mitä ajattelet perheestä, jossa toinen vanhempi ex-narkkari ja

Vierailija

toisella on psyykkinen (hoidossa oleva) sairaus?

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Huolettaa tietysti. Tunnen ex-narkin, jolla psyykkisiä ongelmia, miehensä on kai "normaali".

Ihmettelen kyllä, miksi pitää lapsia tuollaiseen tuoda, mutta eipä ole minun asiani.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Huolettaa tietysti. Tunnen ex-narkin, jolla psyykkisiä ongelmia, miehensä on kai "normaali".

Ihmettelen kyllä, miksi pitää lapsia tuollaiseen tuoda, mutta eipä ole minun asiani.

Miten niin tuollaiseen tilanteeseen? Ex-narkkarihan ei enää huumeita käytä ja psyykkisiä sairauksia nyt on todella monella. Aivan kuka tahansa voi sairastua.

Vierailija

Että ap voisi puhua meidän perheestä :D

Sillä erotuksella vaan, että mieheni "nistin maine" johtuu valitettavasti hänen päihdeongelmaisesta perheestään (joten leima paukahti myös ainoalle ei-ongelmaiselle perheenjäsenelle) ja omasta sairaudestani parannuin jo kymmenen vuotta sitten, mutta sitä eivät tiedä ne ihmiset, joiden kanssa en ole ollut viime vuosina läheisesti tekemisissä.

Eli en tekisi mitään tuomioita ulkopuolelta käsin.

Vierailija

En tunne sellaisia, mutta ajatuskin ahdistaa ja huolestuttaa. Pelottaisi minä päivänä kaikki leviää ja ovatko lapset turvassa ympäri vuorokauden. Jos olisi kyse omista lapsistani pikkulapsineen, olisin maha kuralla huolesta ihan jatkuvasti. Tuntuisi hirveältä, kun omiin lapsenlapsiin ei olisi minkäänlaisia "oikeuksia".

Jos se kävisi perheelle, tahtoisin juuri em. syystä ryhtyä näiden pikkulasten (lastenlasteni) oheishuoltajaksi ihan laillisesti.

En luottaisi, että elämä kantaa ja kaikki menee hyvin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En tunne sellaisia, mutta ajatuskin ahdistaa ja huolestuttaa. Pelottaisi minä päivänä kaikki leviää ja ovatko lapset turvassa ympäri vuorokauden. Jos olisi kyse omista lapsistani pikkulapsineen, olisin maha kuralla huolesta ihan jatkuvasti. Tuntuisi hirveältä, kun omiin lapsenlapsiin ei olisi minkäänlaisia "oikeuksia".

Jos se kävisi perheelle, tahtoisin juuri em. syystä ryhtyä näiden pikkulasten (lastenlasteni) oheishuoltajaksi ihan laillisesti.

En luottaisi, että elämä kantaa ja kaikki menee hyvin.

justjust. Jos olisit mun anoppi/äiti niin et takuulla saisi mitään huoltajuutta. Olen psyykkisesti sairas nainen (pakko-oireinen häiriö). Sairaus on hoidettavana ja on säännöllinen kontakti mt-puoleen. Mitään vaaraa minusta ei ole kenellekään. Eikä myöskään ex-narkkarista ole vaaraan. Se nimenonaan tarkoittaa henkilöä, joka ei enää huumeita käytä.

Onneksi laki laittaa suitset tuollaisille ihmisille kuin sinulle ja me "epäonnistuneet, sairaat ja vähempiosaisetkin" saamme kasvattaa lapsemme ilman huostaanottoa ja muita huoltajia. On se jännä, että joku random av-mummo on kauhuissaan jos neuvola ja sosiaalityöntekijät ovat sitä mieltä että hyvin menee ja tukitoimille ei ole tarvetta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin tuollaiseen tilanteeseen? Ex-narkkarihan ei enää huumeita käytä ja psyykkisiä sairauksia nyt on todella monella. Aivan kuka tahansa voi sairastua.

Niin, voi sairastua. Miksi kuitenkin altistaa lapsi vaaraan, kun kuitenkin on suuri riski ajautua pohjalle taas? Näillä ihmisillä on aina suurempi riski siihen.

Vierailija

Näissä "Mitä ajattelet siitätästäjatuosta" -ketjuissa on aina sellainen toisten elämää ylhäältä päin arvostelevan omahyväisen ihmisen katku.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, voi sairastua. Miksi kuitenkin altistaa lapsi vaaraan, kun kuitenkin on suuri riski ajautua pohjalle taas? Näillä ihmisillä on aina suurempi riski siihen.

Kukaan meistä ei ole täydellinen. Psyykkinen sairaus ei ole sen kummempi asia kuin fyysinenkään sairaus. Jokaisella ihmisillä on sairauksia. Mihin vaaraan lapsi altistetaan kun psyykkinen sairaus ei useimmiten aiheuta minkäänlaista vaaraa edes itse sairastuneelle?  Tuollainen ikävä ja tuomitseva asenne on myös haitallista lapsille, joten miksi hankkia lapsia, jos suhtautuu muihin ihmisiin noin alentuvasti? Haluatko altistaa lapsesi tuomitseville ja stigmatisoiduille ajatusmalleille?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Näissä "Mitä ajattelet siitätästäjatuosta" -ketjuissa on aina sellainen toisten elämää ylhäältä päin arvostelevan omahyväisen ihmisen katku.

Tarkoitus ei ollut tämä. Olen itse psyykkisesti sairas. Silti minussa on paljon muutakin. Voin olla hyvä ystävä, vaimo, äiti..jne.... ap

Vierailija

Ajattelen, että toivon heille kaikkea hyvää, ja muistutan itseäni siitä, että juuri sinunlaisten takia terveys- ja sosiaslihuollolla on salassapitovelvollisuuksia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että toivon heille kaikkea hyvää, ja muistutan itseäni siitä, että juuri sinunlaisten takia terveys- ja sosiaslihuollolla on salassapitovelvollisuuksia.

Ja mitä ihmeen huonoa siinä on, että on salassapitovelvollisuus? Ei mun psyykkinen sairaus kaikille kuulu, ei todellakaan. Se mitä kerron psykiatrillä, jää minun ja hänen välisikseen. Näin kuuluu ollakin. ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat