Vaikuttaako sektio äidin kiintymykseen?
Onko sektion kokeneiden vaikeampi kiintyä lapseensa ja tuntea olevansa paras mahdollinen hoitaja ja äiti lapselleen kuin normaalin synnytyksen kokeneiden? Tunnetteko sektiolla lapsenne synnyttäneet tällaisia tuntemuksia? Omakohtaisia tämän suuntaisia huomioita olen asiasta tehnyt ja muiden kokemukset kiinnostaisivat...
Kommentit (27)
suuri rakkaus ja hoivaamisvietti lastani kohtaan. en huomannut mitään eroa kun toisen nyt synnytin alateitse. yhtä kiintynyt olen kumpaankin lapseen ollut heti alusta asti.
Onko muita kokemuksia? Ehkäpä sinulla kaksi lasta synnyttäneellä vaikutti kiintymiseen myös se, että sinulla oli jo kokemusta yhdestä lapsesta ja äidintunteista. Kiintyminen tällöin ehkä helpompaa.
kuulostaa aika hurjalta väitteeltä. Itse kaksi lasta sektiolla synnyttäneenä olen ihan 110% täynnä kiintymystä ja rakkautta näihin lapsiin heti alusta lähtien. Eipä olisi voinut olla kiintymys suurempaa, vaikka olisin synnyttänyt kaksi vuorokautta " normaalisti" .
" täsmällisillä mittareilla" oikeen ... HAH :D
Vierailija:
Vuonna 2004 tästä aiheesti väitteli tohtoriksi 8 lasta luonnonmukaisesti synnyttänyt äiti. Tutkimusryhmän testattiin täsmällisillä mittareilla ja tulokset olivat varsin selkeät. Väitöskirja on painettu Porvoossa, kysele ihan kirjastosta.
Vuonna 2004 tästä aiheesti väitteli tohtoriksi 8 lasta luonnonmukaisesti synnyttänyt äiti. Tutkimusryhmän testattiin täsmällisillä mittareilla ja tulokset olivat varsin selkeät. Väitöskirja on painettu Porvoossa, kysele ihan kirjastosta.