Miten periä lasku yksityiseltä yksityisenä?

Vierailija

Kyseessä asumismenot, kirjallista sopimusta ei ole menojen puolittamisesta, mutta suullinen on ja vuokranantaja luvannut todistaa sen puolesta. Pitääkö asia viedä poliisille, perintätoimistoon..? Miten tämä menee tästä eteenpäin?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Jos sulla ei ole mitään paperilla, niin ei taida perintä onnistua. Voithan kysyä perintätoimistosta, mikä heidän näkemyksensä on, kannattaako tuhlata rahaansa ja aikaansa turhaan.

Vierailija

Tuskin saat rahoja mitenkään. Ex jätti vuokraosuutensa maksamatta, minun oli pakko maksaa, koska en halunnut menettää luottotietoja. Yhteinen vuokrasopimus ja vuokranmaksu vastuu molemmilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Suullinen sopimus... hehhehhehehahahheheeeeee....

Suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinenkin ja  sen olemassaolon pystyy todistaa vuokranantajan avulla

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuskin saat rahoja mitenkään. Ex jätti vuokraosuutensa maksamatta, minun oli pakko maksaa, koska en halunnut menettää luottotietoja. Yhteinen vuokrasopimus ja vuokranmaksu vastuu molemmilla.

Veitkö asiaa eteenpäin vai jäitkö vaan ruikuttamaan exälle että maksa?

Vierailija

Ensin voisit tietysti laittaa itse laskun ja erittelyn maksettavista asumiskuluista. Jotkut perintätoimistot ottaa yksityisiltäkin toimeksiantoja, tietysti ottavat osansa perintäpalkkiona. Jos ei muu auta, niin sitten haastehakemus käräjille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

EI nyt missään nimessä kannata antaa asian olla, jos kerran kirjallinen sopimuskin tehty. Ei muuta kun käräjille vaan ja vaatimaan hänen osuuttaan sitä kautta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suullinen sopimus... hehhehhehehahahheheeeeee....

Suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinenkin ja  sen olemassaolon pystyy todistaa vuokranantajan avulla

Ja paskanvitut on!

Sopimus on sitova oli se sitten solmittu suullisesti tai kirjallisesti. Molemmat velvoittavat periaatteessa yhtä paljon sopimuksen mukaisen suorituksen täyttämiseen.  -laki24.fi

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veitkö asiaa eteenpäin vai jäitkö vaan ruikuttamaan exälle että maksa?

Kävin oikeusaputoimistossa juttelemassa ja sielä todettiin ettei mitään ole tehtävissä. Molempien allekirjoitus sopimuksessa ja olemme yhteisvastuussa maksusta. Jos toinen jättää maksamatta, niin molemmille merkintä tai toinen maksaa toisenkin osuuden.

Vierailija

Ei ole mitään "toisen osuutta", jos sopimus on yhteinen. Eri asia, jos teillä on kirjallisesti sovittu, että kulut jaetaan puoliksi tai jos teillä on alivuokralaisuussuhde tai erilliset vuokrsopimukset.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään "toisen osuutta", jos sopimus on yhteinen. Eri asia, jos teillä on kirjallisesti sovittu, että kulut jaetaan puoliksi tai jos teillä on alivuokralaisuussuhde tai erilliset vuokrsopimukset.

Tässä tapauksessa meillä

on erilliset vuokrasopimukset. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa meillä

No sittenhän sulla on jotain paperilla ja jos vuokranantaja todistaa, ettei toinen ole maksanut vuokriaan, niin siinä on jo jotain mistä lähteä. Soita oikeusaputoimistoon tai perintäfirmaan ja kysy miten kannattaa edetä. Mutta edelleen, varaudu siihen, että tuhlaat aikaasi ja rahaasi, eikä toinen maksa mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa meillä

Silloinhan se on vuokranantajan tehtävä periä saatavat,ei sinun.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa meillä

Silloinhan se on vuokranantajan tehtävä periä saatavat,ei sinun.

ei ole kun lasku on minun nimelläni ja minulle kämppis on velkaa. Lasku ei tule vuokranantajalta vaan sähköfirmalta. Ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat