Muistaako kukaan taiteilijaa nimeltä Ilkka Lammi?

Vierailija

Hän kuoli vain 24-vuotiaana - hukkui juhannuspäivänä käydessään aamu-uinnilla. Muistan, kuinka häikäistynyt olin hänen teoksistaan ja odotin miehelle pitkää ja tuotteliasta uraa. Surullista, että emme koskaan saa nähdä, miten hän olisi taiteilijana kehittynyt.

Kommentit (12)

Vierailija

Oho! En olis uskonut täällä näkeväni tällaista kysymystä :) Kyllä muistan ja harmittaa, ettei taituri saanut elää. Aivan samaa ajatusta itsekin käytän, olin häikäistynyt.

Vierailija

Kyllä. Harkitsin ottavan lainaa ostaakseni jonkun hänen työnsä. Köyhänä opiskelijana ei olisi muuten ollut varaa. Arvatkaa onko harmittanut... Hänen kuolinpäivänsä on ikuisesti syöpynyt mieleen, olin saaressa juhannusta viettämässä kun kuulin uutisen.

Vierailija

Lahjakas taitelija. Olen sen verran nuori, että olen tutustunut hänen teoksiinsa vasta hänen kuolemansa jälkeen. Ilkka Lammi mainittiin jollakin taidehistorian luennolla, sitä kautta sitten lähdin googlettelemaan. Jos olisin varakas, koettaisin hankkia Lammin teoksen.

Vierailija

Käsittämättömän taitava. Tekniikan lisäksi teoksissa katsojan silmän vangitsee myös tunnelma. Teokset vaikuttaa siis monella eri tasolla.

Vierailija

Jos kyseessä on vasta 24-vuotias nuorukainen niin jo yleisen elämänkokemuksen tuoma kaikukoppa ja sen resonointi puuttuu; ei voi olla maailmoja syleilevää taidetta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on vasta 24-vuotias nuorukainen niin jo yleisen elämänkokemuksen tuoma kaikukoppa ja sen resonointi puuttuu; ei voi olla maailmoja syleilevää taidetta.

Onhan niitä kaikenlaisia lapsineroja olemassa,  jotka teki merkittävää taidetta jo hyvin nuorena. Lammi oli kyllä ihan lupaava maalari. Ei ehtinyt vielä täysin ns. puhjeta kukkaan minun mielestäni.

Vierailija

Kyllä muistan ja olin lukenut hänestä ja nähnyt töitä juuri vähän ennen kuolemaa. Muistaakseni hänet oli juuri valittu vuoden nuoreksi taiteilijaksi tms. Kuolema mietitytti pitkään vaikken häntä tietysti tuntenutkaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat