Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ensi vuoden palmusunnuntaina

Vierailija

meille ei tule yhtään virpojaa, niin kyllä harmittaa! Asumme alueella, jolla asuu paljon lapsiperheitä ja vanhuksia, jotka ilolla ottaisivat vastaan virpojia. Muutama vuosi sitten virpojia vilisi siellä sun täällä hienoissa asuissaan ja meilläkin heitä kävi ihan jonoksi asti, mutta toissavuonna heitä kävi vain pari ja viime vuonna ei enää yhtäkään. :( En edes nähnyt kaduilla kuin pari virpojaa.

Minusta virpominen on mukava, vanha perinne. Karkkia vastaan annetaan vitsa, joten se ei ole täysin vastikkeetonta, toisin kuin Halloweenin karkkikierrokset, joissa uhkaillaan kepposilla, jos karkkia ei anna. Olen aina kerännyt vitsoja isoon maljakkoon koristeeksi.

Minusta on tosi surullista, että virpomisestakin on tullut tällainen katoava perinne ainakin meidän asuinalueellamme.

Kommentit (7)

Vierailija

Meilläkään ei käynyt viime vuonna yhtään virpojaa. Olin varustautunut suklaamunilla ja -patukoilla ja mussuttelin niitä sitten yksikseni. :(

Vierailija

Minä taas en varsinaissuomalaisena kaipaa moista perinnettä lainkaan. Eipä ole tuollainen onneksi ollut tapana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en varsinaissuomalaisena kaipaa moista perinnettä lainkaan. Eipä ole tuollainen onneksi ollut tapana.

Jep. Itse olen länsirannikolta eikä täällä ole virpominen tapana. Edes lapsina ei käyty virpomassa eikä oven taakse ole koskaan tullut virpojia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Itse olen länsirannikolta eikä täällä ole virpominen tapana. Edes lapsina ei käyty virpomassa eikä oven taakse ole koskaan tullut virpojia.

Minäkin olen länsirannikolta, eikä siellä virvottu, mutta olen asunut Etelä-Suomessa jo parikymmentä vuotta ja täällä se on yleensä ollut tapana. En näe virpomista mitenkään uskonnollisena, vaan säilyttämisen arvoisena ja ainutlaatuisena perinteenä. Ap

Vierailija

Meillekään ei tule, edes sukulaislapset. Vaikka karkkia on aina varattuna monelle. Väkisin en ketään tänne kerjää, vieraat nyt ei tule varmaan kun eivät tiedä ovikoodia, mutta että tutut lapset ei jaksa kolmanteen kerrokseen.. huhhei..

Vierailija

musta on hassua, miten jotkut vihaa virpomista ja pitävät sitä kerjäämisenä. se kuitenkin on ihan oikea perinne Suomessa, toisin kuin joku halloweenin karkki vai kepponen...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meillekään ei tule, edes sukulaislapset. Vaikka karkkia on aina varattuna monelle. Väkisin en ketään tänne kerjää, vieraat nyt ei tule varmaan kun eivät tiedä ovikoodia, mutta että tutut lapset ei jaksa kolmanteen kerrokseen.. huhhei..

I feel you...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat