onko heijastinliivi nolo?
Kuten moni varmaan facessa lukenut. Eli onko heijastinliivi NOLO?
Kommentit (46)
Nolompi olet tohjona tien pientareella ilman heijastinliiviä. Oma valinta.
Ei ole nolo.
Tuossa fb:ssa kiertävässä jutussa ainoa nolo oli se 4v:n äiti.
No ei se tossa tilanteessa ole kun iltapimeällä on koiraa ulkoiluttamassa tai muuten vaan lenkillä. Ehkä keskellä päivää jossain kaupungilla olis...
Hyvä idea kyllä olis lapsille markkinoida noita taikaviittoina.
Mihin tuollaista edes tarvitsee jos ei nyt rakennustyömaalla ole töissä?
AP käyttää heijastinliiviä aktiivisesti mm. työmatkapyöräilyssä. Itselläni on heti turvallisempi olo, kun on liivi päällä. Lapsilla myös käytössä. Mutta mä olen nolo muutenkin ja ihan sinut sen kanssa. Lähinnä kiinnostaa, ajatteleeko joku oikeasti näin.
Vierailija kirjoitti:
AP käyttää heijastinliiviä aktiivisesti mm. työmatkapyöräilyssä. Itselläni on heti turvallisempi olo, kun on liivi päällä. Lapsilla myös käytössä. Mutta mä olen nolo muutenkin ja ihan sinut sen kanssa. Lähinnä kiinnostaa, ajatteleeko joku oikeasti näin.
En nyt tiedä ajattelisinko ihan noloksi asti mutta se kyllä tulee mieleen että tuossapa on ylivarovainen ihminen joka pelkää jokaista risahdusta. Ja toivon ettei lapsista tule jotain neuroottisia hermokimppuja jotka pesevät koko ajan käsiään koska bakteerit voi tulla ja sairastuttaa.
no kyllähän ne keltaiset liivit ovat noloja, MUTTA tässä asiassa lapseni ovat noloja! itse lenkkeilen mustissa vaatteissa ilman heijastinta
Liivi on paljon kätevämpi kuin heijastimet. Yksi liivi riittää ja voita käyttää mitä tahansa takkia sen alla sen sijaan että siirtelisi heijastimia takista toiseen tai hankkisi jokaiseen oman.
Vierailija kirjoitti:
itse lenkkeilen mustissa vaatteissa ilman heijastinta
Eli oikein kerjäät auto töytäisyä? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole nolo.
Tuossa fb:ssa kiertävässä jutussa ainoa nolo oli se 4v:n äiti.
Voiko sitä äitiä oikeasti olla olemassakaan? Aika monessa päiväkodissa/kerhossa on kuitenkin pakko niitä liivejä käyttää jos retkeillään pihan ulkopuolelle. Ihan käsittämätöntä jos on jotain tuollaista sanonut tai jos puhuikin itsestään eikä lapsesta (tosin typerää sekin olisi mutta vähän ymmärrettävämpää).
Mä käytän heijastinliiviä juoksulenkillä, koska mustat juoksuvaatteet ei todellakaan erotu pimeässä, vaikka niissä on jonkinlaiset heijastimet. Ja täytyy sanoa ettei kyllä yhtään nolota !
Vierailija kirjoitti:
Mihin tuollaista edes tarvitsee jos ei nyt rakennustyömaalla ole töissä?
Et taida ajaa autolla / tai edes istunut pimeällä apparin paikalla oletan?
Tässä esimerkkivideo selventämään asiaa. Videolla nopeus ei ollut normaali ajonopeus vaan ajoi huomattavasti hiljempaa.
Ei. Mutta ihan yhtä lailla voi käyttää tavallisia heijastimia kuin liiviä. Itse tykkään liivistä kun näkyy joka suuntaan eikä tarvitse laittaa useampaa heijastinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse lenkkeilen mustissa vaatteissa ilman heijastinta
Eli oikein kerjäät auto töytäisyä? Miksi?
tai polkupyörän tai mopon töytäisyä...
Heijastinvaatteita saisi olla enemmän. Vaikka Marimekko voisi tehdä oman heijastinliivin unikollaan. Huomiokeltainen pohja ja heijastinpintaa ne unikot. Tai edes mustalla pohjalla ne heijastinunikot, jos ei kehtaa keltaista käyttää vaan haluaa sitä mustaa ja harmaata.
En kyllä siedä tuota unikkokuosia, mutta parempi sitäkin katsoa kuin saada sydänkohtauksen kun tajuaa siinä puoli metriä ennen että joku kävelee tien vieressä, saati että ehdin ajaa päälle ennen kuin huomaan sen jalankulkijan.
Kaikkea muuta kuin nolo. Heijastinliivi on aivan huippu, autoilijan näkökulmasta. Näkyy hyvin. Käyttäkää ihmeessä ja pukekaa lapsillennekin.
On tosi nolo, so last season! Mä käytän heijastinhaalaria ja valopantaa, ovat tulossa muotiin ensi talvena, mutta olenkin edelläkävijä.
Vierailija kirjoitti:
Kuten moni varmaan facessa lukenut. Eli onko heijastinliivi NOLO?
Tyhmän teinin provo...? Ja tuo oli sitten sarkasmia...mutta vakavasti, ei tietenkään ole urpo! Toisaalta onneksi luonto tekee valintaansa...mietipä sitä...
No ei tietenkään ole. Ja vaikka oliskin, niin mieluummin nolo kuin kuollut.