En saanut vauvaa syliin, "haiset tupakalta"
Menin katsomaan ystävääni ja hänen vauvaansa, koska ystäväni on valittanut yksinäisyyttä ja väsymystä. Olen äiti itsekin ja tarjouduin hoitamaan vauvaa sen aikaa, jos ystäväni haluaisi käydä suihkussa, ottaa nokoset tai vaikka kipaista asioilla/kaupassa, ajattelin että hän ilahtuisi kun joku tarjoaa apua. Hän vastasi kipakasti, ettei voi antaa vauvaa edes syliini koska haisen tupakalta (olin polttanut yhden savukkeen jo jonkin aikaa ennen hänen luokseen menoa, poltan satunnaisesti). Loppuajan oli vaivautunut ilmapiiri ja hörppäisinkin nopeasti kahvin ja lähdin pois. Toivottavasti hetkeen ei tarvitse kuunnella "ettei kukaan koskaan auta".
Kommentit (90)
No onhan se ällöttävää antaa vauva röökille haisevan syliin.
Ehkä vähän ylireagointia mutta ihmisenä joka ei tupakoi, on pakko sanoa että hyi hitto tupakoivat ihmiset löyhkäävät! Töissä jouduin istumaan kahden röökiäijän väliin ja olin pyörtyä. Tuli niin huono olo että jouduin vaihtamaan paikkaa.
Vaatteiden ja hiusten mukana vauvaan tarttuu vaarallisia pienhiukkasia. Oli todellakin hyvä, ettei sinulle annettu vauvaa syliin. Sinun kannattaisi oman terveytesi ja muidenkin terveyden vuoksi lopettaa tupakointi mahdollisimman pian.
Ei sitä itsekään tee mieli olla tupakalta haisevan läheisyydessä, saatikka antaa herkkäaistista vauvaa sellaiselle.
No en antaisi minäkään lastani tupakanhajuiseen syliin. Yäk.
No, tupakoivat ihmiset nyt tuppaavat useimmiten haisemaan aika pahalle ei-tupakoivan nenään. Itsekin huomasin sen hajun todellisuudessa vasta, kun lopetin tupakoinnin kokonaan ja sen jälkeen hävetti, että olen ihan oikeasti liikkunut ihmisten ilmoilla löyhkäten niin hirveälle.
Meille ei tarvitse tulla edes vieraisille, jos polttaa tupakkaa. Minulla riittää tupakoimattomia ystäviä ihan tarpeeksi. Ei tarvitse haistella korsteenien hajua.
Minua jotenkin ällöttää kun joku kutsuu niitä syöpäkääryleitä hienostelevasti savukkeeksi. Röökiksi niitä korkeintaan voisi kutsua. Yök.
Elä enää mene ystävällesi, minä en ainakaan menisi! Hyvin on omat lapset kasvanu vaikka on ollu tupakan hajuisia hoitajia. Vai meinaatteko että mummit ja ukit ei saa tulla lähelle jos polttaa?! :O
Sen teki vaan itsellä mieli röökiä...
Fiksu ja valveutunut ystävä sinulla. Itse annoin vauvan tuhkakupin syliin pitkin hampain - pakko kun oli lähisukulainen - mutta vain hetkeksi ja keksin sitten tekosyyn ottaa takaisin. Heti tyypin lähdettyä vauva kylpyyn ja vaatteiden vaihtoon.
Älkää polttaako kun olette menossa vauvaperheiden luokse kylään! Peskää kädet ja vaihtakaa puhtaat vaatteet, kiitos.
Tupakoijat ei ite haista että se tupakka haisee ihmisen sisältä asti. Ei vaan vaatteet ja kädet vaan se hirveä lemu sisäelimistä.
Vierailija kirjoitti:
Elä enää mene ystävällesi, minä en ainakaan menisi! Hyvin on omat lapset kasvanu vaikka on ollu tupakan hajuisia hoitajia. Vai meinaatteko että mummit ja ukit ei saa tulla lähelle jos polttaa?! :O
Minä ainakin kiitän ihan älyttömästi niitä lapsuudenaikaisessa hoitopaikassani tupakoineita ihmisiä. (not) En minä onneksi saanut kuin pahat allergiat. No, ne tupakoijat tosin kuolivat ennenaikaisesti sydäriin.
Noh joo. En tiedä kehtaisinko ystävälle sanoa noin, mutta en kyllä haluaisi antaa vauvaani tupakalle haisevan ihmisen syliin. Vähän hassulla hetkellä päätit polttaa, jos kerran satunnaisesti poltat?
Mieheni polttaa tupakan tai kaksi jos on jotkut juhlat, esim nyt syksyllä olimme häissä ja sanoin kyllä hänelle että ei voi sitten ottaa vauvaa syliin jos menee röökille.
Vierailija kirjoitti:
Minä lopettaisin yhteydenpidon vanhempiini, jos alkaisivat tupakoimaan. Jos niin vähän välittäisivat minusta, niin siinäpähän sitten röökaisivat.
Varmasti juuri poltettua haiseekin mutta tuskin tuntia myöhemmin. Kuten sanottua poltan vain satunnaisesti (ystävän luo menoa edelsi tilanne, josta ei enempää mutta poltin "hermosauhun"). Ystäväni tuskin olisi tiennyt minun polttaneen ellen olisi kertonut tilanteestani ja maininnut "hermosauhusta" ennen avuntarjoustani. Yhtä hyvin olisi voinut häiritä pesuaineen tai hajuveden tuoksu. Mietin vain miksei hän ottanut vastaan avuntarjoustani kun tuo vaikutti tekosyyltä. Masennusta tms? Koti oli aika sotkuinen. Olisin voinut auttaa mutten enää kehdannut ehdottaa mitään. Ap
Joo mut apu ei kelpaa ni ei sit pidä valittaa.. Huolehtikoot sit itse. Itse kyllä annoin miehen osallistua kaikkien lastemme hoitoon vaikka polttaa, hysteerinen kun ei vaan kannata olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lopettaisin yhteydenpidon vanhempiini, jos alkaisivat tupakoimaan. Jos niin vähän välittäisivat minusta, niin siinäpähän sitten röökaisivat.
Mä pääsenkin sitten helpolla! Ei tarvi nähdä lapsen lapsia, eikä auttaa hoidoissa. Voin muuttaa vaikka ulkomailla, jesh!
Tiedätpä mitä vastaat.