Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri odottaa yh:na yllätyskaksosia, haluaa vaan yhden vauvan, onko mitään mahdollisuutta

Vierailija

"sopia", ihan laillisesti tietenkin, että minä ja mieheni voisimme adoptoida vauvoista toisen? Tai edes, että se sijoitettaisiin meille?

Kaverini tosiaan on raskaana jostain yhden yön säädöstä, harkitsi aborttia, päätti pitää lapsen. Ultra paljasti kaksoset. Mitä pidemmälle raskaus edenny, sen varmempi hän on siitä että ei halua kahta vaan korkeintaan yhden kanssa voimavarat riittää.

Mulla ja miehellä lapsettomuushoitoja 2v tuloksetta taustalla.

Tää tilanne tuntuu jotenkin... Jostain ylhäältä päin järjestetyltä suorastaan <3

Kaveri sanoi, et haluaisi "antaa" lapsista toisen meille.

Miten tämä olisi mahdollista byrokratian kautta?

Avoin adoptio, sijoitus, tmv?

Osaako kukaan asioista oikeasti tietävä vastata. Kuinka paljon biologinen äiti saa päättää tässä asiassa?

Sivut

Kommentit (146)

Vierailija

Suomessa biologisella äidillä ei ole valitettavasti niin paljon oikeuttaa päättää kun esim Yhdysvalloissa.

Toki tuo voi silti olla mahdollista jos pystytte todistamaan sen että olette läheisiä ystäviä ja tilanteessa ei ole kyse rahasta.

Vierailija

Voi hyvää päivää... Tulevan yh:n mieli kyllä muuttuu, kun kaksoset pompsahtavat maailmaan. Ei se luovu toisesta, ei kummastakaan.

Vierailija

Itse en herättäisi sen isompia toiveita vielä. Mites sitten kun äiti on nähnyt vauvat ja hänen pitäisi päättää kummasta luopua? Voi olla ettei hän kykene siihen päätökseen. 

Toivottavasti kuitenkin asiat onnistuis ja tekin saisitte pian sen oman pikkuisen :)

Vierailija

Oletteko nyt miettineet ihan loppuun asti? Erottaisitte sisarukset toisistaan? Mieti sitä kaikkea jossittelun määrää, mikä lapsille tuosta järjestelystä aiheutuisi. Tosin ovathan lapset kautta aikain kasvaneet karmeammissakin oloissa, että en minä sillä..

Vierailija

Luulen ettei tämä lopulta onnistu. Miten äiti pystyy päättämään kummasta lapsesta luopua? Miten raaskitte erottaa sisarukset? 

Voisitteko vain sopia olevanne miehenne kanssa hänelle tukena ja turvana? Alkaa vaikka kummeiksi. Tietenkään se ei ole sama asia kun oma vauva, mutta varmasti sen oman lapsenkin aika tulee teille joskus :-)

Vierailija

Mulle tuli sellanen viilinki että tää ei tule menemään ihan putkeen tämä juttu.Älä elättele liian suuria toiveita etukäteen.Varaudu siihenkin että jäät ilman lasta ja saatat menettää vielä ystäväsikin.

Vierailija

Kiitos asiallisista vastauksista.

Ei tämä idea ole mikään ihan ex tempore, useamman kuukauden molemminpuolisen pohdinnan tulos. Ja aloite tuli ystävältäni, en minä olisi ikinä kehdannut/uskaltanut tuollaista edes esittää. Tottakai tiedostan, ettei ole syytä rynnätä vauvanvaateostoksille vielä, mutta kyllä nyt on hirmuisen toiveikas olo, ja ilon kyyneleitä vuodateltu päivä jos toinenkin...

Kaverini sanoo, että on aina halunnut tytön, osaa kuvitella itsensä vaan tytön äidiksi jne... No ultrassa paljastui sekä poika että se tyttö. Eli hän tällä hetkellä ainakin on vakaasti sitä mieltä, että pojan "saisimme".

Tietysti voi muuttaa mielensä vielä. Toivon, että ei muuta. On pyytänyt mua synnytykseen tukihenkilöksikin. Ja ollaan puhuttu, että jos niin hyvin kävisi, että lapsista toinen tulisi meille, pitäisimme aina tiiviisti yhteyttä ja näkisimme vaikka päivittäin (muutenkin näemme usein). Ja minä ja mun mies auttaisimme häntä yh:na paljon kaikissa mahdollisissa käytännön asioissa jne.

Anteeksi jos kuulostaa vain naaivilta höttöiseltä unelmalta.. Mä vaan.. niin kipeästi toivon, että tämä onnistuisi!

Soitan heti huomenna sinne Pelastakaa Lapsiin. Kiitos. Neuvoista ja kommenteista ja siitä, että sain purkaa johonkin...

*nyt jo vähän seinille innosta pomppiva ap* ;)

Vierailija

Ryhtykää mieluummin "tukiperheeksi" tälle yh:lle eli hoidatte lapsia tarvittaessa, otatte yökylään jne.

Tuntuu hullulta erottaa sisarukset.

Vierailija

Siinä tilanteessa jos lapsen oikeasti saatte, en todellakaan suosittele sitä että näkisitte päivittäin. Enkä näe että pystyisitte siinä kohtaa olemaan kovin apuna ystävällenne. Kummankin perheen täytyy saada rauhassa totutella omiin arkiinsa. Ja jos bioäiti näkee liian usein tätä teille antamaa poikaansa, voikin käydä niin että hän ei pystykään luopumaan pojasta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat