Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen on tuiki tavallinen työpäiväsi?

Vierailija

Kertokaa myös ammattinne :)
Itse en käy töissä, mutta koulussa poikkeuksetta aina 8.05-15.35

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Suunnittelu-, konsultti- ja piirustushommia paloteknisellä puolella. 

Yleensä istun toimistolla koko päivän, tarkkaa työaikaa ei ole. Joskus 07-15, toisinaan 10-18 tai 7.30-16 ja välillä 9-14. Riippuu miten paljon töitä ja pakollisia vapaa-ajan menoja on. 

Lounastauolla käyn yleensä treenaamassa. Välillä työpäiviin kuuluu sisäisiä palavereja, työmaakäyntejä tai projektikokouksia asiakkaiden luona.

Vierailija

8-16 työaika ja minäkin teen suunnittelu- ja piirtelyhommia, jonkun verran myös hallinnon töitä. Istun tietokoneella lähes koko päivän useimmiten. Joskus on poikkeuspäiviä, jolloin olen useamman tunnin tai jopa koko päivän pomon kanssa tulevalla suunnittelukohteella käymässä paikkoja läpi. Näitä on aika harvoin, tänä vuonna kerran. Lounaan syön työpaikalla, eväät. Palaverejakaan mulla ei ole kuin harvakseltaan, pomo haluaa hoitaa nämä hommat itse. Pieni insinööritoimisto on työpaikka. 

Vierailija

Epäsäännöllistä vuorotyötä klo 04-22, juhlapyhät mukaanlukien, monesti kova kiire, paljon teknistä näpräämistä. Kahta samanlaista työpäivää ei ole. 

Parasta: palkalla saa perehtyä kaikkeen mahdolliseen maan ja taivaan välillä.

Huonointa: kovalla kiireellä joutuu väkertämään juttuja aiheesta, josta ei tiedä mitään etukäteen.

Paljon soitellaan asiantuntijoille ja metsästetään "casejä". Etsitään tietoa netistä.

Olennaista on tiivistämisen taito. Isoista tietomassoista pitää löytää nopeasti olennaiset asiat.

Ja ammatti siis on tv/radio/netti-toimittaja, aihealueena ulkomaat.

Vierailija

Olen yläkoulun opettaja. Saan palkkaa opetettavien tuntien mukaan, mutta koetan laskea keskimääräisen viikkotyöajan sinne 35 ja 40:n tunnin välille. Sitten jää vähän joustoa koeviikkojen varalle. Menen töihin kahdeksaksi, opetan, valmistelen, opetan taas, puhun puhelimessa, lähettelen viestejä, opetan, istun palaverissa, opetan, valmistelen ja monistan.

Minulla on se luksus, että saan opettaa omassa luokassa, joten teen valmistelut siellä, joten normaalisti ei tarvitse viedä töitä kotiin. Tänä vuonna minulla ei ole omaa valvontaluokkaa, mikä on aivan mahtava juttu. Jos sattuu "vaikea luokka", oppilaiden kuluu monta kertaa enemmän kuin se viikkotunti, josta minulle maksetaan.

Työn ydin on tuntien suunnittelu ja toteuttaminen, tekstien korjaaminen ja palautteen antaminen. Kaiken muun koetan minimoida.

Vierailija

Maisterivaiheen yliopisto-opiskelija

Herätys 7.30-8.45 välillä
Yliopistolla 9-16 välisenä aikana gradun tekoa
Illalla omia harrastuksia
Viikonloput vapaat

Vierailija

Olen aamuvirkku ja herään yleensä klo 5:30 ilman herätyskelloa. Käytän koiran ulkona, laitan aamiaisen ja siirryn noin klo 6:30  työpöydän ääreen lukemaan sähköpostit samalla kun syön aamiaistani. Vien tarjottimen keittiöön, heitän pyykit pesukoneeseen ja palaan takaisin tietsikan ääreen. Teen töitä pari tuntia, keitän kahvit ja nostan pyykit narulle. Jatkan töitä noin klo 13 asti, lämmitän joko edellisen päivän ruuanjämät tai väsään jonkun salaatin ja syön. Joskus laitan myös päivällisaineet uuniin (esim jonkun karjalanpaistin tms). Jatkan taas töitä. Lopetan työt tilanteen mukaan noin 15:30-17, käytän koiran ulkona, laitan päivällisen valmiiksi ja syön. Sen jälkeen teen mitä milloinkin (tapaan ystäviäni, käyn shoppailemassa, luen, katson telkkaria, surffailen netissä jne), illalla taas koira ulos ja noin klo 21 pää tyynyyn. Aika tylsää elämää. Niin ja ala on it-ala.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen aamuvirkku ja herään yleensä klo 5:30 ilman herätyskelloa. Käytän koiran ulkona, laitan aamiaisen ja siirryn noin klo 6:30  työpöydän ääreen lukemaan sähköpostit samalla kun syön aamiaistani. Vien tarjottimen keittiöön, heitän pyykit pesukoneeseen ja palaan takaisin tietsikan ääreen. Teen töitä pari tuntia, keitän kahvit ja nostan pyykit narulle. Jatkan töitä noin klo 13 asti, lämmitän joko edellisen päivän ruuanjämät tai väsään jonkun salaatin ja syön. Joskus laitan myös päivällisaineet uuniin (esim jonkun karjalanpaistin tms). Jatkan taas töitä. Lopetan työt tilanteen mukaan noin 15:30-17, käytän koiran ulkona, laitan päivällisen valmiiksi ja syön. Sen jälkeen teen mitä milloinkin (tapaan ystäviäni, käyn shoppailemassa, luen, katson telkkaria, surffailen netissä jne), illalla taas koira ulos ja noin klo 21 pää tyynyyn. Aika tylsää elämää. Niin ja ala on it-ala.

Ja itse työ sisältää milloin mitäkin: määrittelyä, suunnittelua, koodausta, testausta, ylläpitoa, asiakaspalvelua, dokumentointia, puhelinpalavereja.

Vierailija

Olen sairaanhoitaja. Teen kolmivuorotyötä, jossa aamuvuoro klo 7-15, iltavuoro 13.30-21.30, yövuoro 21-07. Jaan potilaille lääkkeitä, syötän, autan pesuissa, käytän wc:ssa. Olen aamuvuorossa lääkärinkierrolla, teen lääkärin määräämät muutokset hoitoon, ajoittain laitan verisuonikanyleitä, virtsakatetreja, otan verinäytteita ja sydänfilmiä, juttelen omaisten kanssa, soittelen eri ammattiryhmille mm. fysioterapiaan kuntoutuksesta tai apuvälineistä, kotiutan potilaita ja soittelen kotiutusasioissa omaisille, kotihoitoon, ruokapalveluun, teen hoitosuunnitelmia. Ennen potilaan lähtöä vielä soitan taksin hakeen. Vuoron lopuksi annan raportin seuraavalle vuorolle.

Syömään mennään kun ehditään. Päivät vaihtelee melkoisesti potilasmäärän ja laadun mukaan. Kiirettä on yleensä aina ja varsinkin aamuvuorossa. Kun istahtaa tauolle niin joko potilaskello soi, puhelin soi tai joku omainen kyselee voitia. Kaikkein ärsyttävintä on, kun omaiset vääntyy  ja soittelee osastolle vierailuajan ulkopuolella, kun yleensä silloin meillä on kaikkea muuta kuin aikaa lörpötellä. (sorry, oli pakko kirjoittaa tuokin)

Vierailija

Olen asiantuntijana hankintaosastolla teollisuusyrityksessä. Teen 8h joka päivä työtä, alkaen väliltä klo 7-9 miten nyt satun tulemaan. Käsittelen tietokoneella ostotilauksia ja laskuja, joskus palaveerataan yhdessä toimittajien kanssa. Taukoihin menee päivässä yleensä puoltoista tuntia, sisältäen vajaan tunnin verran lounastaukoa ja pari kaffepaussia. Vähän ehkä tylsää työtä, mutta leppoista ja kivat työkaverit. Palkka vähän vaatimaton (3300 brutto per kk), mutta saadaan yleensä bonuskin vuosittain.

Vierailija

Kirjoittelen sairauskertomustekstejä (polikäyntejä, vuodeosastojen alku-, väli- ja loppuarvioita sekä toimenpidekertomuksia) lääkärin sanelun mukaan klo 7.30-15/15.15/15.30 ja postitan niitä tarvittaessa myös eteenpäin lääkärin tarkistuksen jälkeen. Välillä istutaan palaverissa mutta ei edes viikottain. Siinäpä se :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittelen sairauskertomustekstejä (polikäyntejä, vuodeosastojen alku-, väli- ja loppuarvioita sekä toimenpidekertomuksia) lääkärin sanelun mukaan klo 7.30-15/15.15/15.30 ja postitan niitä tarvittaessa myös eteenpäin lääkärin tarkistuksen jälkeen. Välillä istutaan palaverissa mutta ei edes viikottain. Siinäpä se :)

Niin ja olen siis osastonsihteerinä yliopistosairaalassa.

Vierailija

Tänään esimerkiksi menimme 5.30 navettaan, klo 6.30 suihkuun ja puuron ja kahvin keiton jälkeen töihin puoli kahdeksaksi.Takaisin kotiin 15.30 ja klo 5 jälleen navettaan.

Huomenna on vapaata töistä muttei navetasta.

Vierailija

Tulen töihin klo 7:00.

Perehdytän uudet työntekijät, otan kopiot korteista, selvitän henkilölisyyden, otan kopion passista jos ulkomaalainen, kopiot työluvista, A1-todistuksista jos ulkomaalaisesta firmasta. Arkistoin materiaalin, kirjaan kulkulupajärjestelmään veronumerotietoineen, tarkistan että ko. firmat joista työntekijät tulee on hyväksytetty työmaalle ja tilaajavastuulain mukaiset todistukset löytyy.  Jos kaikki ei ole kunnossa, tulee lisähommaa soitella ja selvitellä, missä vika ja milloin on kunnossa.  Perehdytettäviä saattaa ilmaantua myös kesken päivää, ja tulityölupia kirjoitan myös asian ollessa akuutti.

Etsin netistä ja kysyn toimittajilta tuotehyväksyntäaineistoa tulevaa mallikatselmusta varten. Tiedot on oltava kerättynä kaikista käytettävistä materiaaleista, saattaa tarkoittaa yli kymmentä eri tuotetta per mallikatselmus. Lisäksi työn suorittajan pätevyystodistukset ko. asian tekoon.

Laitan s-postia suunnittelijoille uudesta havaitusta suunnitelmapuutteesta tai suunnitelmaristiriidasta ja pengon edellisten tapausten vastauksia ja selvitän, mikä on tilanne ja missä minkäkin asian suhteen mennään. Teen lisätyötarjouksia tilaajalle asioista, joita ei ole suunnitelmissa aiemmin mainittu vaan vasta tarkennuksen yhteydessä.

Kirjaan käydyt kokoukset, päivittäin vaihtelevasti urakoitsijakokous, suunnittelukokous, aloituskokous, vastaanottokokous, katselmus, lisätyökokous, jonkun muun asian kokous. Osallistun mutta en kirjaa: Työmaakokous ja urakkaneuvottelu. Näitä on 6-12 kpl per viikko. Kirjaamisen lisäksi kutsun ja jaan osallistujille kirjatun materiaalin ja liiteaineiston.

Tarkastan laskuja ja jaan ne muillekin tarkistettavaksi. Pidän yllä suunnitelmien arkistointia kolmessa eri työpisteessä, jotta kaikilla on tuoreimmat kuvat käytettävissä. Pidän yllä arkistointijärjestelmää ja muistutan muita tekemään tarvittavaa dokumentointia meneillään olevista töistä.

Päivän aikana lähtee/tulee n. 50 s-postia, työt yritän lopettaa 15:30, mutta harvoin ehdin. Yleensä menee ainakin klo 16:00 asti ja iltaisin vielä tunti tai pari, ja aina on n. 50 asiaa keskeneräisenä, toki ne vaihtelee päivittäin.

Ammattina työmaainsinööri.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat