Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten mä selviän tällaisesta kutsusta?t.ammattivalittaja

ammattivalittaja
30.10.2015 |

Tuli kutsu erään ihmisen valmistujaisiin, on aikuisopiskelija ja nyt kohta valmistujaiset. Olen tietenkin onnellinen hänen puolestaan mutta myös pikkaisen kateellinen. Minua aina syvästi masentaa tällaiset jutut. Miten selvitä?

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne parisuhteen tulevaisuuden kannalta kannattaa hankkia miehen kanssa neuvottelemalla uudestaan ja uudestaan. Jos hankit niitä virallisia reittejä niin on täysin varmaa että se vaikuttaa väleihinne. Sitä on mukava sitten siellä Aruballa alkaa teidän rommipäissänne alkaa setvimään että kenen ne rahat loppijen lopuksi ja kuka niitä saa käyttää.

Mä olen niitä vaikka kuinka miljoona kertaa yrittänyt miehen kanssa selvittää mutta kun hän ei halua antaa edes talousrahaa josta voisin ostaa ruuat ja esim lääkkeet niin mitä mä tekisin? ei ole kiva kerjätä aina häneltä rahaa? lisäksi monestikkaan hän ei edes sitä anna.ap

Miksi herran tähden sä olet tuollaisen miehen kanssa? 

Koska meillä on yhteinen lapsi ja muutenkin rakastan häntä ja eroaminen ja alusta aloittaminen ei näin vanhana huvita.ap

Vierailija
82/120 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa tehdä aika gutaa teidän avioliitolle kun täräytät pöytään paperit joilla vaadit huvittelurahaa. 

Mites ap, oletko ottanut tätä suunnitelmassa huomioon? Jospa herra Nuohooja sanookin, että ovi on tuossa jos ei nykyinen meno kelpaa. 

No ei se oikein huvittelurahaa ole, en vaan jaksa olla täysin ilman rahaa aina.ap

Mutta vastaa nyt siihen mitä kysytään.

No, en usko että ottaa eroa sen verran kallis ja vaikea asia se hänelle olisi.ap

Meinaat, että mies tuumaa että kappas kun ole ennen tajunnut antaa rahaa ja hymysuin antaa sinulle rillumarei-rahaa. Ei varmaan edes muuta yhtään hyiseksi kodin tunnelmaa.

Kai mullakin on oikeus saada rahaa edes talousrahaa josta voisin maksaa ruuat ja sitten ostaa esim jos apteekista tarvitsen lääkkeitä tms ettei joka viikko tarvitsisi kerjätä mieheltä rahaa.ap

Onko nyt niin, että ruokaa, lääkkeitä tms. välttämätöntä et ole pystynyt hankkimaan, tai mies ei ole hankkinut puolestasi riittävästi?

Joskus olen jostain lääkkeistä tinkinyt.ap

Onko reseptilääkkeet olleet kyseessä? Onko mies nimenomaisesti kieltäytynyt antamasta niiden ostoon rahaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne parisuhteen tulevaisuuden kannalta kannattaa hankkia miehen kanssa neuvottelemalla uudestaan ja uudestaan. Jos hankit niitä virallisia reittejä niin on täysin varmaa että se vaikuttaa väleihinne. Sitä on mukava sitten siellä Aruballa alkaa teidän rommipäissänne alkaa setvimään että kenen ne rahat loppijen lopuksi ja kuka niitä saa käyttää.

Mä olen niitä vaikka kuinka miljoona kertaa yrittänyt miehen kanssa selvittää mutta kun hän ei halua antaa edes talousrahaa josta voisin ostaa ruuat ja esim lääkkeet niin mitä mä tekisin? ei ole kiva kerjätä aina häneltä rahaa? lisäksi monestikkaan hän ei edes sitä anna.ap

No kun ilman miestä ei olisi sitäkään vähää mitä nyt.

Joutuisi mies mulle ne muutaman kymmenen tuhatta euroa takaisin maksamaan mutta pelkällä työmarkkinatuella eläminenkään ei helppoa olisi.ap

Vierailija
84/120 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa tehdä aika gutaa teidän avioliitolle kun täräytät pöytään paperit joilla vaadit huvittelurahaa. 

Mites ap, oletko ottanut tätä suunnitelmassa huomioon? Jospa herra Nuohooja sanookin, että ovi on tuossa jos ei nykyinen meno kelpaa. 

No ei se oikein huvittelurahaa ole, en vaan jaksa olla täysin ilman rahaa aina.ap

Mutta vastaa nyt siihen mitä kysytään.

No, en usko että ottaa eroa sen verran kallis ja vaikea asia se hänelle olisi.ap

Meinaat, että mies tuumaa että kappas kun ole ennen tajunnut antaa rahaa ja hymysuin antaa sinulle rillumarei-rahaa. Ei varmaan edes muuta yhtään hyiseksi kodin tunnelmaa.

Kai mullakin on oikeus saada rahaa edes talousrahaa josta voisin maksaa ruuat ja sitten ostaa esim jos apteekista tarvitsen lääkkeitä tms ettei joka viikko tarvitsisi kerjätä mieheltä rahaa.ap

Onko nyt niin, että ruokaa, lääkkeitä tms. välttämätöntä et ole pystynyt hankkimaan, tai mies ei ole hankkinut puolestasi riittävästi?

Joskus olen jostain lääkkeistä tinkinyt.ap

Onko reseptilääkkeet olleet kyseessä? Onko mies nimenomaisesti kieltäytynyt antamasta niiden ostoon rahaa?

Ei ole reseptilääkkeitä olleet.ap

Vierailija
85/120 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja me saadaan iltalehtien lööpeistä lukea " Suomalainen pariskunta riitautui trooppisessa lomaparatiisissa, miehen mukaan kaikki sai alkunsa vaimon loputtomasta nalkutuksesa rahankäytöstä. Naista etsitään paikallisen poliisin voimin tuloksetta jo kolmatta päivää".

Kiva kun te ette joudu miehiltänne kerjäämään rahaa, ette todellakaan tajua millaista tämä elämä on.ap

Mistä sinä sen tiedät?

Itse pyysin mieheltäni rahaa, antoi. Lähdemme kohta kauppaan hela familjen, laitan kärryyn miettimättä mitä itse tarvitsen perheen tarpeiden lisäksi.  

Vierailija
86/120 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuisi mies mulle ne muutaman kymmenen tuhatta euroa takaisin maksamaan mutta pelkällä työmarkkinatuella eläminenkään ei helppoa olisi.ap

Ei mies joudu sinulle maksamaan takaisin mitään. "Muutama kymmenen tuhatta euroa" 10 vuodessa tarkoittaa, että et ole kyennyt kattamaan omiakaan elinkustannuksiasi, saati osallistunut yhteisen lapsenne kustannuksiin. Jos mies laskee, kuinka paljon hän on 10 viime vuotena pannut rahaa perheenne elämään, summa on huomattavasti suurempi kuin sinun maksamasi. Jos siis erossa joutuu joku maksumieheksi, se olet sinä.

Vierailija
87/120 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja me saadaan iltalehtien lööpeistä lukea " Suomalainen pariskunta riitautui trooppisessa lomaparatiisissa, miehen mukaan kaikki sai alkunsa vaimon loputtomasta nalkutuksesa rahankäytöstä. Naista etsitään paikallisen poliisin voimin tuloksetta jo kolmatta päivää".

Kiva kun te ette joudu miehiltänne kerjäämään rahaa, ette todellakaan tajua millaista tämä elämä on.ap

Mistä sinä sen tiedät?

Itse pyysin mieheltäni rahaa, antoi. Lähdemme kohta kauppaan hela familjen, laitan kärryyn miettimättä mitä itse tarvitsen perheen tarpeiden lisäksi.  

En tiedäkkään. Minusta se vaan on nöyryyttävää etenkin kun sitä joutuu vuodesta toiseen tekemään ja kun mies tuhahtelee siihen malliin että näkee ettei haluaisi antaa, minusta joku talousraha olisi kätevämpi. Etenkin kun olen ihan hyvä käyttämään rahaa, tiedän etten tuhlaisi turhuuteen.ap

Vierailija
88/120 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mies joudu sinulle maksamaan takaisin mitään. "Muutama kymmenen tuhatta euroa" 10 vuodessa tarkoittaa, että et ole kyennyt kattamaan omiakaan elinkustannuksiasi, saati osallistunut yhteisen lapsenne kustannuksiin. Jos mies laskee, kuinka paljon hän on 10 viime vuotena pannut rahaa perheenne elämään, summa on huomattavasti suurempi kuin sinun maksamasi. Jos siis erossa joutuu joku maksumieheksi, se olet sinä.

Niistä rahoista on tietysti paperit että mies joutuu ne erossa takaisin mulle maksamaan. Kyllä minä perintörahoistani olen paperit osannut tehdä.ap

Vierailija
89/120 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten aina yleistä, että te ette tiedä mitään, te että voi tietää millaista jokin on.

Jos tarvitset rahaa, pyydät sitä. Et välitä siitä millaiselta miehen naama sillä kertaa näyttää.  

Vierailija
90/120 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppitonnilla voisit muuttaa Aruballe johonkin majaan ja alkaa myydä lettikampauksia turisteille. 

Vierailija
91/120 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymppitonnilla voisit muuttaa Aruballe johonkin majaan ja alkaa myydä lettikampauksia turisteille. 

Olis tekemistä ja sisältöä elämään.

Vierailija
92/120 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt vaan sitten sitä sossun kautta anomusta tekemään. Asia ei parane vinkumalla täällä. Jos olet sitä mieltä että riski kannattaa ottaa niin tee nyt hyvä ihminen kerrankin jotain.

Vierailija
93/120 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä sen tiedät?

En tiedäkkään. Minusta se vaan on nöyryyttävää etenkin kun sitä joutuu vuodesta toiseen tekemään ja kun mies tuhahtelee siihen malliin että näkee ettei haluaisi antaa, minusta joku talousraha olisi kätevämpi. Etenkin kun olen ihan hyvä käyttämään rahaa, tiedän etten tuhlaisi turhuuteen.ap

On ihan oma asianne miten perheenne raha-asiat hoidatte. Voit ehdottaa että mies antaisi käyttöösi esimerkiksi jonkun summan kuukaudessa tai viikossa. Ellei hän siihen suostu, ja antaa mieluummin pyynnön perästä tuhahdellen pikkusumman kerrallaan, niin siihen on sitten tyytyminen.

Useimmista olisi kiva, että olisi käytössä enemmän rahaa, mutta kaikkea ei aina saa mitä haluaisi.

Vierailija
94/120 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä sen tiedät?

On ihan oma asianne miten perheenne raha-asiat hoidatte. Voit ehdottaa että mies antaisi käyttöösi esimerkiksi jonkun summan kuukaudessa tai viikossa. Ellei hän siihen suostu, ja antaa mieluummin pyynnön perästä tuhahdellen pikkusumman kerrallaan, niin siihen on sitten tyytyminen.

Useimmista olisi kiva, että olisi käytössä enemmän rahaa, mutta kaikkea ei aina saa mitä haluaisi.

Olenhan mä sitä kuukausirahaa ehdottanut se ei hänelle sovi. Tällä viikolla olisin tänään käynyt kaupassa mutta ei halunnut antaa rahaa vaan menee itse mielummin kauppaan, näin käy aika usein silloin hän pystyy karsimaan ostoslistaa.ap

Vierailija
95/120 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sä tyydyt kohtaloosi ja elätte siihen malliin miten asiat on. Jos tilanne ei muutu puhumalla, et ole valmis itse asian eteen täälläkin usein ehdotettuja asioita, täytyy nostaa kädet pystyyn ettei asialle sitten voi mitään.

Vierailija
96/120 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Hakeutumalla terapiaan... tosin ehkä se ei vielä auta tuleviin valmistujaisiin... Toisethan pyrkii selviytymään ja saamaan huomion itseensä vetämällä pään täyteen ennen juhlan alkua.

Ei auttaneet terapiat mua, en pysty vaan ikinä hyväksymään sitä etten pääse normaaliksi yhteiskunnan jäseneksi. Ja en aio ryypätä koska tämä valmistujakin absolutisti. Varmasti vaan onnittelen ja hymyilen ja sitten kotona itken.ap

Terapia ei tietenkään auta jos et edes todellisuudessa halua apua vaan haluat mieluummin uhriutua. Voi myös olla että odotat terapialta ihmeitä ilman että sinun tarvitsee siihen osallistua kuin sivusta seuraajana.

En vaan pysty olemaan onnellinen tällaisena kuin olen vaikka vuosikymmeniä kävisin läpi erilaisia terapioita.ap

onko sussa jotain vikaa?

Vierailija
97/120 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä herää kysymys, että mihin se herra Nuohooja oikein sitten suostuu kun ei anna rahaa, ei remontoi, ei lenkkeile sun kanssa, ei halua muuttaa isompaan asuntoon - lista on ollut loputon.

Vierailija
98/120 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä herää kysymys, että mihin se herra Nuohooja oikein sitten suostuu kun ei anna rahaa, ei remontoi, ei lenkkeile sun kanssa, ei halua muuttaa isompaan asuntoon - lista on ollut loputon.

tää

Vierailija
99/120 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Hakeutumalla terapiaan... tosin ehkä se ei vielä auta tuleviin valmistujaisiin... Toisethan pyrkii selviytymään ja saamaan huomion itseensä vetämällä pään täyteen ennen juhlan alkua.

Ei auttaneet terapiat mua, en pysty vaan ikinä hyväksymään sitä etten pääse normaaliksi yhteiskunnan jäseneksi. Ja en aio ryypätä koska tämä valmistujakin absolutisti. Varmasti vaan onnittelen ja hymyilen ja sitten kotona itken.ap

Terapia ei tietenkään auta jos et edes todellisuudessa halua apua vaan haluat mieluummin uhriutua. Voi myös olla että odotat terapialta ihmeitä ilman että sinun tarvitsee siihen osallistua kuin sivusta seuraajana.

En vaan pysty olemaan onnellinen tällaisena kuin olen vaikka vuosikymmeniä kävisin läpi erilaisia terapioita.ap

onko sussa jotain vikaa?

Sitten hyväksyt sen, että tulet aina olemaan onneton. Jos mikään ei auta, miksi kipuilla turhaan  asian kanssa.  

Vierailija
100/120 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tää

Suostuu olemaan mun kanssa naimisissa, ainakin jollain lailla elättämään mut ja perheen, suostuu leikkimään ja harrastamaan liikuntajuttuja lapsen kanssa kun minä en niihin pysty, auttaa lasta koulujutuissa jos nyt ja etenkään tulevaisuudessa minä en osaa. Onhan noita juttuja.ap