Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ketä varten on opintovapaa/aikuiskoulutusrahaa, kaikki aikuiskoulutukset on monimuotoja?

voivittunäitä
01.11.2015 |

Siis ei kai opintovapaata/opintorahaa voi saada jos on neljänä päivänä kuussa koulupäiviä? Kaikki koulutukset ovat monimuotoja , joten kuka tästä voi päästä hyötymään vai onko jossakin aikuisille suunnattu paikka joka ei ole työnohessa opiskeltavaa?

Minä juuri OLISIN HALUNNUT olla vuoden pois töistä ja opiskella ja miettiä  ehkä uutta ammattia, mutta tuohan on tehty mahdottomaksi hyödyntää?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoon maksoivat rutisematta myös kesäkuukaudet

Vierailija
2/24 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on monimuoto-opiskelua ja lähipäiviä 2/kk. Ei niiden määrä liity tukeen mitenkään. Opintovapaalla päivätyöstä saan olla yht 19kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä nämäkin asiat saa varmaksi tietää? Missään ei kerrota montako päivää pitää esim. kuukaudessa olla  koulua että olet oikeutettu aikuiskoulutusrahaan?

En ihmettele että ihmiset kituuttaa itsensä hengiltä huonossa työssään kun mitään henkireikää tai uutta mahdollisuutta ei suoda ellet osaa jotain hemmetin lakikirjoja ulkoa.

Vierailija
4/24 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, en oikein ymmärrä kysymystäsi. Kyllähän aikuiset voivat opiskella esim. yliopistossa ja AMK:ssa täysipäiväisesti. Mm. heille on opintovapaa ja aikuiskoulutustuki tarkoitettu. Vai tarkoititko, että haluaisit saada tutkinnon valmiiksi vuodessa?

Vierailija
5/24 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on monimuoto-opiskelua ja lähipäiviä 2/kk. Ei niiden määrä liity tukeen mitenkään. Opintovapaalla päivätyöstä saan olla yht 19kk.

Kiitos vastauksesta! Ala johon ajattelin opiskella sisältää (AMK) noin 4 pv, kuussa lähipäiviä sitten vielä verkko-opiskeluja jne... ? Onko tälläinen siis oikeutettu opintorahaan?

Vierailija
6/24 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, en oikein ymmärrä kysymystäsi. Kyllähän aikuiset voivat opiskella esim. yliopistossa ja AMK:ssa täysipäiväisesti. Mm. heille on opintovapaa ja aikuiskoulutustuki tarkoitettu. Vai tarkoititko, että haluaisit saada tutkinnon valmiiksi vuodessa?

Niin mutta kun se on monimuoto, eikä päivätoteutus?

Vierailija
7/24 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiskoulutustukea voi saada opiskeluun, jonka kestoaika on vähintään kaksi kuukautta tai yhteensä vähintään 43 päivää. Opiskelun tulee olla päätoimista tuen maksuaikana. Päätoimisena pidetään opiskelua, jonka laajuus on keskimäärin vähintään 3 opinto- tai osaamispistettä (tai 2 opintoviikkoa) kuukaudessa. Jollei opintojen laajuutta ole määritelty opintopisteinä tai -viikkoina, opintoja tulee olla keskimäärin vähintään 20 tuntia viikossa.

Tuossa sanotaan aika selvästi, että joko 3 opintopistettä tai vähintään 20 tuntia viikossa.

Vierailija
8/24 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opettaja ja minulle hyväksyttiin opetettavan aineen opinnot perus -ja aineopinnot avoimessa täydennyskoulutukseksi. Sain vielä tehdä ne täysin etänä ja asuin vuoden ulkomailla välimerellä ja lähetin sieltä netin kautta tehtävät ja sain aikuiskoulutusrahaa vuoden ajan.  Sisareni on isossa tavarataloketjussa sisäänostajana ja suoritti liiketalouden perustutkinnon ja myös se hyväksyttiin täydennyskoulutukseksi ja myös hän teki sen etänä ulkomailta käsin.

Vierailija
9/24 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se on tutkinto, niin oikeuttaa. Aikuiskoulutuksen tukeen on sitten ne omat kriteerit vielä lisäksi, mm 8v työkokemus jne.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Ala johon ajattelin opiskella sisältää (AMK) noin 4 pv, kuussa lähipäiviä sitten vielä verkko-opiskeluja jne... ? Onko tälläinen siis oikeutettu opintorahaan?

Vierailija
10/24 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiskoulutustukea voi saada opiskeluun, jonka kestoaika on vähintään kaksi kuukautta tai yhteensä vähintään 43 päivää. Opiskelun tulee olla päätoimista tuen maksuaikana. Päätoimisena

pidetään opiskelua, jonka laajuus on keskimäärin vähintään 3 opinto- tai osaamispistettä (tai 2 opintoviikkoa) kuukaudessa. Jollei opintojen laajuutta ole määritelty opintopisteinä tai -viikkoina, opintoja tulee olla keskimäärin vähintään 20 tuntia viikossa.

Tuossa sanotaan aika selvästi, että joko 3 opintopistettä tai vähintään 20 tuntia viikossa.

Niin sanotaan, eli monimuoto ei siis käy!! Ei tule kuussa 3 opinto pistettä eikä 20 tuntia viikossa kun lähipäiviä on vain 2. Verkko-opintoja kotoa käsin tuskin hyväksytään tunneiksi.

Vierailija
11/24 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opiskelet työn ohella, sinulla voi olla oikeus soviteltuun aikuiskoulutustukeen. Oikeus tukeen riippuu siitä, kuinka paljon tuloja sinulla on. Pieni tulojen alenema ei vielä välttämättä oikeuta tukeen, mutta asian voi tarkistaa Koulutusrahaston sivuilla olevalla laskurilla. Itse olen tarkistanut tuen määrän sillä. Se, saatko tukea, ei siis riipu koulupäivien määrästä, vaan siitä, kuinka paljon tulosi alenevat palkattomien koulupäivien vuoksi. Koulutusrahasto edellyttää myös, että opintoja kertyy 3 op kuukaudessa. Itse olen saanut sieltä aina hyvää palvelua!

Vierailija
12/24 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itsenäisesti suoritetut kurssit lasketaan myös, jos vain saa suorituksesta merkinnän rekisteriin.

Vierailija
13/24 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiskoulutustukea voi saada opiskeluun, jonka kestoaika on vähintään kaksi kuukautta tai yhteensä vähintään 43 päivää. Opiskelun tulee olla päätoimista tuen maksuaikana. Päätoimisena

pidetään opiskelua, jonka laajuus on keskimäärin vähintään 3 opinto- tai osaamispistettä (tai 2 opintoviikkoa) kuukaudessa. Jollei opintojen laajuutta ole määritelty opintopisteinä tai -viikkoina, opintoja tulee olla keskimäärin vähintään 20 tuntia viikossa.

Niin sanotaan, eli monimuoto ei siis käy!! Ei tule kuussa 3 opinto pistettä eikä 20 tuntia viikossa kun lähipäiviä on vain 2. Verkko-opintoja kotoa käsin tuskin hyväksytään tunneiksi.

no totta kai hyväksytään .

Vierailija
14/24 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä nämäkin asiat saa varmaksi tietää? Missään ei kerrota montako päivää pitää esim. kuukaudessa olla  koulua että olet oikeutettu aikuiskoulutusrahaan?

En ihmettele että ihmiset kituuttaa itsensä hengiltä huonossa työssään kun mitään henkireikää tai uutta mahdollisuutta ei suoda ellet osaa jotain hemmetin lakikirjoja ulkoa.

Ei lähiopetuksen määrällä ole mitään tekemistä tuen saamisen kanssa.

Vierailija
15/24 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai verkko-opinnot hyväksytään, kun ne kerryttävät opintopisteitä. Olen itse muutama vuosi sitten päivittänyt tutkintoni ja sain aikuiskoulutustukea. Kun sain siitä päätöksen, ei mun tarvinnut esim. mitään kuukausittaisia selvityksiä opintopisteiden kertymisestä tehdä ja tuki tuli tilille joka kuukausi. Lue itse koulutusrahaston sivuilta. Siellä sanotaan, että monimuoto-opetus käy.http://www.koulutusrahasto.fi/fi/aikuiskoulutustuen-hakijoille/paatoimi…

Vierailija
16/24 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen viimeistä vuotta monimuoto-opiskeluna n.1-5krt./kuukaudessa. Tällä hetkellä opinnot siinä vaiheessa, että muutamia kursseja enää jäljellä, joten käyn vaan tenttimässä kurssit koululla. Ihan koko tämän kolme vuotta olen saanut opintorahaa. Ainut mihin lähipäivät mielestäni vaikuttaa on VR:n ym opiskelijakortit. Tosin senkin olen saanut.

Vierailija
17/24 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan mennä myös ns. päivätoteutukseen eli nuorten koulutukseen. Se ainakin on täyspäiväistä jos mikä. Vaatii vaan piiiiitkää pinnaa aikuiselta siellä opiskelu...

Vierailija
18/24 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelen viimeistä vuotta monimuoto-opiskeluna n.1-5krt./kuukaudessa. Tällä hetkellä opinnot siinä vaiheessa, että muutamia kursseja enää jäljellä, joten käyn vaan tenttimässä kurssit koululla. Ihan koko tämän kolme vuotta olen saanut opintorahaa. Ainut mihin lähipäivät mielestäni vaikuttaa on VR:n ym opiskelijakortit. Tosin senkin olen saanut.

Olet eri asiassa.Koulutusrahaston maksamaa aikuiskoulutustukea saa max 19 kk, jos on ollut työelämässä yli 8 v ja on opintovapaalla duunistaan.

Vierailija
19/24 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkiskö?

Vierailija
20/24 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niillä koulupäivillä ole merkitystä vaan suorittamillasi opintopisteillä. Ihan sama vaikka saisit ne pisteet kirjekurssilta. Kunhan koulutus johtaa viralliseen tutkintoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme