Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä auttaa akneen aikuisella?

Vierailija

Finnejä nousee lähinnä leuan ja leukaperien alueelle jatkuvasti, ikää 26v ja tämä alkoi vuosi-pari vuotta sitten.

Kommentit (9)

Vierailija

Sokeri ja ylenmääräiset viljat (vehnä erityisesti) pois. Leukaan tulevat finnit ovat hormoniperäisiä, joten kokonaan niistä ei pääse, jos on saanut väärään geeniarvan.

Vierailija

Mua on helpottanut happokuorivat ihonhoitotuotteet. Esim Exuviance-sarja on hyvä, samaten apeekista saatava kasvovesi, jossa on asetyylisalisyylihappoa.

Vierailija

Sinkki varmaan ja berberiini. Amerikassa perinteinen remedy on Oregon grape joka sisältää berberiiniä ja on berberiiniä Suomessakin mm. Tolosen kapseleina. Tasoittaa verensokeria ja hormonivaihteluja.

Vierailija

Ulkoisilla keinoilla (=ihonhoitotuotteet) apu on aika rajallinen jos syy akneen ei ole ulkoinen (lika, kuiva tai rasvainen iho tms.).

Kotikonsteina kannattaa kokeilla ruokavalion vaikutusta. Juo riittävästi vettä tai muita sokerittomia (ja alkoholittomia) juomia. Ja googlaa "sinkki ja akne" niin löydät paljon tietoa sopivasta annostuksesta aknen hoidossa. Myös A- ja E-vitamiinit ovat hyväksi iholle ja näitä saa esim. kalasta (tai kalaöljykapseleista) ja monista rasvoista.

Jollei ruokavaliolla tule parissa kuukaudessa muutosta niin sitten kannattaa marssia lääkärille.

Vierailija

Peseminen hajusteettomalla saippualla..kuulostaa joltain hajusteyliherkkyydeltä.Myös hajusteeton voide..rasvata pitää ahkerasti jottei iho pinta kuivu ja talirauhaset tukkiudu..

Itse olen käyttänyt  apteekin sellasta voidetta joka "paksuuntaa" ihon kerroksia..eli tekee uutta ihoa..käytetään ilmeisesti palovammoissakin..käytän kuurina ja auttaa aina ihoa ja akne vähenee huomattavasti..jukra kun en muista sen nimeä..joku gel,,physigel tai joku..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat