Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kissa raapii ja maukuu oven takana. Kauanko jätän huomiotta?

Vierailija

Nyt olen tunnin antanut olla (en ole sanonut mitään) ja uskon että kissa tulee kohta oven läpi ja naapureilta valituksia.

Jätin kissan makuuhuoneen ulkopuolelle tunti sitten, tarkoituksena opettaa ettei se saa tulla yöllä makuuhuoneeseen nyt kun lapsikin on tulossa.

Kommentit (11)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Siis sun kissa on tähän asti saanut tulla yöllä makuhuoneeseen. YÖK.

Joo, ja päivälläkin. Sängyssä se ei ole, mutta tykkää hengata kuitenkin samassa huoneessa. Aamu yöllä se tulee sänkyyn herättämään mut että saa ruokaa, eli silloin se tulee sänkyyn kynsimään. Siksi haluaisin estää nyt öisin pääsyn makuuhuoneeseen, ettei kissa pyytäisi sitten vauvalta ruokaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä köllöttelen tälläkin hetkellä sängyssä kissan kanssa. Ei ole yhtään yök, vaan tosi söpöä, kun kehrää tuossa vieressä. <3

Vierailija

Ei kissaa voi vaan eristää ulkopuolelle, sillä pitää olla virikkeitä ja tekemistä!
Tietysti jos et välitä kissastasi ja haluat kuunnella yötä myöten, kun kissa huutaa ikävyyttänsä niin jatka vain lukkojen takana yksin istumista.

Vierailija

Vie se kissasi ulos. Saat itsekin liikuntaa, joka on sulle enemmän kuin hyödyksi. Istut siellä sisällä ja lihotat kissasikin. Eläinrääkkäystä. Ai niin, sullahan on tapana lopettaa kissat, jos ne käyttäytyy yhtä huonosti kuin sinä itse.

Vierailija

Siis lukitset yhtäkkiä kissan ulos huoneesta, johon se on aiemmin saanut mennä vapaasti ja vielä ihmettelet, kun kissa protestoi? Järjestitkö edes mitään virikkeitä kissalle yön ajaksi ja varmistit, että kissa osaa niitä käyttää ja viihtyy touhuillessaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Entäs yksikössä asuvat kissat, yök? Pitääkö niiden olla 24/7 lukkojen takana vessassa, yök, ettei pääse varmasti siihen huoneeseen, jossa nukutaan? Yök.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Siis lukitset yhtäkkiä kissan ulos huoneesta, johon se on aiemmin saanut mennä vapaasti ja vielä ihmettelet, kun kissa protestoi? Järjestitkö edes mitään virikkeitä kissalle yön ajaksi ja varmistit, että kissa osaa niitä käyttää ja viihtyy touhuillessaan?

Minulla on 2 sisäkissaa joista toinen protestoi. Vähän ennen seitsemää aamulla vessareissun yhteydessä laitoin makuuhuoneen oven kiinni, eli kissa on ollut nyt 1,5 eristyksissä talon muussa 70 neliön tilassa josta löytyy ruokaa, kaksi raapimispuuta ja leluja sekä tietty se kissakaveri.

Ajattelin alkaa opettamaan kissoille pikkuhiljaa sitä että tänne makuuhuoneeseen ei pääse. Nyt ajattelin avata oven.

Ap

Vierailija

Kissoja on monenlaisia eikä olisi tullut mieleenkään jättää kissoja makkarin oven ulkopuolelle vaikka talossa oli vauvojakin. Kieltämättä mulla ei koskaan ole ollut kissoja, jotka vaatisivat ruokaa aamuyöstä, ovat vain käpertyneet jalkopäähän nukkumaan jos niitä on se huvittanut. 

Olet pienentämässä kissasi reviiriä ja siitä voi olla kaikenlaisia seurauksia, nurkkiin pissaamista ja muuta neuroottista käytöstä. Oletko saanut ihan jotain ohjeita, että noin pitää toimia? 

Mulla on ollut kolme vauvaa ja yht. neljä kissaa. Ekan vauvan kanssa tietysti piti kissoja enemmän silmällä, mutta ainakaan meidän kissoista ei ollut vauvoille mitään vaaraa tai edes uhkaa. Kielletyistä paikoista, kuten ruokapöytä tai pinnis tai vaunut (oli niissä vauva tai ei), ollaan vain aina nostettu kissa pois ja se on oppinut, että tuonne ei kannata mennä. Esikoisemme syntyi yksiöön, joten tuollainen kissan reviirin rajaaminen ei olisi ollut mahdollistakaan. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat