autosta kuuluu kauhea ääni ajaessa ja jarrut ei meinaa pitää

Vierailija

Mikähän sillä on?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Kannattaisiko viedä korjaamolle, ikävä jos rysäytät toisen perään. Ensin tuli mieleen pakoputkiongelma mutta tuskinpa se jarruihin vaikuttaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jätin korjaamon pihaan kun en uskalla ajaa kotiin keskustaan. Ne on varmaan ne jarrupalat! Meinaa ko tulla kalliiksi?

Jos pääset pelkillä palojen vaihdolla olisiko jotain 100-150e vaihdettuna ja jos levyt ja palat molemmat vaihtaa, niin jotain 300-450e. Riippuu autosta ja missä vaihdat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kun ostat jarrupalat ja vaihdat itse niin jotain 20 €

Kahdella kympillä et paloja saa, mutta ei jarrupalojen vaihtaminen ole vaikeaa.

Vierailija

Siis jarruttaessako kuuluu ääntä? Silloin on jarrupaloista pinta kulunut ja rauta jäljellä, jolloin jarruttaessa jarrupalojen rauta hinkkaa jarrulevyä vasten. Ja paljon ei noin tarvitse ajaa, kun vaihtoon menee palat ja levyt. Palat eivät ole kovin kalliita eikä ajallisesti mene paljoa aikaa. Hintoja en tiedä, meillä vaihdetaan palat aina itse. Renkaita vaihtaessa kannattaa aina palojen kunto katsoa, ettei käy noin.

Vierailija

Meillä kuului kerran pahenevaa "moottorin ääntä" (niin luulin) ja se oli etupyörien laakerit. Tuskin aloittajalla, mutta vinkkinä ehkä ketjun myöhemmin löytäville, jos ääntä on vaikka jarrut toimii...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että jää keskiverto av-mammalta vaihtamatta, on se sen verran vaikeaa. En viitisi alkaa itsekkään vaihtamaan.

t.mies

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että jää keskiverto av-mammalta vaihtamatta, on se sen verran vaikeaa. En viitisi alkaa itsekkään vaihtamaan.

t.mies

Mä kyllä myönnän että en osaisi jarrupaloja vaihtaa. Tiedä sitten osaisinko silloinkaan jos olisi ohjeet naaman edessä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Siis jarruttaessako kuuluu ääntä? Silloin on jarrupaloista pinta kulunut ja rauta jäljellä, jolloin jarruttaessa jarrupalojen rauta hinkkaa jarrulevyä vasten. Ja paljon ei noin tarvitse ajaa, kun vaihtoon menee palat ja levyt. Palat eivät ole kovin kalliita eikä ajallisesti mene paljoa aikaa. Hintoja en tiedä, meillä vaihdetaan palat aina itse. Renkaita vaihtaessa kannattaa aina palojen kunto katsoa, ettei käy noin.

Kyllä ajaa voi, kunhan ei jarruttele. Omasta autosta pääsi kerran kulahtamaan jarrupalat loppuun ja ajoin muutaman päivän käytännössä ilman jarrutuksia. Aika mielenkiintoista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jaaha... olen itse maksanut autosta n 350 e. Ehkä nyt olis ihan hyvä hetki myydä se varaosiksi

Mikä auto? Kysy amiksesta, ne tekee halvalla asiakastöitä ja jarrupalan vaihto on ihan perusremppa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat