Jos väsyttää rv 16, otetaanko verikoe, missä katsotaan onko leukemia?
Tuli vaan mieleen.. luen yhtä blogia jossa äiti oli väsynyt rv 16 ja oli siksi määrätty verikokeeseen. Selvisi sitten akuutti leukemia. Onko yleistäkin, että tossa tilanteessa otetaan verikoe? mitä verikokeesta katsotaan?
Ja onko normaalia, tosi paljon pelottaa, kun nukuin äsken 4h päikkärit ja yöllä 10h. Rv 11+2 :/
Kommentit (32)
Mun lapsella tutkittu verisyövät kun oli paljon epämuodostuneita valkosoluja ja liian vähän verihiutaleita. Ei ollut.
Sotkeeko ap nyt leukemian ja anemian?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on rv 12 ja päänsärkyä ollut jo viikon päivät :/
Mietin et voiko tää olla raskausmyrkytyksen oire?
Raskausmyrkytys ei vielä noilla viikoilla oireille. Oletko juonut tarpeeksi? Muiden ehdotusten lisäksi myös nestehukkakin voi päänsärkynä ilmetä.
Päänsärkykin on ihan normaalia varsinkin noilla viikoilla. Kyllä siitä lukee ihan noissa kaikissa oppaissa yms
Hui kun alko pelottaa tää alotus. Mulla on rv 14 ja väsymys kova.. mitä muita oireita leukemiassa on?
Nyt kaikki raskaana olevat väsymyksestä kärsivät tukkivat labrojen aulat :D
Ottakaa nyr rauhallisesti, uupumus ja väsymys on ihan normaalia. Todennäköisesti hb on vain laskenut.
Millä viikoilla on normaalia, että anemia alkaa raskaana? Tai itse ainakin muistelen, että se on normaalia lähinnä rv 20-30 alkaen kun verimäärä kohdussa kasvaa ja punasolut ei ehdi mukaan. Huomenna neuvola ja hirvittää vähän paljon on hempparit ja olen kuitenkin vasta viikolla 15!
No mulla oli tippunu hemoglobiini kuukaudessa 148 ->107. Väsytti ihan saatanasti. Veri laimenee, johtuu siitä. On todennäköisempää, että lapsella olis leukemia kuin että äidillä, sikiö ois abortoitunut todennäköisesti.
Vierailija kirjoitti:
No mulla oli tippunu hemoglobiini kuukaudessa 148 ->107. Väsytti ihan saatanasti. Veri laimenee, johtuu siitä. On todennäköisempää, että lapsella olis leukemia kuin että äidillä, sikiö ois abortoitunut todennäköisesti.
Ai mitä? Niin milloin on todennäköisempää?
Raskausaikana tyypillistä että hemoglobiini laskee, se hoituu rautatableteilla.