onko heijastinliivi nolo?
Kuten moni varmaan facessa lukenut. Eli onko heijastinliivi NOLO?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
On tosi nolo, so last season! Mä käytän heijastinhaalaria ja valopantaa, ovat tulossa muotiin ensi talvena, mutta olenkin edelläkävijä.
Ihan mahtavaa, hyvä sinä! ;D sulla lienee jotain annettavaakin, hyvä siis että pysyt hengissä :)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea muuta kuin nolo. Heijastinliivi on aivan huippu, autoilijan näkökulmasta. Näkyy hyvin. Käyttäkää ihmeessä ja pukekaa lapsillennekin.
Niinpä. Vähänkö korpeaa tihrustaa teitä heijastamattomia ihmisiä pimeässä...no sitä saa mitä tilaa vaikka se kuinka surullista ja kauheaa olisikin!
Ei todellakaan ole nolo. Itse ajan yli 100tkm/v ja tiedän varsin hyvin ne vaaratilanteet joita heijastimeton jalankulkija aiheuttaa itselleen sekä muille tielläliikkujille.
Mitäs noloo tossa nyt muka olisi, kaikkea te mietitte :)
Mulla on autossa heijastinliivejä jokaiselle matkustajalle siltä varalta, että joudutaan jalkautumaan kesken matkan. Koirallekin on omansa.
Todella toivon, että poliisi sakottaisi näitä pimeitä lenkkeilijöitä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. On turha itkeä, jos auto ajaa päälle, kun ei ole itse edes yrittänyt tehdä itseään huomatuksi! Ei voi vaatia, että autoilijat alkavat hiipimään kävelyvauhtia vain siksi, että joidenkin on niin vaikeaa nolata itsensä heijastimella.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on autossa heijastinliivejä jokaiselle matkustajalle siltä varalta, että joudutaan jalkautumaan kesken matkan. Koirallekin on omansa.
Todella toivon, että poliisi sakottaisi näitä pimeitä lenkkeilijöitä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. On turha itkeä, jos auto ajaa päälle, kun ei ole itse edes yrittänyt tehdä itseään huomatuksi! Ei voi vaatia, että autoilijat alkavat hiipimään kävelyvauhtia vain siksi, että joidenkin on niin vaikeaa nolata itsensä heijastimella.
Näin juuri! Hyvä sinä, kylläpä olet fiksu!
Jos ihan rehellisiä ollaan, onhan tollanen liivi vähän nolo ja tulee just mieleen sellaiset "kehäkolmosen ulkopuolella asuvat sovinnaiset keski-ikäiset" jotka lenkkeilee pariskuntina mätsäävissä tuulipuvuissa juttelematta keskenään ja mulkoillen muita. Löytyy niitä vähän fiksumpiakin heijastimia, itse pidan sellaisesta käteen pujotettavasta lenkistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihan rehellisiä ollaan, onhan tollanen liivi vähän nolo ja tulee just mieleen sellaiset "kehäkolmosen ulkopuolella asuvat sovinnaiset keski-ikäiset" jotka lenkkeilee pariskuntina mätsäävissä tuulipuvuissa juttelematta keskenään ja mulkoillen muita. Löytyy niitä vähän fiksumpiakin heijastimia, itse pidan sellaisesta käteen pujotettavasta lenkistä.
Aivan sama mitä on kunhan on riittävästi niin että näkyy oikeasti. Kuollut tai loukkaantunut kun nyt on kuitenkin niin kovin paljon huonompi juttu kuin jotkut tyyliseikat u know. Mutta antaa luonnon valita, sinänsä ihan sama mulle :)
En tiedä onko nolo mutta käsittämättömän ruma vaate ainakin aikuisen ihmisen päällä muualla kuin jossakin perähikiän maantiellä yön pimeydessä.
Turvaliivin paikka on auton peräkontissa, niin meillä.
Mulla ollut heijastusliivi viimeisen vuoden käytössä koiraa taluttaessa. Ymmärsin tämän ottaa käyttöön siinä vaiheessa, kun näin autolla ajaessani liiviä päällään pitävän ihmisen ylittävän suojatietä sateella kaupunkiolosuhteissa. Vieressä mustissa kulkenut henkilö oli melkein näkymättömissä kun tuulilasiin tuli pisaroita. Tämä siis Vantaalla kaupunkiolosuhteissa.
Ehdottoman hyvä keksintö. Onneksi monet polkupyöräilijätkin ovat tämän hoksanneet. Ainoa haitta on se, että liivissä ei ole taskuja eikä reikiä, joista käden saisi helposti takintaskuun.
En tiedä noloudesta. Täällä maaseudulla missä ei katuvaloja niin on välttämättömyys se ainakin on
Olen liian monta kertaa hätkähtänyt täysin mustissa yhtäkkiä suojatielle paukkaavaa ihmistä, joten minkäänlainen heijastin ei ole nolo ja mitä enemmän, sitä parempi. Heijastinliivi on ihan mainio, meillä on koirallakin.
Yhtä juttua ihmettelen: Äidit kiinnittävät ihan suunnatomasti huomiota ihan taaperoiden ja päiväkoti-ikäisten lasten vaatteiden heijastimiin. Huutonetissä lyömätön myyntiargumentti muotimerkkien ohella on se, että "hyvät heijastimet". Se onkin tärkeää. Mutta kun ne taaperot hyvin, hyvin harvoin liikkuvat liikenteen tuntumassakaan ilman aikuista, käsi kädessä. Sitten kouluikäisiä näkee aivan täysin heijastimettomissa vermeissä ja varsinkin pojilla usein juuri tumman harmaissa, mustan repun kanssa, eikä ainoatakaan heijastinta. Juuri eilen kiinnitin huomiota pariin ehkä 3. luokkalaiseen, jotka lähtivät ylittämään katua iltapimeässä, klo 18, eli aivan normaali aika liikkua harrastuksista kotiin. Molemmilla tummat, harmaat vaatteet ja ainoa heijastava pinta löytyi toisen pojan lenkkareista. Kaipa koululaisten heijastimet olisivat paljon tärkeämpiäkin kuin taaperoiden heijastimet? Mutta isompien ja aikuisten vaatteista näitä ei urheiluvaatteita lukuunottamatta juuri löydy.
Tosiaan paljon autolla liikkuvana kouluikäisten äitinä ja aina suojatien eteen pysähtyvänä kiinnitän tähän paljon huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Olen liian monta kertaa hätkähtänyt täysin mustissa yhtäkkiä suojatielle paukkaavaa ihmistä, joten minkäänlainen heijastin ei ole nolo ja mitä enemmän, sitä parempi. Heijastinliivi on ihan mainio, meillä on koirallakin.
Yhtä juttua ihmettelen: Äidit kiinnittävät ihan suunnatomasti huomiota ihan taaperoiden ja päiväkoti-ikäisten lasten vaatteiden heijastimiin. Huutonetissä lyömätön myyntiargumentti muotimerkkien ohella on se, että "hyvät heijastimet". Se onkin tärkeää. Mutta kun ne taaperot hyvin, hyvin harvoin liikkuvat liikenteen tuntumassakaan ilman aikuista, käsi kädessä. Sitten kouluikäisiä näkee aivan täysin heijastimettomissa vermeissä ja varsinkin pojilla usein juuri tumman harmaissa, mustan repun kanssa, eikä ainoatakaan heijastinta. Juuri eilen kiinnitin huomiota pariin ehkä 3. luokkalaiseen, jotka lähtivät ylittämään katua iltapimeässä, klo 18, eli aivan normaali aika liikkua harrastuksista kotiin. Molemmilla tummat, harmaat vaatteet ja ainoa heijastava pinta löytyi toisen pojan lenkkareista. Kaipa koululaisten heijastimet olisivat paljon tärkeämpiäkin kuin taaperoiden heijastimet? Mutta isompien ja aikuisten vaatteista näitä ei urheiluvaatteita lukuunottamatta juuri löydy.
Tosiaan paljon autolla liikkuvana kouluikäisten äitinä ja aina suojatien eteen pysähtyvänä kiinnitän tähän paljon huomiota.
Samaa olen minäkin ihmetellyt. Kouluissa ja televisiossa saisi olla videopätkää näytillä siitä, kuinka huonosti heijastimeton henkilö liikenteessä näkyy. Kun tähän vielä yhdistäisi sen kuinka huono kuskin näkö saa olla ilman että ajo-oikeutta on evätty niin siinä kunnon kauhuleffaa.
Mä olen muuten aloittanut kampanjan tuossa muutama päivä sitten. Joka kerta kun pysähdyn suojatien eteen ja auto ohittaa minut pysähtymättä liikennesääntöjä rikkoen painan töötän pohjaan protestiksi. Suosittelen samanlaista kampanjointia muillekin.
Yritän olla tekemättä ansaa jalankulkijoille ja aina pysähdystilanteessa seuraan sivupeilistä mahdollisia tappaja-autoilijoita. Minulla on paikkoja, joissa en jalankulkijoille anna tilaa siksi että tiedän pysähtymisestäni aiheutuvan todellisen vaaran.
Kolme tööttäystä kolmen päivän kuluessa. Pysähtymättä ajaneista vain yksi oli bemari tai audi.
Vierailija kirjoitti:
:D voin vaan kuvitella teidät kun kesken matkan pitää jalkautua vaikka sinne ABC-asemalle... Esim vessahädän takia.
Siinä parkkipaikalla kaikille puetaan heijastinliivit päälle. Sitten siirtyminen aseman sisälle. :D
On tosi nolo.
Paljon coolimpaa on, että lapset leikkii autotiellä hippaa ilman minkäänlaista heijastinta.
Vierailija kirjoitti:
On tosi nolo.
Paljon coolimpaa on, että lapset leikkii autotiellä hippaa ilman minkäänlaista heijastinta.
Jepjep. Hippaleikki pimeän aikaan ajoradalla ilman heijastimia erityisesti sadesäällä on tosi cool. Leikin voittaja on itsekin vuorokauden kuluessa varsin cool body.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä pelkäät näyttäväsi heijastinliivi päällä tuolta, niin eiköhän se kerro lähinnä sinun omista ongelmistasi eikä liivin noloudesta...
Maksoi 4,95. Hyvät heijastimet maksaa saman. Se on helppo ja käy joka takin päälle, joten kun sen tänä syksyn hankin, ei paluuta enää muuhun ole. Ihan hienompien takkien kanssa vähän parempiin tilaisuuksiin mennessä en sitä tosin käytä, mutta minulla on sitten pari roikkuheijastinta takissa sekä käsilaukussa klipsillä kiinnitettävä heijastin molemmin puolin.
Tuohan se kuvastaa hyvin kun kuvittelee, että se auto näkee. Siellä on pilvin pimein niitä heijastamattomia ihmisiä kun itse olette liikenteessä vaikka apparin paikalla. Te ette vain näe niitä.