Vaativatko ihmiset hyvännäköisiltä ihmisiltä parempaa käytöstä kuin tavallisilta ja rumilta?
Olen huomannut että monet vaativat.
Jos hyvännäköinen henkilö on tyly ja kylmä, mutta kuitenkin asiallinen, häntä voidaan kuitenkin helposti pitää ylimielisenä tai hänelle voidaan sanoa jotain "no hymyilepäs nyt vähän, mikä vetää mielen noin apeaksi?"jne. Ihan kuin oletettaisiin että jos ihminen on hyvännäköinen hänen pitäisi olla aina iloinen ihan vain siksi että hän näyttää hyvältä ja hänen pitäisi olla niin kiitollinen siitä eikä hänellä pitäisi olla mitään huolia, sillä hänhän on niin kaunis/komea! Typerä ajattelutapa.
Oletteko te huomanneet saman?
Kommentit (25)
Katkerat läskit aina parkuu. Aina on jotain vikaa hyvännäköisissä. Jos ei olla tarpeeksi avoimia, ollaan muka töykeitä. Jos ollaan liian kilttejä ja sosiaalisia, niin muka mielistellään ja esitetään. No, rumien elämä on katkeruutta täynnä!
-kaunis
Minusta se on just toisin päin. Yksi ystäväni on erittäin kaunis nainen ja hän on saanut kyllä poikaystäviään ja ex-puolisoaan kohdella niin huonosti kuin on ikinä halunnut, aina kaikki antavat anteeksi ja nielevät. Olen itse lllut lukuisa kertoja paikalla todistamassa sellaista käytöstä että on hävettänyt hänen puolestaan. Avioerokin tuli naisen aloitteesta ja kaikesta tylytyksestä huolimatta mies yrittää saada naisen takaisin.
Sama pätee hänen vanhempiinsa. Tämä nainen on tuhlannut ison osan vanhempiensa omaisuudesta ja vanhemmat vaan rakkalle kauniille tyttärelleen ovat yhä valmiita ojentamaan kuun taivaalta.
Itse olen sellainen keskivertonätti ja minut kyllä jätettäisi heti jos käyttäytyisin yhtä veemäisesti.
En tunnista ap:n kokemusta. Odotan ja toivon kaikilta ihmisiltä hyvää, muut huomioonottavaa käytöstä. Mikään ulkonäköseikka ei estä hyvää käytöstä.
Sovinnaisella tavalla "kaunis" voi olla naama rutussa, epäkohtelias ja töykeä, kun taas "rumana" pidetty voi olla kohtelias, hyvntuulinen ja avulias. Ja päinvastoin.
Mitä edes "hyvännäköinen" ja "tavallinen ja ruma" tarkoittavat?!
Toisin päin. Jos on rumahko tai jotenkin poikkeava niin täytyy yrittää olla mukava aina. Muutoin leimataan rumaksi ja katkeraksi vanhaksipiiaksi.
Itse olen suht ujo uusissa tilanteissa ja olen kuullut yhdeltä työakaverilta että hänen ensivaikutelmansa minusta oli ylimielinen kultalusikka suussa syntynyt lissu.. kuitenkin tutustuttuaan minuun sai aivan eri kuvan. Tuli aika yllätyksenä sillä olen hyvin ystävällinen ja empaattinen ihminen. Olen vain arka uusissa tilanteissa enkä ole suinpäin läppää heittämässä uusille tuttavuuksille. Joten kyllä sen ylimielisen leiman saa aika äkkiä.