Häh? " vanhemmat eivät osaa enää hahmottaa että kuuma kahvi voi polttaa vauvaa"

Vierailija

Mies katseli eilen uutisia, pötköttelin siinä pää miehen sylissä ja kiinnni kun äkkiä havahduin siihen että telkkarissa puhutaan pienten lasten, erityisesti vauvojen, yleistyneistä palovammoista.
ja syy on kuulemma se, etteivät nykyvanhemmat enää tajua että tee tai kahvi voi polttaa vauvaa!
Että neuvoloissa pitäisi kuulemma puhua asiasta.
pakko kysyä nyt, että mitä hemmettiä? :O
Vaikka minua ei ole koskaan asiasta erikseen varoiteltu, on aina ollut selvää että jos juon kahvit vauva sylissä niin kuppi on mahdollisemman kaukana reunasta ja tarkkailen myös vauvan käsien sekä jalkojen liikkeitä.se onnistuu , vaikka juttelisi samalla vastapäätä istuvsn kanssa!

Kommentit (12)

Vierailija

Nykyajan ihmisen typeryyttä ja arkitaitojen vieraantumista. Säätiedotuksissakin kerrotaan nykyään, että tuuli lisää pakkasen purevuutta, kannattaa laittaa pipo päähän ja villasukat jalkaan.

Vierailija

Uusavuttomuus on siis tullut jäädäkseen. 

Olen lähihoitajana päiväkodissa, ja vaikka luotankin siihen, että aikuinen pystyy juomaan kahvinsa/teensä vauva sylissä ilman että vauva saa läikytettyä juomat päällensä, niin silti minua kauhistuttaa katsoa työkaverieni kahvitaukoa osastolla, kun pitävät pientä lasta samalla sylissään.

(Meillä siis on mahdollisuus pitää taukoa myös kahvihuoneessa.)

Kerran olen nähnyt lapsen huitaisevan kuumaa kahvikuppia, onneksi läikkyi vain hoitajan päälle.

Vierailija

Oikea menettelytapa olisi se, että sitä kahvia ei juoda vauva sylisä.koska vaikkaiten tarkkailisit, niin et ehdi reagoimaan lapsen potkuun tai kiepsahdukseen riittävän ajoissa ja kuitenkin sellaisella hitaudella, että et sitten itse reagoidessasi läikyttäisi kuumaa nestettä joko itsesi tai vauvan päälle. Aapeen kommentti on vähän sama, kn jos sanoisi, että eikö ihmiset tajua, että lapsesta on pidettävä kolaritilanteessa lujaa kiinni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oikea menettelytapa olisi se, että sitä kahvia ei juoda vauva sylisä.koska vaikkaiten tarkkailisit, niin et ehdi reagoimaan lapsen potkuun tai kiepsahdukseen riittävän ajoissa ja kuitenkin sellaisella hitaudella, että et sitten itse reagoidessasi läikyttäisi kuumaa nestettä joko itsesi tai vauvan päälle. Aapeen kommentti on vähän sama, kn jos sanoisi, että eikö ihmiset tajua, että lapsesta on pidettävä kolaritilanteessa lujaa kiinni.

Tottakai sitteri tai vaunut on parempi paikka kuin kahvipöytä, mutta jos olet kaverin kanssa kahvilassa ja vauva herää niin eikö fiksuinta ole ottaa syliin?
Tai jos on, kuten nuorimmaiseni, Kirjaimellisesti

sylivauva! jonka kanssa sai käydä pissallakin niin
että "siamilainen kaksonen' roikkui olkapäällä..

AP

Vierailija

Tietysti asiasta pitää varoittaa, jos onnettomuudet ovat lisääntyneet. Mutta kyllä näistä otsikoista ja tyylistä millä hesari kirjoittaa on jotain todella holhoavaa. Tosi kovilla on moni vauva-ajan väsymyksen läpi taistellessaan, niin tästälähtien kai kahvilassakin alkaa saada mulkoiluja, jos sinne uskaltautuu vauvan kanssa.

Miksei neuvottu, että lisätkää tilkka kylmää vettä, jos ette maitoa käytä. Älkää pitäkö liinaa pöydässä, ettei vauva vedä sillä tavaroita päälleen jne. Kyllä niitä varokeinoja on muitakin, kuin se että äitien on lopetettava kokonaan kahvin juomine

Vierailija

Niin. Samaan aikaan pitää pidellä vauvaa, juoda kahvia ja räplätä älypuhelinta. Tämä on tulos. Ohjelmassa jäi vaan mainitsematta älypuhelimen osuus.

Uskomatonta ja surullista, että neuvolan pitää valistaa itsestäänselvistä asioista.

Vierailija

olen itse juonut aamukahvit & päiväkahvit kuuden lapsen kanssa, eikä yksikään ole itseään polttanut vaikka ovat sylissä napottaneet! maalaisjärkeä, ihmiset, maalaisjärkeä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

olen itse juonut aamukahvit & päiväkahvit kuuden lapsen kanssa, eikä yksikään ole itseään polttanut vaikka ovat sylissä napottaneet! maalaisjärkeä, ihmiset, maalaisjärkeä.

joo ja aika moni selvisi hengissä ennen turvavöitä. Säkä ei kuitenkaan ole sama asia kuin vastuullisuus.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat