Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisköhän mulla olla nyt hyvä vai paha mieli? :/ Tänään mäkkärissä

Vierailija

lasten kanssa, siellä oli myös äiti arviolta eskari- alakouluikäisen lapsensa kanssa. Äiti vaikutti hermostuneelta ja poissaolevalta, vasta myöhemmin aloin miettiä oliko joissakin aineissa ehkä? Tilasi lapselle hamppariaterian, itselleen kahvin, mutta jostain syystä ei ottanut tarjotinta itse vaan oman kahvinsa ja  pienikokoinen hintelä lapsi otti tarjottimen - ja tiputti matkalla pöytään :( Limut pitkin lattiaa, samoin ranskikset. Äiti alkoi huutaa ja sättiä, lapsi lohduttomasti itkeä ja pyydellä anteeksi. Äiti vaahtosi, miten nyt saat olla ilman sitten, mun omat lapset katsoi kauhuissaan, ja säälin tuota lasta sydämeni pohjasta. kaikki muut asiakkaat luimi ja katsoi muualle, menin sitten paikalle kun en enää kestänyt katsoa vierestä, sanoin lapselle että älä itke, saat varmasti uuden annoksen tilalle - äidille korostin sanaa ILMAISEKSI kun hän isoon ääneen huusi miten ei voi enää sitä toista juustoateriaa (about 4e) nyt ostaa. Selitin kassalla tilanteen, nuori myyjätyttö vaan kohautteli harteitaan, miten ei voi antaa uutta tilalle. ostin sen sitten itse, ja vein lapselle pöytään. Äiti mulkoili mua vihaisesti, ei puhettakaan kiitoksesta tai muusta. Lapsi nikotteli ja näytti säikähtäneeltä, oli lamautunut, ja vasta kun äiti sähähti "no syö nyt sitten!" alkoi syödä.

Jälkikäteen en tiedä mitä tuosta pitäisi ajatella. hyvä mieli siitä, että ostin hänelle ruuat tilalle, huono siitä, kun en tiedä olisiko pitänyt muutakin tehdä:( Mutta mitä? Miten sinä olisit puuttunut?

Jäi niin säälittämään tuo lapsi.

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Oisit kysyny äidiltä ensin, että sopisiko, että ostat uuden.

Sama, jos joku ostais vaatekaupassa köyhän kakaralle hienommat vaatteet, että pue tosta päälles kysymättä äidiltä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sama, jos joku ostais vaatekaupassa köyhän kakaralle hienommat vaatteet, että pue tosta päälles kysymättä äidiltä.

Ei halvan pikaruoka-annoksen tarjoamista voi kyllä oikein verrata vaatteiden ostoon toisen lapselle...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vois ehkä verrata, jos joku varastais lapselta vaatteet päältä ja se olis alasti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei halvan pikaruoka-annoksen tarjoamista voi kyllä oikein verrata vaatteiden ostoon toisen lapselle...

Varsinkaan kun oikeastaan olisi mäkkärin pitänyt kustantaa, mistä se äiti edes tiesi että ap osti sen eikä saanut uutta ilmaiseksi?

Aivan kamala äiti. En käsitä tuollaisia ihmisiä. Kohtelee itselle tärkeimpiä ihmisiä kuin roskaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

On ap:llä nyt komea sädekehä pään päällä.

Olisitko itse tehnyt samoin kuin ap, vai teeskennellyt, ettet nähnyt koko tilannetta?

Vierailija

Kirjoita facebookiin mäkkärin julkisille sivuille asiasta. Toki ehkä parempi jättää kertomatta tuosta äidistä sen tarkemmin. Mutta kertoa tilanne yleisluontoisesti ja kysyä, että eikö todellakaan tällaisessa tapauksessa anneta uutta ateriaa ilmaiseksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ap:llä nyt komea sädekehä pään päällä.

Olisitko itse tehnyt samoin kuin ap, vai teeskennellyt, ettet nähnyt koko tilannetta?

En ole tuo edellinen, mutta en kyllä menisi puuttumaan. Väärinhän hänen äitinsä teki, mutta onhan se nyt kummallista mennä toisen lapselle ostamaan uutta annosta, kun kuitenkin lapsi itse tiputti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita facebookiin mäkkärin julkisille sivuille asiasta. Toki ehkä parempi jättää kertomatta tuosta äidistä sen tarkemmin. Mutta kertoa tilanne yleisluontoisesti ja kysyä, että eikö todellakaan tällaisessa tapauksessa anneta uutta ateriaa ilmaiseksi?

Täytyy kyllä todeta, että kyllä tämä maa päällään kantaa melko erikoisia otuksia. Lapsi pudottaa ostokset lattialle, niin mistä ihmeestä tulee oletus, että mäkkärin pitäisi antaa uudet tilalle?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En siinä vaiheessa edes ajatellut, että mun "tarvitsee" ostaa uutta, kuvittelin, että antavat mäkkärin puolesta sen uuden annoksen ilman muuta kunhan joku menee selittämään tilanteen - ja tämä äiti ei sitä ollut halukas tekemään, kunhan keskittyi lapsen haukkumiseen ja syyttämiseen. Ehkä sitten astuin äidin varpaille, sorit siitä, mutta mun pokka ei kestä katsoa vierestä tuollasta käytöstä hysteerisesti itkevää nolattua lasta kohtaan. Eikä se äiti mua toisaalta kieltänytkään puuttumasta. En tiedä, oli niin yllättävä tilanne ja nyt tietysti kelaan, miten olisi pitänyt toimia.

Mistään "köyhän kakara" -asetelmasta ei todellakaan ollut kyse, me ollaan itse miehen kans molemmat opiskelijoita tällä hetkellä, joten monella mittapuulla itse varsin köyhiä. ap

Vierailija

Olipa hölmöä, että eivät antaneet Mäkkärin puolesta ilmaista uutta ateriaa. Mikäköhän tampio ollut kassalla? Itsellä kerran ihan aikuisiällä omaa kömpelyyttä pyörähti Big Mag lattialle. Menin siitä kassalle selittämään, ja heti tuli uusi purilainen tarjottimelle ilmatteeks.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä todeta, että kyllä tämä maa päällään kantaa melko erikoisia otuksia. Lapsi pudottaa ostokset lattialle, niin mistä ihmeestä tulee oletus, että mäkkärin pitäisi antaa uudet tilalle?

Mäkkärillä (ja yrityksillä yleensäkin) on kai joku maine, jota haluavat ylläpitää?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat