onko heijastinliivi nolo?
Kuten moni varmaan facessa lukenut. Eli onko heijastinliivi NOLO?
Kommentit (46)
Jos et seiso suoraan katuvalon alla ja/tai ole muuten todella hyvin heijastimin varusteltu niin en näe näillä keleillä sinua iltahämärässä. T. Autoilija
Niin ja siis vastaus kysymykseen että ei ole nolo.
Vierailija kirjoitti:
no kyllähän ne keltaiset liivit ovat noloja, MUTTA tässä asiassa lapseni ovat noloja! itse lenkkeilen mustissa vaatteissa ilman heijastinta
Hienoo että tällasilla retardeilla on lapsia...
Pyöräilijät, muistakaa tekin heijastinliivit ja heijastimet. Minulla on ollut tänä syksynä monta läheltä piti -tilannetta, kun pyöräilijä syöksyy suojatielle pimeässä ilman heijastimia. Autoilijalla ei ole mitään mahdollisuutta huomata valotonta ja heijastimetonta pyöräilijää ennen kuin hän on auton valoissa eli keulan edessä. Ja sitten on myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Heijastinvaatteita saisi olla enemmän. Vaikka Marimekko voisi tehdä oman heijastinliivin unikollaan. Huomiokeltainen pohja ja heijastinpintaa ne unikot. Tai edes mustalla pohjalla ne heijastinunikot, jos ei kehtaa keltaista käyttää vaan haluaa sitä mustaa ja harmaata.
En kyllä siedä tuota unikkokuosia, mutta parempi sitäkin katsoa kuin saada sydänkohtauksen kun tajuaa siinä puoli metriä ennen että joku kävelee tien vieressä, saati että ehdin ajaa päälle ennen kuin huomaan sen jalankulkijan.
Löytyy muitakin liivejä kuin se perinteinen
http://www.mynewsdesk.com/se/roehnisch/images/running-by-roehnisch-172431
Vierailija kirjoitti:
Mulla on autossa heijastinliivejä jokaiselle matkustajalle siltä varalta, että joudutaan jalkautumaan kesken matkan. Koirallekin on omansa.
Samoin, tuli itse asiassa hankittua kun lähdin autolla Euroopankiertueelle, ja ainakin Itävallassa se on pakollinen varuste autossa.
Meillä on kaksi autoa. Toinen uusi, toinen vähän vanhempi. Yllätyin, kun olen ajanut molempia autoja, miten näkyvyys on niin paljon huonompi toisessa eli vanhemmassa. Pimeässä ajaessa tuulilasi heijastaa tosi paljon. Ei todellakaan erota kaikkea, vaikka päällepäin tuulilasi on kirkas ja särötön. Käytä niitä heijastinliivejä! Näkyvyys on välillä niin huono, että heijastinliivit ym. hyödyttää kaikkia.