Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka nopeasti työsähköpostiin kuuluu vastata?

Vierailija
02.11.2015 |

Hei,

mielenkiinnosta kysyn, että kuinka nopeasti mielestänne työsähköpostiin tulisi vastata? Onko työpaikoillanne annettu ohjeistusta asiasta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

samana päivänä.

Vierailija
2/17 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan työstä ja sähköpostin aiheesta. Itse olen it-alalla, ja työaikana katson sähköposteja noin tunnin välein. Kiireellisiin asioihin vastaan heti postin saatuani, mutta koskaan en jätä sähköpostia niin etten samana päivänä vastaisi mitään, edes "selvittelen asiaa, palaan asiaan huomenna" tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun kerkiää. Riippuu täysin asian kiireellisyydestä. Sähköpostia ei pidä edes käyttää, jos asia on kovin kiireellinen. Osaathan ottaa huomioon, että sähköposti saavuttaa vain sen, jolle posti on osoitettu, ellei työpaikalla ole jotain yleisosoitetta - kuten meillä - jonka näkee useampi. Se yksi henkilö voi olla vaikka lomalla, sairaana, jossain pitkällä työmatkalla - kaikki eivät edelleenkään pääse sähköposteihinsa käsiksi missä tahansa - sähköpostin ulottumattomissa tai jopa lähtenyt työpaikasta pois. Oma ohje on, että saman päivän aikana, jos on paikalla. 

Vierailija
4/17 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai niin pian kuin mahdollista, itse tarkastan joka päivä postit. Tapauksesta ja asian kiireellisyydestä riippuen vastaan jokaiselle, yli viikkoa ei missään nimessä saa mennä.

Vierailija
5/17 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hyvin paljon työn luonteesta. Omassa työssäni yleensä tärkeisiin vastataan samana päivänä, mutta viimeistään seuraavana. Kiireettömiin 1-3 päivän sisällä. Iltaisin tai viikonloppuisin, tai lomien aikana, ei porukan oleteta seuraavan työpostiaan.

Vierailija
6/17 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtiihän tuota myöhemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän s-postin sisällöstä. Mut viimeistään 24h kuluttua. Vähintäänkin kuittaus "hoidan tämän". Mut joskus olen joiltakin saanut vastauksen tyyliin kolmen viikon kuluttua. 

Vierailija
8/17 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 Se yksi henkilö voi olla vaikka lomalla, sairaana, jossain pitkällä työmatkalla - kaikki eivät edelleenkään pääse sähköposteihinsa käsiksi missä tahansa - sähköpostin ulottumattomissa tai jopa lähtenyt työpaikasta pois.

 

Kyllä yleensä laitetaan sähköpostista lähtemään automaattinen poissaolosta ilmoittava vastaus, jos on lomalla tai muuten pois. Siihen viestiin sitten laitetaan yleensä sijaisen yhteystiedotkin, keneen voi ottaa yhteyttä poissaolon aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on "viivytyksettä". Käytännössä 1-2 viikossa. Joskus menee pitempään, että saa kaikki taustatiedot.

Vierailija
10/17 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman lähettäjästä ja aiheesta riippuen, mutta parin päivän sisällä viimeistään, mikäli sähköposti on sellainen johon on ylipäänsä reagoitava. Pääsääntöisesti saman päivän aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tärkeä asiakas, kai se olisi ihan hyvä vastata samantien tai samana päivänä. Tuppaa jäämään vastaukset kuitenkin siihen, kun ehtii antaa kunnon vastauksen. Jostain syystä materiaalin toimittajille on helpompi vastata heti.

Vierailija
12/17 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 

Vierailija kirjoitti:

 

 Se yksi henkilö voi olla vaikka lomalla, sairaana, jossain pitkällä työmatkalla - kaikki eivät edelleenkään pääse sähköposteihinsa käsiksi missä tahansa - sähköpostin ulottumattomissa tai jopa lähtenyt työpaikasta pois.

 

 

Kyllä yleensä laitetaan sähköpostista lähtemään automaattinen poissaolosta ilmoittava vastaus, jos on lomalla tai muuten pois. Siihen viestiin sitten laitetaan yleensä sijaisen yhteystiedotkin, keneen voi ottaa yhteyttä poissaolon aikana.

Meillä ei ole sijaisia. Firma on vaan suljettu loman ajan. Pomolla on omat hommansa, joita ei tee kukaan muu ja jotka hän haluaa tehdä itse. Meillä ei kuulemma se automaattivastaus toimi, en tiedä miksi. Eikä viestiin välttämättä saa mitään automaatteja laitettua, jos sairastuu äkillisesti. Kaikki työpaikat eivät tarjoa etäyhteyttä tai pilvipalvelussa olevaa postia. Eikä nämäkään auta, jos saa vaikka aivoinfarktin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun kerkiää. Riippuu täysin asian kiireellisyydestä. Sähköpostia ei pidä edes käyttää, jos asia on kovin kiireellinen. Osaathan ottaa huomioon, että sähköposti saavuttaa vain sen, jolle posti on osoitettu, ellei työpaikalla ole jotain yleisosoitetta - kuten meillä - jonka näkee useampi. Se yksi henkilö voi olla vaikka lomalla, sairaana, jossain pitkällä työmatkalla - kaikki eivät edelleenkään pääse sähköposteihinsa käsiksi missä tahansa - sähköpostin ulottumattomissa tai jopa lähtenyt työpaikasta pois. Oma ohje on, että saman päivän aikana, jos on paikalla. 

Tuo on kyllä todella huonoa työn organisointia. Onko julkisen sektorin työpaikka?

Vierailija
14/17 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkitsen postit töissä kiireellisyyden mukaan. Tärkeimpiin vastataan heti, muihin saattaa kulua aikaa. Vastaan aina kaikkiin viesteihin. Kollegat oppivat tietämään tämän. (Riippuu tietty organisaatiokulttuurista, mikä toimii, mikä ei)
Ärsyttää nämä saman tien mailaavat "palaan asiaan", eikä mitään sen jälkeen kuulu koskaan, parhaimmillaan tämä toistuu kahteen kertaan.
Sen olen opetellut, että aina kiitetään ja aina ollaan kohteliaita ja muutenkin varotaan sanoja; omakaan pomo ei välttämättä ehdi lukemaan viestiä kuin silmäillen ja voi laittaa suoraa kritiikkiä tms. sisältävän viestin edelleen vaikka kenelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkitsen postit töissä kiireellisyyden mukaan. Tärkeimpiin vastataan heti, muihin saattaa kulua aikaa.



:D Ei siis kuukausia aikaa, ehkä max viikko? Sen jälkeen voi laittaa viestiä, et asiaa hoidetaan kyllä, mutta viiväsryy siitä ja siitä syystä....

Vierailija
16/17 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 

Vierailija kirjoitti:

 

Sitten kun kerkiää. Riippuu täysin asian kiireellisyydestä. Sähköpostia ei pidä edes käyttää, jos asia on kovin kiireellinen. Osaathan ottaa huomioon, että sähköposti saavuttaa vain sen, jolle posti on osoitettu, ellei työpaikalla ole jotain yleisosoitetta - kuten meillä - jonka näkee useampi. Se yksi henkilö voi olla vaikka lomalla, sairaana, jossain pitkällä työmatkalla - kaikki eivät edelleenkään pääse sähköposteihinsa käsiksi missä tahansa - sähköpostin ulottumattomissa tai jopa lähtenyt työpaikasta pois. Oma ohje on, että saman päivän aikana, jos on paikalla. 

 

 

Tuo on kyllä todella huonoa työn organisointia. Onko julkisen sektorin työpaikka?

Ei vaan pikkufirma, jossa ei voi organisoida koska väkeä on vain muutama. 

Vierailija
17/17 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaisten asiakkaiden mukaan suomalaisten kanssa on hankala tehdä töitä, koska sähköposteihin ei vastata. Sama koskee kotimaata, usein ei saa vastausta ollenkaan.

Se, joka vastaa, saa asiakkaan. Se, jolla ei ole asiakkaita, joutuu lopettamaan, ja sanomaan väkensä irti.

 

Vastatkaa siis, saatte pitää pikku työpaikkanne.