Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisköhän mulla olla nyt hyvä vai paha mieli? :/ Tänään mäkkärissä

Vierailija
01.11.2015 |

lasten kanssa, siellä oli myös äiti arviolta eskari- alakouluikäisen lapsensa kanssa. Äiti vaikutti hermostuneelta ja poissaolevalta, vasta myöhemmin aloin miettiä oliko joissakin aineissa ehkä? Tilasi lapselle hamppariaterian, itselleen kahvin, mutta jostain syystä ei ottanut tarjotinta itse vaan oman kahvinsa ja  pienikokoinen hintelä lapsi otti tarjottimen - ja tiputti matkalla pöytään :( Limut pitkin lattiaa, samoin ranskikset. Äiti alkoi huutaa ja sättiä, lapsi lohduttomasti itkeä ja pyydellä anteeksi. Äiti vaahtosi, miten nyt saat olla ilman sitten, mun omat lapset katsoi kauhuissaan, ja säälin tuota lasta sydämeni pohjasta. kaikki muut asiakkaat luimi ja katsoi muualle, menin sitten paikalle kun en enää kestänyt katsoa vierestä, sanoin lapselle että älä itke, saat varmasti uuden annoksen tilalle - äidille korostin sanaa ILMAISEKSI kun hän isoon ääneen huusi miten ei voi enää sitä toista juustoateriaa (about 4e) nyt ostaa. Selitin kassalla tilanteen, nuori myyjätyttö vaan kohautteli harteitaan, miten ei voi antaa uutta tilalle. ostin sen sitten itse, ja vein lapselle pöytään. Äiti mulkoili mua vihaisesti, ei puhettakaan kiitoksesta tai muusta. Lapsi nikotteli ja näytti säikähtäneeltä, oli lamautunut, ja vasta kun äiti sähähti "no syö nyt sitten!" alkoi syödä.

Jälkikäteen en tiedä mitä tuosta pitäisi ajatella. hyvä mieli siitä, että ostin hänelle ruuat tilalle, huono siitä, kun en tiedä olisiko pitänyt muutakin tehdä:( Mutta mitä? Miten sinä olisit puuttunut?

Jäi niin säälittämään tuo lapsi.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma jos tollaista käytöstä aikuiselta ihmiseltä pidetään ihan normaalina. Itsellänikin oli tällainen raivohullu äiti ja vaikka näin myöhemmällä iällä tiedän että hänellä oli mm. stressiä, niin ei se mukula voi sille tehdä mitään. Ja saattaa jopa syyttää itseään äidin pahasta olosta. Ainoa mitä voi tehdä on hipsiä varpaillaan lasin sirujen keskellä ettei äiti vaan raivostu. Edes pienestä vahingosta. Ja nimenomaan vahingosta, joiden kohdalla vanhemman pitäisi olla avustamassa suhtautumaan oikein eikä luomassa niistä maailman loppuja. 

Vierailija
42/46 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettava äiti. Vähän vastaavia olen nähnyt, miten äiti pää punaisena huutaa ja sättii ja mollaa julkisella paikalla itkevää ihan pientäkin lasta. Kyllä silloin hävettää, ja juurikin sen "äidin" puolesta. Tekisi monesti itsekin mieli puuttua, miten miten puutut? Vielä jos on omat pienet lapset mukana, mistäs sen tietää mikä kohtaus tulee jos menet jollekin vieraalle sekopäälle jotain sanomaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ap tää juttu ip-lehteen. Tää äiti sais niin hävetä. Toivottavasti on lasu jo kuviossa.

Vierailija
44/46 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurja juttu, mutta oli hyvä, että ostit uuden aterian. Joo, ei korjannut varsinaisia ongelmia, mutta tuo tilanne meni varmasti paremmin verrattuna siihen, että lapsi olisi saanut olla ilman.

Mäkkärin toiminnasta keskustelu on tässä mielestäni toissijaista.

Vierailija
45/46 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkäri olisi hyvin voinut antaa uuden aterian ja kirjata tipahtaneen aterian hävikkiin.
Mitä tulee hirviöäitiin, sääli että häntä on lapsella siunattu. Lapsi ansaitsisi niin paljon parempaa!
Ap, teit hienosti, moni ei uskalla puuttua kun näkee vääryyttä. Itsekin viimeksi tänään vedin avokkaalla jotain äitiä, kun näin että läpäisi lastaan. Kysyin että tuntuiko kivalta ja anna olla viimeinen kerta kun lyöt vastustuskyvytöntä lasta! Varmaan olisi asiallisempikin tapa mutta hiukan kiehahti...

Vierailija
46/46 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkkäri olisi hyvin voinut antaa uuden aterian ja kirjata tipahtaneen aterian hävikkiin.
Mitä tulee hirviöäitiin, sääli että häntä on lapsella siunattu. Lapsi ansaitsisi niin paljon parempaa!
Ap, teit hienosti, moni ei uskalla puuttua kun näkee vääryyttä. Itsekin viimeksi tänään vedin avokkaalla jotain äitiä, kun näin että läpäisi lastaan. Kysyin että tuntuiko kivalta ja anna olla viimeinen kerta kun lyöt vastustuskyvytöntä lasta! Varmaan olisi asiallisempikin tapa mutta hiukan kiehahti...

Joku vaudissa. "Tarinaa" piisaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi