Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisköhän mulla olla nyt hyvä vai paha mieli? :/ Tänään mäkkärissä

Vierailija
01.11.2015 |

lasten kanssa, siellä oli myös äiti arviolta eskari- alakouluikäisen lapsensa kanssa. Äiti vaikutti hermostuneelta ja poissaolevalta, vasta myöhemmin aloin miettiä oliko joissakin aineissa ehkä? Tilasi lapselle hamppariaterian, itselleen kahvin, mutta jostain syystä ei ottanut tarjotinta itse vaan oman kahvinsa ja  pienikokoinen hintelä lapsi otti tarjottimen - ja tiputti matkalla pöytään :( Limut pitkin lattiaa, samoin ranskikset. Äiti alkoi huutaa ja sättiä, lapsi lohduttomasti itkeä ja pyydellä anteeksi. Äiti vaahtosi, miten nyt saat olla ilman sitten, mun omat lapset katsoi kauhuissaan, ja säälin tuota lasta sydämeni pohjasta. kaikki muut asiakkaat luimi ja katsoi muualle, menin sitten paikalle kun en enää kestänyt katsoa vierestä, sanoin lapselle että älä itke, saat varmasti uuden annoksen tilalle - äidille korostin sanaa ILMAISEKSI kun hän isoon ääneen huusi miten ei voi enää sitä toista juustoateriaa (about 4e) nyt ostaa. Selitin kassalla tilanteen, nuori myyjätyttö vaan kohautteli harteitaan, miten ei voi antaa uutta tilalle. ostin sen sitten itse, ja vein lapselle pöytään. Äiti mulkoili mua vihaisesti, ei puhettakaan kiitoksesta tai muusta. Lapsi nikotteli ja näytti säikähtäneeltä, oli lamautunut, ja vasta kun äiti sähähti "no syö nyt sitten!" alkoi syödä.

Jälkikäteen en tiedä mitä tuosta pitäisi ajatella. hyvä mieli siitä, että ostin hänelle ruuat tilalle, huono siitä, kun en tiedä olisiko pitänyt muutakin tehdä:( Mutta mitä? Miten sinä olisit puuttunut?

Jäi niin säälittämään tuo lapsi.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkeissä on yleensä lappu, että yöaikkaan kaadettuja juomia ei vaihdeta uusiin, eli ilmeisesti ennen yömenua vaihdetaan, mutta en tiedä koskeeko se muitakin tuotteita.

Vierailija
22/46 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä edelleenkään ymmärrä, miksi mäkkärin pitäisi antaa ilmaiseksi uudet ruoat jos asiakas itse kaataa ne lattialle?

Ei tarvitse mutta on fiksua. Luo positiivista kuvaa firmasta. Ja on varsinkin Mäkkärin tapauksessa tosi halpa keino huolehtia maineesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita facebookiin mäkkärin julkisille sivuille asiasta. Toki ehkä parempi jättää kertomatta tuosta äidistä sen tarkemmin. Mutta kertoa tilanne yleisluontoisesti ja kysyä, että eikö todellakaan tällaisessa tapauksessa anneta uutta ateriaa ilmaiseksi?

Täytyy kyllä todeta, että kyllä tämä maa päällään kantaa melko erikoisia otuksia. Lapsi pudottaa ostokset lattialle, niin mistä ihmeestä tulee oletus, että mäkkärin pitäisi antaa uudet tilalle?

Selitys onkin tässä jo aika moneen otteeseen sulle tullut, tuliko tyhmä olo kun ensiksi kirjoitat noin alentavaan sävyyn ("melko erikoisia otuksia"), mutta kuitenkin mäkin tiimiesimiehistä alkaen selitetään, että ihan peruskäytäntö toi, että korvataan tilalle?

Vierailija
24/46 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerästi tehty ap:lta.

Vierailija
25/46 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te nyt tiedätte, että äiti oli nisti? Kyllähän tuo ikävältä kuulostaa, mutta...Itse välillä olen lasta kohtaan turhaan tiuskiva ollut väsyneenä ja kyllä me itse selvitetään ne asiat. Ja itselle tulee mieleen, että äidin käytös vaikuttaa ahdistuneelta ja väsyneeltä ihmiseltä, oli nisti tai ei. Emme voi tietää, oliko kyseessä yksittäinen tilanne vai jatkuva, jolloin se perhe tarvitsisi apua.

Vierailija
26/46 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin olisi pitänyt uusi ateria antaa, olisit pyytänyt vuoroesimiehen tai jonkun paikalle. Ne ihan perustyöntekijät siellä on vähemmän fiksuja lähes poikkeuksetta. Olen todistanut kun vastaavassa tilanteessa ovat oma-aloitteisesti tuoneet uuden juoman. Surku lapsen puolesta kun on narkkari-äiti.

Ohis nyt, mutta useimmat mäkkärin työntekijät ovat nuoria ja epävarmoja, eivät "vähemmän fiksuja". Itekään en olisi 18-20-vuotiaana välttämättä tiennyt, mitä tehdä tollasessa tilanteessa, jos valmiita toimintaohjeita ei olisi ollut. Nyt vanhempana ei olisi niin epävarma ja pelkäisi tekevänsä virhettä tollasessa tilanteessa.

Vierailija
27/46 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa hölmöä, että eivät antaneet Mäkkärin puolesta ilmaista uutta ateriaa. Mikäköhän tampio ollut kassalla? Itsellä kerran ihan aikuisiällä omaa kömpelyyttä pyörähti Big Mag lattialle. Menin siitä kassalle selittämään, ja heti tuli uusi purilainen tarjottimelle ilmatteeks.

Eipä ole välttämättä mitenkään tämän kassalla olleen päätös. Olen itsekin ollut tavaratalon kassalla ja kun välillä kävi näitä, että asiakas ostanut esim. jonkun astian ja on pakatessa vahingossa pudottanut tämän. Jos rikkoontui, niin kehotin hakemaan hyllystä uuden, koska parempi mieli siitä jää asiakkaalle.

Jossain vaiheessa sitten pomo kielsi tämän toiminnan, eli jos meni rikki maksun jälkeen, niin ei pidä korvata asiakkaalle mitenkään... Että kiva kiva -.-

Vierailija
28/46 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että ostit.

Surullista, että turhan monella lapsella on raivohullu vanhempi, joka ei ymmärrä vahinkoa.

Vierailija
29/46 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä Jyväskylän Mäkkäreissä ainakin annetaan tilalle uudet tuotteet, jos kaatuu juomat tms, niin tuodaan puhdas tarjotinkin :D Ja ihan koulutuksessakin näitä asioita meille jauhetaan; pikkuvaiva meille, mutta lisää asiakastyytyväisyyttä.

Siihen en ota kantaa mikä perheen tilanne oli, mutta taitava asiakaspalvelija olisi tarjoutunut tuomaan tarjottimen pöytään. Toisaalta, pitäähän lasten joskus kokeilla tarjottimen kantamistakin.

Vierailija
30/46 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no tämä on vain yksi puoli tarinasta. Ärsyttä tuollaiset muiden asioihin puuttuvat AV-mammat..

Vierailija
31/46 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pieni lapsiparka. :,( Toivottavasti lasta lohdutti se että sai uuden aterian tilalle. Pieni raukka, toivottavasti hänen elämä muuten on ok.

Vierailija
32/46 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi pudottaa ostokset lattialle, niin mistä ihmeestä tulee oletus, että mäkkärin pitäisi antaa uudet tilalle?

Ainakin entisaikaan oli itsestäänselvyys, että mäkkäri antoi uudet tilalle.

Vierailija
33/46 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita facebookiin mäkkärin julkisille sivuille asiasta. Toki ehkä parempi jättää kertomatta tuosta äidistä sen tarkemmin. Mutta kertoa tilanne yleisluontoisesti ja kysyä, että eikö todellakaan tällaisessa tapauksessa anneta uutta ateriaa ilmaiseksi?

Täytyy kyllä todeta, että kyllä tämä maa päällään kantaa melko erikoisia otuksia. Lapsi pudottaa ostokset lattialle, niin mistä ihmeestä tulee oletus, että mäkkärin pitäisi antaa uudet tilalle?

Näinhän esimerkiksi kaupassa tehdään; jos pudotat vaikka jogurttipurkin, saat hakea toisen tilalle.

Yleinen käytäntö.

Varsinkin lasten ollessa kyseessä on asiallista toimia noin. Monen lapsen mielessä vahinko saa kohtuuttomat mittasuhteet.

Vierailija
34/46 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa maailmassa enemmän ap:n kaltaisia ihmisiä <3

Vierailija
35/46 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se lukee siellä niitten koulutusmateriaalissa.. Kassatyttö mokasi hommansa.

Vierailija
36/46 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa ihan älyttömästi sen lapsen puolesta. Ihan kamala fiilis tuli :( 

Vierailija
37/46 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä edelleenkään ymmärrä, miksi mäkkärin pitäisi antaa ilmaiseksi uudet ruoat jos asiakas itse kaataa ne lattialle?

Ei niiden TARVITSE edes avata lukkoja ovesta, että asiakkaat pääsisi sisään.

Vierailija
38/46 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi n toiminut samoin kuin Ap.

Vierailija
39/46 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiparka. Voin aikalailla tietää miltä hänestä on tuntunut.

Kuvauksen äiti kuulosti aikalailla samalta, mitä oma äitini oli. Jos jokin kiukutti, niin se purettiin omaan lapseensa.

Kerrankin automatkalla oli jostain vaihteeksi vittuuntunut ja huoltsikalle pysähtyessä sähähti jo ovella, että se on sitten niin että HÄN syö, minä en. En teinnyt miksi teki näin, mutta eipä siinä pelokkaana lapsena uskaltanut alkaa vastaankaan sanomaan, vaikka nälkä kurni.

Siinä sitten vuoden äippä valitsi listalta itselleen ruokaa ja mentiin tilamaan. Kun ei vissiin ollut vielä mielestään kiusannut lastaan tarpeeksi, niin vetäessään vauhdilla tarjottimen ohi sämpylävitriineistä totesi vittumaisesti "Olisit tosta voinut ottaa sämpylän mutta kerran et tajunnut niin meni jo" :))

Vittuili sitten vielä kassalla myyjällekin jostain hinnoista tms, samoin tarjoilijalle kiukutteli kun ei viimeksi ketjun huoltsikalla syödessään ollut saanut lisukeleipää.

Syönnin aikana piti sentään viimein turpansa kiinni. Oli vissiin niin nautinnollinen tilanne, kun itse syödä mässytti lapsensa katsellessa nälkäisenä vierestä.

Että teit ap oikein, muuten tuolla tapauksen lapsella olisi varmaan ollut sama tilanne...

Vierailija
40/46 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas laadukkaita vastauksia. Niin tyypillistä suomalaista käytöstä että jos joku auttaa, muut katsoo nokkaansa pitkin ja katsoo oikeudekseen vain arvostella. On hyvinkin mahdollista että äiti oli aineissa tai poti pahaa krapulaa. (huumeäitejän on entistä enemmän). Joka tapauksessa lapsen äidin käytös oli todella törkeää eikä lainkaan normaalia. Miksei äiti kantanut tarjotin itse? Tämäkin puhuu käsien vapinan puolesta. 

Olisin itsekin ostanut muksulle uuden hampurilaisen. Saattoi olla hyvinkin aika ainutlaatuinen päivä että lapsi pääsee ulos syömään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan