Taas on viety lapset kouluun.t.ammattivalittaja
Samalla reissulla kävin kaupassa ja lähetin isälleni kortin ja muutaman arvan.
Kommentit (200)
Kyllä minua kiinnostaa adoptiot. Jos äiti sellaisen pöytään lätkäisee netin keskustelupalstalla, luonnollisesti herää ihmetystä. Kirjoitat tuolla, ettet ala siihen yhteyttä pitämään, miksi noin koet? Tietääkö hän olevansa adoptoitu? Oletko pohtinut asiaa lapsesi kannalta, miltä hänestä tuntuu kylmä asenteesi? Ei se ole ollut lapsen vika, että olet hänet pois antanut. Tapasitko häntä adoption jälkeen kertaakaan? Tiedätkö hänen elämästään, miten hän voi?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua kiinnostaa adoptiot. Jos äiti sellaisen pöytään lätkäisee netin keskustelupalstalla, luonnollisesti herää ihmetystä. Kirjoitat tuolla, ettet ala siihen yhteyttä pitämään, miksi noin koet? Tietääkö hän olevansa adoptoitu? Oletko pohtinut asiaa lapsesi kannalta, miltä hänestä tuntuu kylmä asenteesi? Ei se ole ollut lapsen vika, että olet hänet pois antanut. Tapasitko häntä adoption jälkeen kertaakaan? Tiedätkö hänen elämästään, miten hän voi?
En jaksa vastailla, ne jutut olleet ja menneet. Lähden hakemaan lapsia koulusta.ap
Vierailija kirjoitti:
En ala adoptiosta puhumaan yhtään mitään ja en alkanut yrittäjäksi koska lapsi ei voisi vielä iltoja yksin kotona viettää kun on vasta 7v ja mieheni yrittäjänä tekee pitkää päivää.ap
Ai? Kun itse olin lapsi, tyhjään kotiin mentiin ekaluokaltakin koulusta, avain oli narussa kaulassa ettei huku. Mukavaahan se oli siellä olla välillä ihan yksin koko talon valtiaana, ilman että vanhemmat oli paikalla. Eikä omassa perheessäkään ole kukaan kotona ollut kouluikäisten lasten kanssa, tosin meillä mulla normit 9-17 työpäivät joten ei montaa tuntia ole tullutkaan lapsille koulun jälkeen yksinoloa. Itse lapsena olin paljon pidempiä, koska äiti oli yrittäjä ja isä paljon ylitöitä tekevä insinööri.
Jotenkin kun näitä sun kirjoituksia lukee niin oikeasti toivoisin kyllä että löytäisit jotain tekemistä elämääsi, joka saisi sinut tuntemaan itsesi merkitykselliseksi. Yrittäminen on siitä vähän vaarallista, että siinä voi huonossa tapauksessa menettää paljonkin rahaa, jos ei ole kunnon harkittua ideaa siitä mitä yrittää ja onko sillä paikkakunnalla elinkelpoisuutta. Mutta eiköhän se sun mies jatka ideoidesi torppaamista kunnes oikeasti pystyt esittämään järkevän ja realistisen kuuloisen suunnitelman yrityksen konseptista, kilpailutilanteesta, rahoituksesta, toimitiloista jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niitä lapsia yksi vai useampi? Otsikossa puhut lapsista ja teksteissä lapsesta yksikössä. Mitä toiselle/muille lapsille tapahtui avauksen jälkeen?
Vien lastani ja hänen kaveriaan kouluun ja haen koulusta siksi puhun lapsista. Minulla on vain yksi lapsi.ap
Ja toinen annettu kolme vuotiaana adoptioon. Mutta ap poisti sen facesta niin se lakkasi olemasta samalla totta.
Turhaan jankutat.ap
Hyvä se on aina välissä muistuttaa. Mutta hei, viikkoon en ole asiasta sanonut sanaakaan joten olihan se aikakin.
Mitä sä siitä hyödyt? en mä siihen yhteyttä ala pitämään.ap
Sun ei olisi kannattanut jakaa tänne alunperinkään hänestä mitään. Mutta nyt kun sen olet alkujaan tänne päästänyt, se on kiusaajille aina ase sillä sillä sinut saa hermostumaan.
Ei sillä mua hermostumaan saa, siitä niin kauan aikaa ettei hän merkitse mulle enempää kuin kukaan muukaan vieras aikuinen.ap
Ihailtavaa käytöstä. Mahdat olla upea ihminen kaikin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa vastailla, ne jutut olleet ja menneet. Lähden hakemaan lapsia koulusta.ap
Menikö hermot?
Millä aiot rahoittaa yritystoimintasi aloituksen? Yrityksillä menee parhaimmillaankin vuosi-pari, ennenkuin toiminnassa jäädään plussan puolelle. Varmimmin osallistut perhe-elämän rahoittamiseen menemällä palkkatöihin, edes osariksi.
Soittele ap. noille bisnes-enkeleille ja kysele, jos ne lähtis kimppaan. Kai niitten numerot jostain löytyy.
Ja ihan ensiksi ap, sen sun bisnesidean on oltava niin hyvä, että se pesee laudalta paikkakuntasi muut vastaavat lafkat. Sun pitää pystyä tarjoamaan jotain spesiaalinpaa kuin ne, jotain eritysiosaamista minkä vuoksi asiaikkaiden pitäisi tulla juuri sinun luo. Kunnon suunnitelma, selvität kilpailutilanteen, kannattavuus-ennuseet joilla saat vakuutettua rahoittajan.
Eli ilmeisesti ei tule onnistumaan lukemani perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Millä aiot rahoittaa yritystoimintasi aloituksen? Yrityksillä menee parhaimmillaankin vuosi-pari, ennenkuin toiminnassa jäädään plussan puolelle. Varmimmin osallistut perhe-elämän rahoittamiseen menemällä palkkatöihin, edes osariksi.
Nyt on lapset haettu koulusta. Ajattelin hakea lainaa ei sinne palkkatöihin niin vain mennä kun kukaan ei ole kymmeniin vuosiin mua palkannut.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on lapset haettu koulusta. Ajattelin hakea lainaa ei sinne palkkatöihin niin vain mennä kun kukaan ei ole kymmeniin vuosiin mua palkannut.ap
No se.
Kuka takaa, mitä vakuuseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se.
Ne on mun ongelmia ei palstalaisten.ap
Lainaa. Millä eväillä sä saisit lainaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se.
Onkohan ihan realistinen ajatus tuo?
Vierailija kirjoitti:
Lainaa. Millä eväillä sä saisit lainaa?
Pankissahan se selviää.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se.
Onkohan ihan realistinen ajatus tuo?
On koska myös mun täytyy osallistua perheen elättämiseen.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vastaan ajattelit lainan ottaa? Sulla ei ole tuloja tai omaisuutta, ei vakuuksia, eikä ukkoskaan ryhdy takaajaks. Et saa lainaa.
Et kai ap luule oikeasti saavasi lainaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vastaan ajattelit lainan ottaa? Sulla ei ole tuloja tai omaisuutta, ei vakuuksia, eikä ukkoskaan ryhdy takaajaks. Et saa lainaa.
Kyllä mun mieheni alkaa takaajaksi.ap
Ei sillä mua hermostumaan saa, siitä niin kauan aikaa ettei hän merkitse mulle enempää kuin kukaan muukaan vieras aikuinen.ap