Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bloggaajien verotiedot

Vierailija
02.11.2015 |

Kerätään tänne yhteen ketjuun bloggaajien verotietoja kun ne kuitenkin puhuttaa av:lla. Vielä en ole bongannut uutisjuttua aiheesta, mutta eiköhän sellainen päivän mittaan tule... :)

Kommentit (335)

Vierailija
121/335 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä otin pipsan tuloista tietoa ja kerroinkin niistä kakkossivulla. P tulot on 43000€ eikä mistään pääomatuloista ollut mainintaa eli se on tuulesta temmattu. P käy töissä ja saa blogillakin rahaa. Ihan ok palkkatulo.

Mun täytyy varmaan kans alkaa osa-aikaiseksi siivoojaksi, kun tästä kokopäivätyöstä it-alalla ei tienaa vuodessa kuin 29000 euroa brutto. Täytyy olla helvetin hyvä palkka osa-aikaisella siivoojalla, vaikka tekisikin osa-aikaista toimistotyötä lisäksi.

Myönnän. Olen ihan saatanan kateellinen.

Huomioi myös ne blogitulot. Ihan hyvin blogin osuus noista tuloista voi olla esimerkiksi 20 000€.

No enpä usko, että tuolla blogilla tienaisi 20 000 €, taitaa matamin työnkuva olla jotain ihan muuta kuin siivoamista.

Vierailija
122/335 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ennenkuin kukaan alkaa tästä mitään mumisemaan, että laukkuja ei saa laittaa kirjanpitoon niin verottaja on antanut bloggaajien kirjanpidosta kannanoton ja liiketoimintaan liittyvät ostot saa vähentää normaalisti.

t. Kirjanpitäjä 

Eli minä voisin perustaa blogin, ostaa kymppitonnin Hermeslaukun blogia varten, ja saada sen verovähennyksiin? Sekä 7 000 euron Cartier-rannekorun ja sen myös verovähennyksiin? Lisäksi matkat, Apple-läppärit ja Canonin kamerat???

Ja minä voisin kuvata ruokakassin sisällön blogiin ja vähentää verotuksessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/335 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nää verotiedot näkee? Noissa IS, IL yms verokoneissa näkyy ilmeisesti vaan suurituloisimmat? 

Vierailija
124/335 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä Mungolifen tuloja. Vuositulot vastaavat alle 4000€ kuukausituloja. Onhan sekin hyvin mutta suhteutteuna hänen elämäntyylinsä on se minisumma. Saako hän sitten niin paljon lahjoina matkoja, vaatteita ym. Mutta eikö niistäkin pidä verottajalle ilmoittaa.

Hänellähän oli koko viime vuoden vuokrakämppä Lontoon keskustassa, eikö hän joskus sanonut vuokran olevan jotain 2000€ luokkaa, vaikka se olisi Annalta "vain" tonnin. Niin Annhan matkusti varmaan joka kuussa viime vuonna ja samalla osteli monilla tonnilla vaatteita. Annalla taitaa mennä kaikki mikä tuleekin, tai sitten hänellä on vain hyvät sponsorit.

Voisiko olla, että Lontoossa asuminen on vaikuttanut Suomessa verotettavan ansion määrään?

Vierailija
125/335 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä verrokiksi erään muotibloggaajan blogitulot viime vuodelta: 150 euroa. Lukijoita 35 000 kuussa ja tavarapalkkioita paljon. Ei mainostuloja, kuulu kyllä hyvin vähän mainostamaan portaaliin eikä sivuilla ole mainoksia. Veikkaan, että tuo on aika perusjuttu normibloggaajilla, supersuositut portaalibloggaajat sitten erikseen, saavat rahakkaampia yhteistöitä helpommin.

Vierailija
126/335 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai perintö tuolla näy vaikka verotettavaa onkin? Sain mittavan perinnön mutta ei mua tuolla lue (luojan kiitos), määrällisesti kyllä pitäisi jos näin olisi.

Vierailija
127/335 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmettelen Xenian tuloja... Vaikea uskoa,että saisi bloggaamisesta tuollaiset tulot kun muutkaan eivät saa..

Vierailija
128/335 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sharon tienasi alle 5000e.... :D

Vierailija
130/335 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sharon tienasi alle 5000e.... :D

Ja aina se jaksaa vaahdota siitä, miten ahkera se on tekemään töitä :-D

Vierailija
131/335 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai perintö tuolla näy vaikka verotettavaa onkin? Sain mittavan perinnön mutta ei mua tuolla lue (luojan kiitos), määrällisesti kyllä pitäisi jos näin olisi.

Perintövero on (onneksi) eri asia, kun pääomatulot. Itse olen aikoinani saanut mukavasti perintöä ja nyt myynyt kiinteistön, josta tullut kivasti myyntivoittoja ->pääomatuloa ja päädyin listalle. Näin voisi olla esimerkikis Pipsan kohdalla. Myynyt perimäänsä omaisuutta esim. maata, kiinteistön ym. (yleensä arvostetaan perukirjaan vähän "alihintaan") ja kun myyt, niin tulee muhkeat verot tällöin maksuun. Myös P.S I love fashion -blogin Lindan suomesta saadut po-tulot varmaankin äidin perinnön peruja, ansiotuloverot maksaa näemmä Ruotsiin :)

Vierailija
132/335 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blogien suosio laskussa kuin lehmän häntä, joten ei tämäala pitkään elätä.

Ei varmasti pelkkä blogi, mutta fiksuimmat osaavat yhdistää blogin muihin töihin ja hyödyntää blogiaan niissä muissa töissä sekä päinvastoin ja kykenevät tekemään itsestään brändin, jota käyttää blogin ulkopuolellakin. Esimerkkeinä vaikka Pupulandia, Eeva Kolu, Aamukahvilla ja onhan niitä varmaan paljon muitakin, mutta tässä nyt ekat jotka tuli mieleen.

Mutta eikö tuo yksi saanut potkut kun bloggaustaidoilla ei sitten osattukaan tehdä oikeita töitä?

Kukakukakuka??!!?

Tässä viitataan ilmeisesti Eevan lyhyeksi jääneeseen pestiin Maku-lehden tuottajana. Potkut ovat ilkeää huhupuhetta, ei Eeva ainakaan ole siitä kertonut. Joka tapauksessa tuo työ ei ilmeisesti ihan ollut odotusten mukaista, mutta onhan hänellä niitä hommia riittänyt tuon jälkeenkin.

Aika paljonhan just tollasissa blogeissa kerrotaankin irtisanomisista yms. 

Vierailija
133/335 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi Karkkipäivän Sanni, ihan siksi, koska on itse tuonut blogissaan usein esiin "köyhäilyn".

Ja mikä on lähde noille Pipsan tiedoille?

Vierailija
134/335 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toi ps i love fashion tulot verotetaan suomessa

Vierailija
135/335 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääomatuloa joka voisi olla perujä äidin jättämän perinnön realisoinnista.

Vierailija
136/335 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Marianna voi tienata noin vähän?

indiedays on super pihi. Marianna tienasi melkein triplasti Costumella.

Vierailija
137/335 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulo on saatu Suomesta tai yhtiö täällä kirjoilla?

Vierailija
138/335 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö Eeva ole enää Maku-lehdellä töissä? Multa on mennyt tää ihan ohi, kauan oikein oli siellä ja mitä tekee nykyään? Oon kyllä lueskellut blogia aina silloin tällöin, mutta mennyt ihan ohi tää homma.

Vierailija
139/335 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt paljonko Chicago Iida tienasi :D:D

Oliko puheet 200k pääomatuloista täyttä paskaa?

Iida ansiotulot 1892 (!!!)

pääomatulot 0

Se niistä Iidan omista höpötyksistä.

Anteeks mut naurattaa. Naurattaa ihan vitusti :D

Vierailija
140/335 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei bloggaaja saa vähentää verotuksessa mitään laukku- tms. hankintoja, vaikka kuvaisi niitä blogiinsa. Yrityksen/toiminimen tuloksesta saa vähentää liiketoiminnasta aiheutuneet kulut. Käsilaukku katsotaan verottajan puolesta omaksi elantokuluksi, vaikka sitä kuinka esiteltäisiin blogissa. Laukku tms. esine voi olla liiketoiminnan kulu, jos se ostetaan myytäväksi eteenpäin. Tällöin bloggaaja maksaa verot myyntihinta - ostohinta. Tai tietysti, jos sen joutuu myymään halvemmalla, tulee tappiota... Jos bloggaaja käyttää tätä laukkua itse, siirtää hän yrityksensä omaisuutta itselleen maksamatta siitä veroja, ja tämä taas ei ole sallittua!

Kameran ja tietokoneen hankinta voidaan varmastikin katsoa liiketoiminnan kuluksi.