Mieheni oli 84 kg kun tavattiin, nyt 104 kg

Vierailija

Ollaan asuttu yhdessä 15 vuotta kun tavattiin, mies harrasti mm. salibandyä,kävi kuntosalilla ja lenkillä kerran viikossa. Hän painoi 84 kg ja minä 70 kg. Kumma kyllä 3 lapsen jälkeen minä painan edelleen noin 70 kg ja mies oli painanut työterveystarkastuksessa 104 kg. Nousu on hurja, koska ed. tarkastus oli 5 vuotta sitten ja silloin on painanut 10 kg vähemmän. Laitan paljon kasvisruokaa uunissa, pannulla ja salaatteja, mutta mies lähinnä maistelee niitä. Liha maistuu. Hän karppasi pari vuotta sitten, mutta lopetti, koska kärsi jatkuvasti vatsaongelmista. Miten tässä voisi auttaa? Olen huolissani.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Miehesi on niiden kasvispöperöiden vuoksi nälässä, jonka takia naahii sitten kaapista mitä sattuu löytämään / grilliruokaa. Ja paino nousee. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni on lihonut 10 vuodessa 40 kiloa. Ei haittaa :)

Tuo on totta. Useampi suomalaismies on ylipainoinen naisiin verrattuna, mutta naisen ylipaino koetaan parisuhteessa ongelmaksi. Siksi suurin osa laihdutusohjelmien osallistujista on naisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Paljon on tullut lisää. Ei taida enää samaksi mieheksi tunnistaa, muuten kuin sormenjäljistä ;D

Vierailija

mä painoin 59 kun tavattiin, paino vaihdellut sen jälkeen välillä 82 - 55. Silti oli rakkautta, kunnes mies ottikin anorektisen uuden naisen just kun olin lihonnut.

Vierailija

Oma mieheni painoi 75kg ja nyt n 96. En minä voi aikuista käskeä laihduttaa, enkä kyllä ulkonäöllisesti siihen syytä näekään :)

Vierailija

Älkää ainakaan miehelle sanoko, ettei tarvitse yrittää laihduttaa. He elävät terveempänä, jos saavat pidettyä painoa edes vähän kurissa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kokkaa miehellesi liharuokia. En ihmettele, että mies nirsoilee kasvisruokiesi kanssa. 

No kyllä hän sitä lihaa vetääkin. Juurihan sanoin, että liha maistuu! Maistuu grillikylki ja makkara, pekoni ja lihapullat, uunikyljykset ja sisäfilepihvit. Mielellään ottaa kyytipojaksi oluen tai kaksi. Kun karppasi, jätti oluen pois, eikä siltikään ainakaan silmin nähden laihtunut paria kiloa enempää.

-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon on tullut lisää. Ei taida enää samaksi mieheksi tunnistaa, muuten kuin sormenjäljistä ;D

Mikä vitsailun aihe tuokin on? Ihminen hankkii itselleen diabeteksen, sydän- ja verisuonitaudit ja syövän, mutta ei haittaa mitään ja naureskellaan vaan .

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Paljos teidän pituudet on ap.? Eihän tuo paino itsessään mitään kerro ja liikunnat sun muut?

Kyllä sitä painoa on liikaa ihan pituudesta riippumatta. Mies on noin 185 cm, eli saisi reilusti laihduttaa. Ei ulkonäön vaan terveyden vuoksi! Kuten mainitsin, 15 vuotta sitten harrasti aktiivisesti liikuntaa. Ei jaksa nykyisin juuri liikkua. Joskus käy salilla tai luistelemassa. Vaikka osti kalliin pyörän, ei aja sillä koskaan. Kun muu perhe lähtee metsäretkelle, mies jää sohvalle. Kesällä kävi yhden kerran juoksulenkillä ja valitti polviaan. Onkohan tuo ihme, että särkee, kun paino jo yli 100 kg!

Vierailija

Sano että haluat pitää hänet mahdollisimman pitkään luonasi. Keksi yhteinen liikuntaharrastus. Sano että olet huolissasi koska välität. Näin minulle sanottiin ja laihduin järkevällä dieetillä ja kuntoilulla samaan painoon kuin ennen perhettä, 58kg (lähtöpaino 75kg).  

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat