Taas on viety lapset kouluun.t.ammattivalittaja
Samalla reissulla kävin kaupassa ja lähetin isälleni kortin ja muutaman arvan.
Kommentit (200)
Seuraava avaus: Hain lainaa, t. ammattivalittaja. Ensimmäinen kysyy, no mites kävi, saitko. Ja tämä vastaa, en halunnutkaan yrittäjäksi, ei kuulu sulle. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä aiot rahoittaa yritystoimintasi aloituksen? Yrityksillä menee parhaimmillaankin vuosi-pari, ennenkuin toiminnassa jäädään plussan puolelle. Varmimmin osallistut perhe-elämän rahoittamiseen menemällä palkkatöihin, edes osariksi.
Nyt on lapset haettu koulusta. Ajattelin hakea lainaa ei sinne palkkatöihin niin vain mennä kun kukaan ei ole kymmeniin vuosiin mua palkannut.ap
No se.
Kuka takaa, mitä vakuuseksi?
Ne on mun ongelmia ei palstalaisten.ap
Onkohan ihan realistinen ajatus tuo?
On koska myös mun täytyy osallistua perheen elättämiseen.ap
Jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin lainaraha ei ratkaise ongelmaasi vaan pahentaa sitä sillä eihä sulla ole millä maksaa sitä takaisin kun ei ole tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä aiot rahoittaa yritystoimintasi aloituksen? Yrityksillä menee parhaimmillaankin vuosi-pari, ennenkuin toiminnassa jäädään plussan puolelle. Varmimmin osallistut perhe-elämän rahoittamiseen menemällä palkkatöihin, edes osariksi.
Nyt on lapset haettu koulusta. Ajattelin hakea lainaa ei sinne palkkatöihin niin vain mennä kun kukaan ei ole kymmeniin vuosiin mua palkannut.ap
Mitä vastaan ajattelit lainan ottaa? Sulla ei ole tuloja tai omaisuutta, ei vakuuksia, eikä ukkoskaan ryhdy takaajaks. Et saa lainaa.
Kyllä mun mieheni alkaa takaajaksi.ap
Eli menee Nuohoojalta oikeasti tuhkatkin pesästä.
Haet lainaa, koska sinulla ei ole koulutusta, työtä eikä rahaa. Mies tulee takaamaan, kun hän ei anna sinulle rahaa ja hänelläkin on lainaa. Tämän storyn haluan kuulla.
Onhan sitä rahaa jonkun verran pankissa mutta en sitä täällä ala selittelemään.ap
Miks te saitte ton ap:n innostumaan tosta yrittäjyydestä, että nyt sitten lähtee mieskin takaamaan ja sitte seuraavaan hengenvetoon lyttäätte sen oitis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko sukulaiset soittelee ja siunailee sun tulottomuuttasi niin kuin eilen pähkäilit ?
Ei ne siitä mulle soittelisi vaan sitten jossain juhlissa vihlaisivat.ap
Että teillä onkin sitten salamyhkäistä supattelua nurkissa.
Välillä sellaista mutta suurimmaksi osaksi vaan kysellään ihan suoraan koska sä menet opiskelemaan tai meinaatko töihin mennä.ap
No sen kun sanot etten koskaan niin loppuupa kysely.
tää
Vierailija kirjoitti:
Haet lainaa, koska sinulla ei ole koulutusta, työtä eikä rahaa. Mies tulee takaamaan, kun hän ei anna sinulle rahaa ja hänelläkin on lainaa. Tämän storyn haluan kuulla.
No täytyyhän tuota suunnitelmaa ihailla. Nerokas, loppuun asti mietitty ja tulee ilman muuta onnistumaan. :)
Aika jännä, ap sut on otettu eläväksi esimerkiksi. Näytä nyt niille! Tai älä ilmaiseksi näytä, koska se maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No täytyyhän tuota suunnitelmaa ihailla. Nerokas, loppuun asti mietitty ja tulee ilman muuta onnistumaan. :)
Mun yritykseni ei isoa alkupääomaa tarvitse ja jos sitä ei pankki lainaa niin mies voi sen lainata sillä on kyllä sen verran pankkitilillä rahaa.ap
Haetko kulutus- vai yrityslainaa? Entä starttirahaa? Jälkimmäistä ei tarvi maksaa takaisin. Kaikki vaativat muutakin näyttöä kuin rahapulan.
Vierailija kirjoitti:
Miks te saitte ton ap:n innostumaan tosta yrittäjyydestä, että nyt sitten lähtee mieskin takaamaan ja sitte seuraavaan hengenvetoon lyttäätte sen oitis.
Tuskin nämä lainarahat on yrityksen perustamiseen menossa, sillä oli ap:n mukaan tulossa vasta vuosien päästä.
Näillä rahoilla osteaan nico-petterille uudet kengät, viiniä ap:lle, aruban reissulle uutta kesämekkoa ellokselta ja sen sellaista. Raaputusarpoja ja makkarakastiketta.
Vierailija kirjoitti:
Haetko kulutus- vai yrityslainaa? Entä starttirahaa? Jälkimmäistä ei tarvi maksaa takaisin. Kaikki vaativat muutakin näyttöä kuin rahapulan.
Ehkä mä lainaan mieheltäni, kuten kerroin niin isoa alkupääomaa en tarvitse. Tiedän että starttiraha on vaikea saada vaikka mieheni sen aikanaan yrittäjäksi kun alkoi sai.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mä lainaan mieheltäni, kuten kerroin niin isoa alkupääomaa en tarvitse. Tiedän että starttiraha on vaikea saada vaikka mieheni sen aikanaan yrittäjäksi kun alkoi sai.ap
Äkkiä sä niiden asiantuntijoiden juttusilla kävit kun nyt jo tiedät alkupääoman tarpeen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun yritykseni ei isoa alkupääomaa tarvitse ja jos sitä ei pankki lainaa niin mies voi sen lainata sillä on kyllä sen verran pankkitilillä rahaa.ap
Miksi bisnesnaisena edes harkitset korollista ja kallista pankkilainaa, kun miehesi varmaan lainaisi sinulle korottomana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äkkiä sä niiden asiantuntijoiden juttusilla kävit kun nyt jo tiedät alkupääoman tarpeen :)
Kyllä mä sen olen tiennyt jo pitkän aikaa kun tiedän itse millaisesta yrityksestä on kyse.ap
Next:
- Alan yrittäjäksi. t. ammattivalittaja
- Saitko mieheltäsi lainaa?Miten suunnitelmat etenevät?
- En saanut. Ei kuulu sulle.
Ap. sun ei tarvii vastata kuin yhteen kysymykseen. Ootko valmis tekemään töitä 24 h vuorokaudessa palkatta yksin, noin 2 vuotta, niin jos joo, niin pistä pulju pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä sen olen tiennyt jo pitkän aikaa kun tiedän itse millaisesta yrityksestä on kyse.ap
God speed.
Sul on just siks niin vaikee tilanne, että oot sitte mennyt naimisiin ja tehnyt lapsia. Se on aika karua sitten, kun niiltäkin menee luottotiedot sun touhujes takia. Konkkaan se menis kuitenki.