Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnyttäminen alkoi ihan yhtäkkiä hirvittämään

Vierailija

Yöllä alkoi tulemaan selkeitä supistuksia, tähän asti oon ollu koko synnytyksen kans ihan ok, pakollinen paha ennen vauvaa. Nyt kumminkin aivan sydämessä muljahtelee kun ajattelen asiaa, meinaa ihan pakokauhu iskeä. Ja mitä enemmän oireita tulee, sitä kamalammaksi pelko kertyy. Nyt on supistellut enemmän ja vähemmän koko päivän ja limatulppa on myös irronnut mitä luultavimmin. 

Taitaa olla liian myöhästä millekään pelkopolille? :D

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Sellaista se on, tai oli... Minustakin alkoi tuntua synnytyksen lähellä, että tältä varmaan  etäisesti tuntuisi meno mestauslavalle (eikä se silloin tuntunut kovin etäiseltäkään...) Mutta h-hetkellä sitä sitten vain keskittyy siihen mitä tapahtuu.

Vierailija

Mullakin synnyttäminen tuntui aluksi ajatuksena helpolta ja luonnolliselta. Sitten kun limatulppa lähti ja yhden yön supisteli, alkoi oikeasti jännittämään. Olin helpottunut aamulla, kun supistukset laantui eikä vielä tarvinnut lähteäkään. Seuraavana iltana ne alkoivat uudestaan ja silloin jotenkin tiesi että nyt on tosi kyseessä, odottelin vaan koska tulevat tarpeeksi tiheään. Tosi paikan tullen ei sitten jännittänytkään, vaan ihan rauhallisesti lähdettiin.
Hyvin se menee!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pitäsköhän sinun lähteä synnärille tarkistettavaksi?

Kävin jo kertaalleen tänään, lähetettiin vielä kotiin odottelemaan. 

AP

Vierailija

Kiitos ihan älyttömästi viesteistä! Ei ne sinänsä oloa helpota :D Mutta vertaistuki on kumminki aina kivaa, jospa tästä selvittäis!

AP

Vierailija

Kuule, täysin normaaleja ajatuksia ja tunnetiloja.

Itse odotan nyt neljättä lasta ja yhtäkkiä iski ihan kauhea pakokauhu kun tajusin että edessä on synnytys eikä sitä voi mitenkään estää eikä väistää. Muistan tuon tunteen edellisestä synnytyksestäkin, kauhea pelko siitä, ettei itse voi oikein mitenkään vaikuttaa asiaan. Pelko kontrollin menettämisestä. Mutta hyvin silloinkin kaikki meni ja ajatukset siirtyivät ihan muihin asioihin kun pääsi ns. tositoimiin.

Kovasti tsemppiä. Eiköhän kaikki mene ihan hyvin =)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi synnytyksestä on tehty joku peikko. lapsia on synnytetty ennekin ja vaikka saunassa.

T-miespuolinen

Ja niihin on myös kuoltu

Vierailija

Se on ramppikuumetta, menee ohi. Viimeisellä viikoll olin aika hermo, ja olison välillä perunut koko jutun. Mutta sit kun vedet meni ja lähdettiin sairaalaan, olin ihan rauhallinen. Ja päätin luottaa henkilökuntaan, ja lopputulos oli tärkein: äiti ja lapsi kunnossa! Odottaminen on vaikeinta, kyllä se synnnytys menee hyvin!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi synnytyksestä on tehty joku peikko. lapsia on synnytetty ennekin ja vaikka saunassa.

T-miespuolinen

Ja niihin on myös kuoltu

Käsittääkseni Suomessa synnytyskuolemat ovat erittäin harvinaisia. Kotiinkin on moni kuollut. Miksi olla hysteerinen mokoman asian vuoksi?

T-miespuolinen

Vierailija

Ärh. MIksei mullakin ala jo tapahtua!? :( Itse olen edellisen karmean synnytyskokemuksen siivittämänä pelännyt tätä synnytystä kuin ruttoa, ja siksi toivonut että se olisi mahd. äkkiä ohi. Ei, ei pienintäkään supistusta. Samalla kaavalla mennään varmaan taas, eli rv 42 käynnistykseen ja sit junnataan salissa koko yö, päivä, yö, päivä...

Eli suhtaudu niin, että on helpotus kun sulla näyttäisi lähtevän itsekseen se käyntiin :) Luonnollinen synnytys on lähes aina mukavampi kuin käynnistetty. Pelkopolille tuskin enää kerkeät, mutta voithan aina soittaa synnärille ja jutella hetkisen kätilön kanssa, sekin saattaa jo kummasti rauhottaa.

T. RV 40+4

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat