Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tässä vinkit palstan opettajille kodin ja koulun väliseen viestintään

Vierailija

Tässä on viisi vinkkiä, joiden avulla olen varmistanut, ettei opettajan työhön liittyvä kodin ja koulun välinen viestintä pääse stressaamaan liikaa tai haittaamaan varsinaista työtä eli oppimisen mahdollistamista.

1. Älä anna omaa puhelinnumeroasi kenellekään. Salaa omaa yhteystietosi ja käytä koulun puhelinta asioiden hoitamiseen, jos soittaminen on ehdottoman välttämätöntä.

2. Tarkista ja käsittele sähköpostit ja Wilma-viestit kahdesti päivässä. Älä vilkuile viestejä pitkin päivää, jos et ehdi tehdä niille mitään. Se ainoastaan kuormittaa mieltäsi.

3. Merkitse läksyt aina Wilmaan. Se säästää lopulta aikaa, kun läksykyselyt jäävät pois, ja turvaa oman selustasi.

4. Älä kirjoita pidempiä kuin viiden virkkeen Wilma-viestejä. Paitsi että napakkuus säästää omaa aikaasi, jokainen ylimääräinen virke lisää mahdollisuuksia ymmärtää väärin tai jättää lukeminen kesken.

5. Ohjaa viestintä Wilmaan. Puhelimessa puhuminen ei jätä dokumenttia keskustelusta ja mahdollistaa keskustelun rönsyämisen pois itse asiasta.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Bonusvinkki: Muista, ettet ole palveluammatissa. Vanhemmat tulevat esittämään kaikenlaisia pyyntöjä, joihin ei ole pakko suostua. Viimeksi eräs äiti kyseli, josko voisin etsiä koulusta 14-vuotiaan jumppakamoja, koska tämä ei itse muista sitä tehdä. -ap

Vierailija

Hyviä vinkkejä moneen muuhunkin tilanteeseen hoitaa viestintää... paitsi että monissa töissä Wilman tilalle kannattaa ajatella sähköpostin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hyviä vinkkejä moneen muuhunkin tilanteeseen hoitaa viestintää... paitsi että monissa töissä Wilman tilalle kannattaa ajatella sähköpostin.