Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka erotilanteessa asuminen järjestetään

Vierailija

Jos on lapsia, voiko "vaatia" ensin miestä muuttamaan ainakin hetkeksi pois että tilanne ja riitely rauhoittuu? Jotta itse saisin voimia järjestää asumisen ym kuntoon lasten kanssa. Riitelyn keskellä voimat menee riitelyyn väkiselläkin ja lapset kärsii tästä:( 

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Ketään ei voi vaatia muuttamaan pois omasta kodistaan jos he eivät halua, voi ainoastaan itse muuttaa. Jos teillä on kovat riidat ja erimielisyydet, niin en usko että mies haluaa erityisemmin helpottaa sinun elämääsi muuttamalla pois...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksei lapset voi asua isänsä kanssa sen aikaa?

lapsille olisi helpompaa sopeutua tilanteeseen niin että koti pysyisi samana vielä jonkun aikaa ja heille voisi olla liikaa se että äitiä eivät näkisi ollenkaan päiviin. Tottuisivat tässä kodissa ensin siihen että isää näkevät harvemmin koska niin se tulee lopulta kuitenkin olemaankin. AP

Vierailija

On minusta myös erikoista jos isä ei voisi muuttaa kun yksin muuttaa. Lapsiako hän haluaa kärsityttää tahalleen hanaamalla vastaan? Kun tietää että riitelyä koko elämä on. AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei lapset voi asua isänsä kanssa sen aikaa?

lapsille olisi helpompaa sopeutua tilanteeseen niin että koti pysyisi samana vielä jonkun aikaa ja heille voisi olla liikaa se että äitiä eivät näkisi ollenkaan päiviin. Tottuisivat tässä kodissa ensin siihen että isää näkevät harvemmin koska niin se tulee lopulta kuitenkin olemaankin. AP

Niin tarkoitin että mies jää lasten kanssa asumaan tuttuun kotiin kun sinä lähdet järjestelemään asioita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos talo on miehen niin kyllä todellakin sinä muutat.

Samaa pohdin, että eihän tähän oikein voi vastata. Minkälaisen asunnon mies aikoo hankkia ja riittävätkö rahasi yksinään lyhennyksiin?

Käytännön ongelmat tässä ratkaisevat, eikä tunne. Lisäksi asuntoja ei aivan yhdessä päivässä hankita, ellei ole niitä kakruja. 

Yksinäinen mies ei saa miestään asuntoa, ellei asu jossain maalla.

Lapsien kanssa olevat yh naiset menevät jonon ohi heiluen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos talo on miehen niin kyllä todellakin sinä muutat.

talo on puoleksi molempien siis. AP

Vierailija

Sinä et voi vaatia, mutta oikeuden päätöksellä voidaan määrätä toinen teistä muuttamaan pois. Otapa siis yhteys lakimieheen.

Vierailija

Jokainen sopii keskenään. Sehän riippuu kenen se asunto. Jos ette ole naimisissa ja asunto on miehen niin et voi vaatia. Silloin täytyy sinun itse lähteä.

Vierailija

Ei ole miehen pakko muuttaa.

Vastaavassa tilanteessa muutin itse yksin. En kestänyt sitä paskaa enää hetkeäkään, vaikka piti muuttaa aluksi omien vanhempien luokse. Lapset kävivät siellä vuoroviikoin, onneksi oli tilaa. Paljon parempi vaihtoehto, kun samassa talossa asuminen!

Vierailija

Uskomatonta miten julmaa kohtelua täältä tulee. En kai kysyisi voiko "vaatia" miestä ensin muuttamaan jos en pystyisi jäädä asumaan tähän taloon joksikin aikaa. Lopulta talo tulee kuitenkin myydä varmaankin, itse en halua tähän jäädä. Mutta kun nyt on niin riitainen tilenne niin eikö miehen olisi käytännössä helpompi ensin lähteä että tilanne rauhoittuu kuin minun lähteä lapsia raahaamaan tämän kaiken keskellä uuteen kotiin. AP

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat