa. Vessan roskiin pannaan vain vaikkapa kasvopapereita tai pakkauksia.

Siteet ja tamponit kääräisen (teinityttäreni myös) paperiin ja sujautan keittiön roskiin, sitä kun tyhjätään vähintään kerran päivässä, niin mikään ei ala haista.

Vierailija
22/49 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka helkkarin ääliö laittaa tamppooneita vessanpönttöön,ne ei kuulu sinne...Heitätkö kenties käytöstä poistetut vaatteetkin sinne?Sitten ihmetellään kun on putket tukossa ja joka paikka tulvii.

Eiköhän aika moni nakkaa o.b:t pönttöön. Minä olen tehnyt niin vajaa 30 vuotta eikä missään asunnossa tai talossa ole putket menneet tukkoon. Ne putket menee tukkoon ruuanjätteistä, kuten perunakeiton jämistä, jos on mennäkseen (putkimiehen sanomana). Joten älä jaksa vaahdota turhista.

Amen! En tunne ketään, joka roudaisi valuvan tampoonin roskiin, oli se sitten metrin tai kymmenen päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka helkkarin ääliö laittaa tamppooneita vessanpönttöön,ne ei kuulu sinne...Heitätkö kenties käytöstä poistetut vaatteetkin sinne?Sitten ihmetellään kun on putket tukossa ja joka paikka tulvii.

Eiköhän aika moni nakkaa o.b:t pönttöön. Minä olen tehnyt niin vajaa 30 vuotta eikä missään asunnossa tai talossa ole putket menneet tukkoon. Ne putket menee tukkoon ruuanjätteistä, kuten perunakeiton jämistä, jos on mennäkseen (putkimiehen sanomana). Joten älä jaksa vaahdota turhista.

Ihan keskisuuren taloyhtiön hallituksen jäsenenä ja putkialan yrittäjän vaimona sanoisin, että älä puhu paskaa.

Meilläkin talossa juuri viime syksynä jouduttiin aika mittavaankin operaatioon yhden kaltaisesi pallopään takia. Vaikka se tampooni - jossa muuten se NARU on se pahin riski, ei se pumpulinen pää, joka sekin kyllä veden paisuttamana on aikalainen mälli - 99,9% kerroista solahtaisikin viemäriin ongelmitta, ei tarvita kuin se 0,1%, kun talolle on hälytettävä pahimmillaan kesken sunnuntai-illan putkimiestä avamaan viemäriä. Viimeksi lasku oli toista tonnia, ja se meni suoraan sen asukkaan maksettavaksi, jonka putkiliittymässä ko. tampooni oli. Yritti kyllä väittää, että ei se hän vaan ollut, mutta koska jäte nyt harvemmin lähtee viemärissä väärään suuntaan toisen huoneiston liityntäputkea ylämäkeen, niin ei siinä ollut paljon urputukselle sijaa. Kotivakuutuskaan ei tuota muuten sitten korvaa.

Toisin sanoen tukokset syntyvät usein niin, että jotain tarttuu kiinni, ja siihen samaan sumaan alkaa vähitellen tarttua lisää ja lisää.... Naru tarttuu erittäin herkästi melkein mihin vaan.

Joten jatkossa: ota se tamponi muutaman wc-paperin sisään ja laita vaikka keittiössä roskiin, jos ei vessassa roskista ole. Jos itselleni tulisi kaltaisesi vieraan takia tonnin lasku, en kyllä maksaisi sitä itse, vaan panisin eteenpäin aiheuttajalle.

Vierailija
24/49 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on erikseen vessa missä hoidetaan siis vaan vessanpönttö/potta-asiat sekä pestään kädet. On ns edustuskunnossa esim vieraille kun ei ole turhaa krääsää. 

Kylppärissä sitten hoidetaan pesut, hampaanpesut, meikkaukset yms kosmetiikka, vauvan pepun pesu yms.

Olen kokenut ettei kummassakaan tarvi roskista vaikka meitäkin on 9 hengen perhe. Keittiössä on kuitenkin hyvä roskis jonne voi kipata kaikki roskat myös siteet, korvapuikot, vaipat jne. 

Vierailija
25/49 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä en kyllä osaa sanoa. Meitä kun on niin monenlaisia ihmsiä! Joillekin jopa normaalit ruumiintoiminnot ja niistä puhuminen voivat olla ylivoimaisen vaikeita. Kuka me olemme heitä tuomitsemaan tai heille naureskelemaan.

Mun ystäväpiiriistä karsiutuu noin estyneet ihmiset melko nopeasti, eli en vieläkään tarvitse vessaan roskista, en edes kyläillessäni.

Minä en määrittele ihmisiä heidän estojen, yms perusteella, enkä huonosti piilotetulla itse korostuksella karsi ihmisiä elämästäni. Toki virheettömänä ihmisenä sitä voi vaatia muiltakin täydellisyyttä. Mutta niin kauan kun me kaikki käymme paskalla pidetään ne hyvät tyypit meidän elämässä vaikka he eivät olisi = kuin MINÄ!

Vierailija
26/49 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä en kyllä osaa sanoa. Meitä kun on niin monenlaisia ihmsiä! Joillekin jopa normaalit ruumiintoiminnot ja niistä puhuminen voivat olla ylivoimaisen vaikeita. Kuka me olemme heitä tuomitsemaan tai heille naureskelemaan.

Mun ystäväpiiriistä karsiutuu noin estyneet ihmiset melko nopeasti, eli en vieläkään tarvitse vessaan roskista, en edes kyläillessäni.

Minä en määrittele ihmisiä heidän estojen, yms perusteella, enkä huonosti piilotetulla itse korostuksella karsi ihmisiä elämästäni. Toki virheettömänä ihmisenä sitä voi vaatia muiltakin täydellisyyttä. Mutta niin kauan kun me kaikki käymme paskalla pidetään ne hyvät tyypit meidän elämässä vaikka he eivät olisi = kuin MINÄ!

No, jos jollekin on ylitsepääsemätön ongelma se, että meillä ei ole roskista vessassa, niin semmoinen ihminen saa itsetekemästään ongelmasta tehdä juuri niin ison ongelman kuin haluaa ja painua helvettiin kitisemään ja ruikuttamaan.

Kysehän oli juuri siitä, että se NARISIJA vaatii, että meidän pitää olla = hän, ja jos emme ole, alkaa hirveä ruikutus "mitä, miksi teillä ei oo roskista kun semmonen kuuluu olla ja meilläkin on ja eihän sitä nyt mil-lään voi panna jätteitään minnekään muualle ja on aivan mahdoton ajatus, että sen panee sinne, mistä on ottanut sen käyttämättömänkin siteen eli pussissa käsilaukkuun jos ei kehtaa keittiöön asti sitä viedä...."

ohis, joka ei ymmärrä teitä ikuisia draamakuningattaria. Kylässä ollaan kylän tapaan tai jos ei osata tai haluta olla, pysytään poissa. Simple as that!

Vierailija
27/49 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tällä hetkellä. Vieraita joilla kuukautiset ei juurikaan käy, tyttärellä eivät ole vielä alkaneet, minä käytän kuukuppia. Roskis kyllä hommataan jos/kun tulee ajankohtaiseksi esim. tyttären tullessa teini-ikään.

Vierailija
28/49 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla vessassa pieni roskis, mutta vien silti tamponit keittiön roskikseen kun se täyttyy muutenkin nopeammin eikä jää haisemaan moneksi päiväksi.

Vierailija
29/49 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas mieleen omat teinivuodet. Meillä ei aluksi ollut roskista vessassa ja ai että inhosin kiikuttaa siteitä vessasta muihin roskiksiin, kyläpaikoissa se oli vielä ikävämpää. Kerran olin kaverilla, menin vessaan ja vaihdoin siteen. Heti kun tulin ulos kaveri sujahti sisään ennen kuin ehdin kysyä missä roskis ja jouduin kysymään sitä hänen isältään.

Kuukautiset on luonnolliset eikä niissä olemitään hävettävää, mutta kyllä ne etenkin teininä oli sellaiset että toivoi ettei kukaan muu tajuaisi että on menkat menossa.

Vierailija
30/49 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, mutta sinne emme laita siteitä tai tampooneja, koska sitä tyhjätään vain kerran, pari viikossa. Alkavat haista siinä ajassa. Vessan roskiin pannaan vain vaikkapa kasvopapereita tai pakkauksia.

Mä en saa vessan roskista täyteen edes vuodessa ja sä tyhjennät pari kertaa viikossa :)

Sitten porukat ihmettelee kun kaikki ei tee niinkuin minä-minä.

Vierailija
31/49 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on ehkä enemmän siitä, että noin estyneen ihmisen kanssa ei  ole mitään yhteistä ja sitä ystävyyttäkään ei ole ainakaan niin syvää että tällaisen tutun kanssa viettäisi vapaa-aikaa tai kutsuisi kotiin.

Tuskin noin estynyt kestäisi minua yhtään sen pidempään kuin minä häntä.

Vierailija
32/49 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aina näitä samoja vääntämisiä. Minä vedän tampaxit pöntöstä ja siteitä en käytä. Älä tule meille, jos et voi elää asian kanssa.

Et kai oikeasti oo niin idiootti, että vedät tamponit vessasta alas?

Vierailija
33/49 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi tamponien veto vessasta on erinomaista trollausmateriaalia. Ihmiset joutuu ihan raivon valtaan kun sanoo jossain ketjussa tekevänsä niin, samoin käy kun sanoo pesevänsä alushousut omassa koneellisessaan koska muun pyykin seassa niiden peseminen ei ole hygieenistä :) 

Vierailija
34/49 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin aika ihmeellistä, kun mun mielestä on ihan ns. perustietoa se, että tamponia ei saa vetää alas vessasta... ja kyllä, ihan vaan kääräisen sen paperiin ja laitan roskiin, jos vessassa on roskis niin sinne, ellei ole niin keittiön roskikseen. Mikä tossa on niin hankalaa?

Vierailija
35/49 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en saa vessan roskista täyteen edes vuodessa ja sä tyhjennät pari kertaa viikossa :)

Sitten porukat ihmettelee kun kaikki ei tee niinkuin minä-minä.

En tiennytkaan etta roskista ei saa tyhjentaa ennenkuin se on taynna!

V. 2015 vastustettavat asiat Suomessa: Rumpukuivaaja, tuhoaa vaatteet. Automaattivaihteet, kuluttaa alyttomasti polttoainetta ja hidastaa menoa :D. Roskakori vessassa, hygienisempaa laittaa ne 'roskat' taskuun, kasilaukkuun tai kiikuttaa kourassa keittioon. Luottokortti, vie mierontielle. Mita muuta?

Vierailija
36/49 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole roskista, käytän kuukuppia. Vieraat on sen verran tuttuja, että uskaltavat viedä roskansa keittiöön, tai vaihtoehtoisesti pyytää mua laittamaan jonkun pussin vessaan.

Vierailija
37/49 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla aika haisut. 

Vierailija
38/49 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan uhota, etten tule hankkimaan vessaan roskista. Syystä että minulla on tässä isossa asunnossa tarpeeksi paljon muutenkin kotihommia eikä liiemmin nappaa sellaisen ylipienen supernopeasti täyttyvän roskiksen tyhjennys joka toinen päivä. Uskon vakaasti, että pärjään keittiön roskiksella.

Vierailija
39/49 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ja tämä on käyty täällä läpi miljoona kertaa ennenkin. Oma tupa, oma lupa. En halua vieraiden ihmisten pillurättejä muhimaan lattialämmitykselliseen wc:en.

PS: Pesen myös pikkuhousuni erillään muusta pyykistä.

Vierailija
40/49 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymmentä vuotta vetänyt tamponit alas pöntöstä, eikä kertaakaan ole pönttö mennyt tukkoon. 

Nuorena heitin siteetkin vessanpönttöön, revittiin vain kahtia, näin äiti ohjeisti. Talkkarin lapsi olin, ja isä se tukkiutuneet pöntöt joutui huoltamaan. Ei koskaan meidän omaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme