Maistraatissa pikaisesti naimisiin, kertokaa omista!

Vierailija

Kertokaa teidän siviilivihkimisestä! Siis kun ei ole sen kummempia juhlia pidetty.

Aiomme mennä lähitulevaisuudessa "salaa" naimisiin maistraatissa. Meille tulee paikalle kaksi todistajaa ja lapsi. Mitäs sen jälkeen kun toimitus on suoritettu? Pitäisikö todistajat viedä vaikka syömään ravintolaan? Seuraavana päivänä ainakin lähdemme kahdestaan matkalle. 

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Käytä mielikuvistustasi! Voitte tehdä päivästä ihan sellaisen mistä itse tykkäätte. Me mentiin vihkimisen jälkeen tatuointistudioon, illalla upealle illalliselle, ja seuraavana aamuna aikaisin lähdettiin matkalle. Ihan kahdestaan oltiin vihillä, todistajat maistraatin virkailijoita.

Vierailija

meillä oli pikaiset maistraatissa ja tarjottiin läheisessä kabinetissa lounas todistajille. vieraat tykkäsivät. sai vähän päplätä ja pukeutua muttei ollut mitään "paineita" pitääkö olla hieno hattu ja olkapäät peitettynä ja onko seuraleikkejä .. 

sinänsä minulle on sama millaiset häät joku pitää jos tykkää seuraleikeistä. 

Vierailija

Me menimme todistajien kanssa syömään, ja sitten myöhemmin mukaan liittyi jokunen muu kaveri. Ajoissa kotiin, koska aamulla läksimme häämatkalle kauemmaksi. Sitten jokunen kuukausi myöhemmin pidimme kavereille juhlat eräässä ravintolassa ja suvulle mun kotiseudulla. Vuokatttiin jokunen iso mökki viikonlopuksi. Miehen sukua , osaa, nähtiin häämatkalla.

Vierailija

Heh, isäni kyyditsi minut ja vaimoni (olen siis nainen) maistraattiin, jossa kävimme kahdestaan 'kirjoittamassa paperit', ei omia todistajia mukana. Sen jälkeen kurvasimme keskustan kauppahalliin ihanille korvapuusteille. Siinä meidän juhlat.

Vierailija

Missään nimessä ei juuri haluta mitään niiiiiin nolottavia seuraleikkejä ja mukahauskoja juttuja. Eikä haluta olla missään ison joukon keskipisteenä, ei tuhlata hulluna rahaa, eikä muut saa tuhlata meihin. AP

Vierailija

Me tehtiin juuri noin. Käytiin maistraatissa ja sen jälkeen mentiin kahdestaan syömään ensitreffipaikkaamme. Sen jälkeen hotelliin yöksi ja seuraavana aamuna häämatkalle. Todistajatkin oli maistraatista. Ilmoiteltiin ihmisille sitten vihkimisen jälkeen että naimisissa ollaan <3

Miehellä oli puku ja mulla mekko. Olin aamulla käynyt kampaajalla ja meikissä.

Päivä oli onnistunut ja ihan meidän näköinen :)

Vierailija

Meillä maistraattivihkinen keskellä työviikkoa, muistaakseni keskiviikkona, keskellä työpäivää. Asuina perustyövaatteet, eli siistit villapaidat, farkut jne. Todistajina kaksi maistraatin työntekijää, ei vaihdettu edes sormuksia. Taidettiin käydä jossakin lähiravintolassa syömässä tilaisuuden jälkeen kun lounaskin jäi välistä? Kukaan tuttu tai sukulainen ei tiedä asiasta vieläkään, vuosienkaan jälkeen. Elämäkin jatkui ihan ennallaan.

Enemmän meille taloudellinen ja käytännöllinen juttu koko naimisiinmeneminen.

Vierailija

No sehän on ihan oma asianne, miten tuon järjestää. Itse olen ollut paikalla todistajana tuollaisessa tilaisuudessa, ja sen jälkeen mentiin ensin ravintolaan syömään ja sitten pariskunnan kotiin jatkoille, joille tuli muutama naapurikin.

Jos menisin naimisiin, niin se olisi juuri tuollainen pikavihkiminen maistraatissa. En haluaisi mitään suurellisia bileitä järkätä.

Vierailija

Älä kerro edes todistajille vihkimisestä ennen kun olette menossa maistraattiin. Meillä piti olla me ja 2 todistajaa. Lopputulos oli miehen koko perhe ja oma perheeni ja vain siksi ettei todistaja osannut pitää suutaan kiinni. Appivanhemmat tunki maistraattiin väkisin, jolloin soitin omanikin paikalle. Tunnin varoajalla. Oli hirveän hienoa olla siellä, kun muut oli juhlavaatteissa ja vihkipari farkuissa.. Aivan kun alunperin piti ollakkin! Yritä siinä sitten olla rauhassa, kun muut hösää syömisiä jne..

Vierailija

avioliittoasia oli esillä toista kertaa. nuorena sitä hinkusi isot häät ja olihan ne kivat vaikka 16v jälkeen sitten tulikin eropeli.

ensin ajattelin että maistraattiin tyyliin työvaatteissa ja homma ohi mutta sitten mietin että on se kuitenkin juhlatilaisuus ja haluaisin olla edes nättinä ja jotenkin juhlistaa niin maistraatin juhlallisten 4 min seremonioiden jälkeen pidettiin pienesti kaffet  hääkakun kera, olin ostanut kivan mekon ja kävin kampaajallakin, mies oli komeana kuten aina onhan hän minun mieheni :) ja vieraita oli neljä. jäi kiva yhteinen muisto!

Vierailija

Me mentiin maistraatissa naimisiin, muutama lähin ystävä/ sukulainen paikalla, sen jälkeen kakkukahvit meillä kotona. Siinä se :) Häämatkalle ei päästy silloin, koska olin 7kk raskaana :)

Vierailija

Se oli perjantai-iltapäivä, kun käytiin vihittävinä, paikalla oli kolme kaveria. Tilaisuuden jälkeen yksi kavereista otti meistä hääkuvat ja juotiin kuohuvaa. Illalla käytiin ravintolassa syömässä. Paikalla oli vieraina kuusi kaveria. Oltiin pukeuduttu tavallista juhlavammin, mutta tunnelma oli kuitenkin rento.

Viikonloppuna sitten ilmoiteltiin sukulaisille, mitä oli tullut tehtyä :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Älä kerro edes todistajille vihkimisestä ennen kun olette menossa maistraattiin. Meillä piti olla me ja 2 todistajaa. Lopputulos oli miehen koko perhe ja oma perheeni ja vain siksi ettei todistaja osannut pitää suutaan kiinni. Appivanhemmat tunki maistraattiin väkisin, jolloin soitin omanikin paikalle. Tunnin varoajalla. Oli hirveän hienoa olla siellä, kun muut oli juhlavaatteissa ja vihkipari farkuissa.. Aivan kun alunperin piti ollakkin! Yritä siinä sitten olla rauhassa, kun muut hösää syömisiä jne..

Joo, niin ehdottomasti, ei nämä todistajat vielä tiedäkään, eivätkä saa tietääkään kuin korkeintaan muutama viikko ennen. En todellakaan halua esim.äitiäni paikalle. Suuttukoon sukulaiset niin paljon kun haluaa, meidän asiahan tämä on :) AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Se oli perjantai-iltapäivä, kun käytiin vihittävinä, paikalla oli kolme kaveria. Tilaisuuden jälkeen yksi kavereista otti meistä hääkuvat ja juotiin kuohuvaa. Illalla käytiin ravintolassa syömässä. Paikalla oli vieraina kuusi kaveria. Oltiin pukeuduttu tavallista juhlavammin, mutta tunnelma oli kuitenkin rento.

meillä samanmoinen. niistä itsenapsituista kuvista tuli hieno hääkuvakin ifolorin ohjelmalla :D

anoppi vähän pahoitti mielensä kun olisi varmaan halunnut olla paikalla, kerrottiin seuraavana päivänä ja vietiin hänelle hääkakun pala. äh mulle tuli kanssa vähän paha mieli siitä. eli sitä asiaa hieman kadun vaikka sitten oisi pitänyt kutsua myös mun vanhemmat ja ehkä sisarukset ja miehen sisarukset ja pari  lähempää serkkua ja..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meillä samanmoinen. niistä itsenapsituista kuvista tuli hieno hääkuvakin ifolorin ohjelmalla :D

anoppi vähän pahoitti mielensä kun olisi varmaan halunnut olla paikalla, kerrottiin seuraavana päivänä ja vietiin hänelle hääkakun pala. äh mulle tuli kanssa vähän paha mieli siitä. eli sitä asiaa hieman kadun vaikka sitten oisi pitänyt kutsua myös mun vanhemmat ja ehkä sisarukset ja miehen sisarukset ja pari  lähempää serkkua ja..

Mun äiti ja sen mies meni salaa naimisiin. Kyllähän se näin ainoana lapsena suretti ettei paikalle kaivattu. Mutta eipä se mitään, mä Saksan nykyään myös äidiltäni asioita ;)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat