Vierailija

lapseni (2v joka oli mukana) lasu-ilmoituksella. Lähdin pois kun pelästyin ja pahoitin mieleni niin. En edes käytä alkoholia. :( Olenko nyt kuolemassa??

• ylös 28
  • alas 4

Sivut

Kommentit (35)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Alkoholisteille kehittyy ruokatorveen laskimosuonten laajentumia, jotka saattavat vuotaa reippaastikin verta. Terveellä nuorella ihmisellä verioksennuksen syy on usein Mallory-Weiss -limakalvorepeämä, voimakkaan oksennuskohtauksen yhteydessä tapahtuu mahan limakalvolla repeämä, joka johtaa verioksennukseen. Mahantähystys on paikallaan, ei lastensuojeluilmoitus. 

• ylös 30
  • alas 0
Vierailija

Vatsahaavaa niiden pitäisi epäillä ekana.

Mutta uskon sinänsä ap. tarinaan, koska mullekin naurettiin, kun sain 22v vatsahaavan stressistä, ettei ole mahdollista läpä, läpä, ja kuinkas sitten kävikään, mulla oli vuotava vatsahaava, ja vielä ilman helikobakteeria. Jouduin yksityiseltä hakemaan lähetteen.

• ylös 38
  • alas 1
Vierailija

Mun siskolle kävi juuri noin. Vatsaa oli tutkittu jo puolen vuoden ajan, yhtenä aamuna oksensi runsaasti verta. Mies vei ensiapuun ja hoitajan eka kysymys oli, että paljonko juotu viinaa ja miten pitkään. Ei auttanut sen kertominen, että ei ole juotu, puhallus 0-promillea. Kuulemma pitää varata aika lääkärille eikä tulla krapulapäissään ensiapuun. Sairaanhoitaja tuli tuomaan hoito-ohjeita, mutta ei saanutkaan paareilla lepäävää siskoani hereille, koska tämä oli verenvuodon takia tajuton. Vasta siinä vaiheessa reagoitiin. Vähän liian myöhään.

• ylös 39
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mun siskolle kävi juuri noin. Vatsaa oli tutkittu jo puolen vuoden ajan, yhtenä aamuna oksensi runsaasti verta. Mies vei ensiapuun ja hoitajan eka kysymys oli, että paljonko juotu viinaa ja miten pitkään. Ei auttanut sen kertominen, että ei ole juotu, puhallus 0-promillea. Kuulemma pitää varata aika lääkärille eikä tulla krapulapäissään ensiapuun. Sairaanhoitaja tuli tuomaan hoito-ohjeita, mutta ei saanutkaan paareilla lepäävää siskoani hereille, koska tämä oli verenvuodon takia tajuton. Vasta siinä vaiheessa reagoitiin. Vähän liian myöhään.

Menkää ihan oikeasti tällaisessa hätätilanteessa yksityiselle.

Sen laskun voi maksaa myöhemminkin, vaikka osissa, mutta jos teidät ajetaan tuossa tilanteessa ulos päivystyksestä, niin menkää henkenne takia sinne yksityiselle.

Suomen terveydenhuolto on ihan järkyttävä nykyään, esim. mun tuttua ei suostunut edes ambulanssi viemään päivystykseen kolarin jälkeen, piti vaan mennä sinne, jos menee tajuttomaksi kotona....

• ylös 28
  • alas 7
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää ihan oikeasti tällaisessa hätätilanteessa yksityiselle.

Sen laskun voi maksaa myöhemminkin, vaikka osissa, mutta jos teidät ajetaan tuossa tilanteessa ulos päivystyksestä, niin menkää henkenne takia sinne yksityiselle.

Suomen terveydenhuolto on ihan järkyttävä nykyään, esim. mun tuttua ei suostunut edes ambulanssi viemään päivystykseen kolarin jälkeen, piti vaan mennä sinne, jos menee tajuttomaksi kotona....

Yksityiselle ei mennä suurimmassa osassa maata tuosta vain, ei ne päivystykset ole 24/7 vaan yleensä vasta klo 8.00 alkaen. Harvalla yksityisellä on verta valmiina, että pääsee tiputukseen.

• ylös 30
  • alas 2
Vierailija

Mene ap takaisin! Ystäväni siskolla sama juttu, hän oksensi rajusti verta ja poikaystävänsä kanssa menivät päivystykseen. Molemmat ovat semmoisia gootti henkisesti pukeutuvia niin ensimmäisenä koitettiin ajaa pois kännilaisiksi haukuttuina. Onneksi oli ponteva poikaystävä eikä suostunut lähtemään. Joku vatsahaava tilanne se oli.

• ylös 23
  • alas 1
Vierailija

Yksityinen laittaa lähetteellä sinne julkiseen sairaalaan ja tilaa ambulanssin. Ei ole tavatonta, että ambulanssi noutaa potilaan esim. Terveystalosta, jossa käyn ja itsekin hommaan sen tarvittavan lähetteen. Moni tekee noin, koska julkinen säästää, potilaiden kustannuksella.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Minäkin oksensin verta muutaman kerran noin vuosi sitten (en käytä alkoholia) ja päivystykseen soittaessa mulle sanottiin, ettei ole mitään syytä tulla edes näytille.
No, meni se sitten itsestäänkin ohi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten sun siskolle kävi? 

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

En terveydenhoitoalan ammattilaisena ymmärrä, miksi alkoholisteja syrjitään näissä verioksenteluasioissa. Kun nuo ruokatorven kohjut voivat johtaa jopa kuolemaan hyvin nopeasti, jos lähtevät vuotamaan. 

• ylös 38
  • alas 0
Vierailija

äitini aivokalvontulehdus diagnosoitiin yliopistollisessa sairaalassa krapulaksi. Pitkin hampain kuitenkin tutkivat hirveän vittuilun kera.

Osastolle joutui pitkäksi aikaa ja kaikki läheiset saatiin rokotukset.

• ylös 27
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En terveydenhoitoalan ammattilaisena ymmärrä, miksi alkoholisteja syrjitään näissä verioksenteluasioissa. Kun nuo ruokatorven kohjut voivat johtaa jopa kuolemaan hyvin nopeasti, jos lähtevät vuotamaan. 

Kyllä ymmärrät, ne kustannukset. Ensi vuonna uusi budjetti jne. Minulla on hyvänä tapana hakea se lähete erikoislääkäriltä ja sen jälkeen hoito on aina järjestynyt, tuskin muuten yhtä sujuvasti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Siinä on ihmettelemistä, kyllä kaikille ihmisille kuuluu sama ihmisarvo! Tämä jos mikä täytyisi ymmärtää hoitoalalla.

• ylös 24
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sun siskolle kävi? 

Kuoli vatsasyöpään 3kk myöhemmin, suremaan jäi puoliso ja kaksi alle kouluikäistä lasta.

• ylös 22
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.