Kuinka paljon kävijöitä blogissa pitää olla kuukausitasolla, jotta saa esim. 500 euroa mainostuloja?

Vierailija

Onko palstalaisilla antaa suuntaa-antavaa arviota? Kaverin puolesta kyselen, joka harkitsee blogin perustamista.

Kommentit (4)

Vierailija

Parhaiten kai tienaa ne, jotka on muuten vaan alkaneet blogia kirjoittaa ja lukijat on sitten tykänneet jutuista, tulleet takaisin ja jääneet vakkareiksi.
Jotenkin outoa lähteä raha mielessä perustamaan mitään blogia. Voi tulla turhan tekemällä tehty.

Vierailija

Eipä kaveri olekaan rahamielessä perustamassa, vaan pohtii maksullisen ja ilmaisen alustan välillä. Itse siinä sitten kiinnostuin pohtimaan asian talouspuolta laajemminkin. Kenelläkään täällä blogia, josta tulisi ainakin jokunen sataneen kuussa ja haluaisi paljastaa kävijämääränsä?

ap

Vierailija

Jos mainosrahoitteisuus perustuu pelkkään kävijämäärään, niin kyllä silloin tarvitaan tuhansia kävijöitä viikottain. Mutta voihan tuo mainosrahoitteisuus perustua myös muuhun eli lasketaan kävijät, jotka toimivat mainoksen perusteella. Toisaalta myös tämä tapa perustuu suureen kävijämäärään, mutta toimii pienemmälläkin kävijämäärällä etenkin kapean harrastuneisuuden tai erikoisalojen blogeissa.

Olen itse pitänyt jälkimmäisen tyylin blogia eräällä liikunnan erikoisalalla ja se toimi aikansa. Nyt kilpailevia blogeja on jo liikaa siihen nähden, mitä voisin siihen enää uhrata aikaa. Sen sijaan pidän blogia yhden isohkon lehden verkkosivuilla ja saan siitä about tuon 500 euron tulon kuukausittain. Muita velvoitteita ei ole kuin tietty määrä postauksia kuukauden aikana. Mediatalo huolehtii mainonnan ja kerää tietysti tulotkin, mutta ilman mediatalon alustaa, jossa on paljon liikettä muutenkin, blogini tuskin pääsisi sellaisiin kävijämääriin, jotka sillä on nyt.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat