Karkki vai kepponen -kiertäjät
Onko teillä käynyt kiertäjiä? Täällä kävi juuri oven takana.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kyllä koskaan. Ja olishan se nyt varsinkin tänään ihan mautonta, kun kyse on Pyhäinpäivästä eikä edes pyhäinpäivän aatosta jolloin esim. jenkeissä kierrellään.
Tänään on jenkeissä pyhäinpäivän aatto eli 31.10. koska siellä pyhäinpäivä on 1.11.
Öh, niin? Eikö me enää eletäkään suomalaisen kalenterin mukaan? Eilen oli aatto Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko ihan tosissanne? En ole ikinä kuullutkaan, että Suomessa kierrettäisiin karkki-ja-keppos -rundia. Onko aloittaja katsonut liikaa jenkkileffoja? Suomessa ei vietetä Halloweenia, paitsi naiset pukeutuu lutkamaisemmin baariin kuin normaalisti :D
En ole katsonut liikaa jenkkileffoja. Olin lähinnä ihmeissäni, kun oven takana melusi kutsumattomia vieraita, jotka eivät edes meinanneet ymmärtää lähteä pois vaikka ovea ei avattu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
juuri kävi elämäni ensimmäiset täälläkin. Olen hämmentynyt. Toiset juhlii rakkaita vainajiaan ja toiset kerjää karkkia samana päivänä. Olen aika kuutamolla. Maailma muuttu.
Voihan sitä toki juhlia että joku on kuollut. Itse en kyllä niin tee.
Muutenkin kyllä ihmetyttää koko pyhäinpäivä. Kyllä, itseltänikin on kuollut läheisiä (mm. sisko) mutta en ymmärrä että yhtenä päivänä pitää hiljentyä ja pönöttää kotona sen takia. Muistelen siskoani (kuten muitakin kuolleita) silloin kun siltä tuntuu ja silloin vien myös kynttilän haudalle tai sytytän sellaisen kotona.
Ne on ne vähän alempiluokkaiset perheet joissa lapset laitetaan kerjuulle. Ne joille muutenkin jenkkiviihde on sitä ainoaa oikeaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on käynyt viitisen porukkaa. Omatkin lapset ovat kiertelemässä, se tuntuu olevan tapana täällä naapurustossa. Minun suhtautumiseni on ihan neutraali, mulle tuo on ihan ok.
Kai nyt sentään sovit etukäteen missä ovilla käydään? Osa suhtautuu todella negatiivisesti tuohon kiertelyyn varsinkin nyt kun on pyhäinpäivä (useimmitenan 31.10. on ihan joku muu päivä).
Olen sanonut, että käyvät tutuissa taloissa ja sellaisissa, missä on halloween-koristeluja pihalla. Lähes kaikki ovat suhtautuneet positiivisesti, monet kuulemma ottivat valokuvia sun muuta. Meillä kävi vielä neljä porukkaa illan mittaan, eli aika suosittua tuntuu olevan täällä.
Itse kierrän baareissa aina karkki vai Bj? Yleensä en saa kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ne on ne vähän alempiluokkaiset perheet joissa lapset laitetaan kerjuulle. Ne joille muutenkin jenkkiviihde on sitä ainoaa oikeaa...
Itse asiassa minusta tämä on toisinpäin. Minä asun kaupunkini hienostoalueella, ja olen tuo jolla kävi kymmenisen porukkaa tänään oven takana. Kaverini asuu kaupungin köyhimmällä alueella (olen itsekin asunut siellä aiemmin, joten mistään vastakkainasettelusta ei ole kyse!!) ja siellä suhtautuminen on hyvin paheksuvaa pääosin.
Vierailija kirjoitti:
ei onneksi, meille tämä on vähän eri tunnelman juhla kuin mitään mörköilyä tai kaupallisuuksia.
Uskontopaska se vasta sitten fiksua onkin...
Kai nyt sentään sovit etukäteen missä ovilla käydään? Osa suhtautuu todella negatiivisesti tuohon kiertelyyn varsinkin nyt kun on pyhäinpäivä (useimmitenan 31.10. on ihan joku muu päivä).