Miten mä selviän tällaisesta kutsusta?t.ammattivalittaja
Tuli kutsu erään ihmisen valmistujaisiin, on aikuisopiskelija ja nyt kohta valmistujaiset. Olen tietenkin onnellinen hänen puolestaan mutta myös pikkaisen kateellinen. Minua aina syvästi masentaa tällaiset jutut. Miten selvitä?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitat kivat vaatteet, sovella vaikka niistä biletysvaatteistasi. Ota lasillinen viiniä tms. ettei huimaa. Ja tämä on se vaikein kohta: unohda itsesi ja keskity juhlakaluun n. puoleksi tunniksi. Vie kukat, onnittele, nauti tarjoilusta ja mene kotiin. Sitten voit taas "pikkuisen kadehtia" ihan vapaasti. Usko vaan, sinä ja sinun kateutesi eivät ole niitten juhlien keskipiste, vaan se valmistuva, joten turha kateutta on juhliin raahata mukaan.
Tässä taas näemme, että et ole ollenkaan niin yksinäinen kuin väität, sulla on kavereita, jotka kutsuvat sinut valmistujaisiinsa. Sun täytyy myös olla yhteydessä poikasi kaverin vanhempien kanssa, kun kuskaat heidän lastaan kouluun. Päiväsi ovat varmaan tylsät, mutta et sinä täysin eristynyt ole, eli et vain palstojesi varassa (Vauva ja 2+).
Tottakai mä teen noin. Ja tämä on mieheni sukulainen joka valmistuu ja kyllä olen muutaman lapsen koulukaverin vanhempien kanssa tekemisissä.ap
Jos tottakai teet noin, niin miksi sitten kyselet tyhmiä?
Koska mä osaan kyllä teeskennellä ja hymyillä,viedä lahjoja,kukkia ja onnitella mutta sitten romahdan kun pääsen kotiin. Ja siihen haluaisin vinkkejä kun mikään terapia ei ole auttanut että miten pystyisin itseni hyväksymään ja sen että olen aina tällainen josta ei ole mihinkään?ap
Ihan viitaten eiliseen keskusteluun ja sun saamaan ryöpytykseen niin onkohan tämä oikea paikka kysellä moista? Ei ainakaan itsetunto ja hyväksyminen pääse nousemaan. Kokeile mieluummin 2+ palstaa.
Ei varmaan mikään palsta ole hyvä vaihtoehto. Eikä mun itsetunnossa ole vikaa mua vaan harmittaa tällainen elämä mitä joudun elämään.ap
Ei sua voi kukaan auttaa ennen kuin lakkaat olemasta uhri.
Vierailija kirjoitti:
Millä lailla mä olen uhri?ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oi voi minua kun olen niin oppimishäiriöinen, koulukiusattu, pahoinpidelty ja raiskattu, poika piti antaa adoptioon, töitä en saa, merkonomi-opinnot eivät toteutuneet, syöpä tuli ja meni, eutanasiaa harkitsin, rahaa ei ole, yhteiskunta ei elätä, mies tekee liika töitä, ei ole ystäviä, en pääse elämässä eteenpäin koska olen tätä kaikkea mahdollista, säälikää ja huomatkaa minut please"..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oi voi minua kun olen niin oppimishäiriöinen, koulukiusattu, pahoinpidelty ja raiskattu, poika piti antaa adoptioon, töitä en saa, merkonomi-opinnot eivät toteutuneet, syöpä tuli ja meni, eutanasiaa harkitsin, rahaa ei ole, yhteiskunta ei elätä, mies tekee liika töitä, ei ole ystäviä, en pääse elämässä eteenpäin koska olen tätä kaikkea mahdollista, säälikää ja huomatkaa minut please"..
En mä halua sääliä enkä huomiota. Haluaisin vain ettei mulla olis näin paska elämä koska pahin vihamiehenikään ei ansaitsisi näin paskaa elämää.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitäisi ajatella että kyllä, minä olen tuota kaikkea edellä mainittua, mutta mitä sitten. Minussa on paljon muutakin, paljon hyvää. Päätät olla välittämättä menneestä ja huomaat että elämä on ihan jees.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä halua sääliä enkä huomiota. Haluaisin vain ettei mulla olis näin paska elämä koska pahin vihamiehenikään ei ansaitsisi näin paskaa elämää.ap
Mun kysymys kuuluu miten se sun elämä paranee jos sä vatvot ja vatuloit sitä täällä päivittäin? Ei meistä kukaan ojenna sulle onnen avaimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kysymys kuuluu miten se sun elämä paranee jos sä vatvot ja vatuloit sitä täällä päivittäin? Ei meistä kukaan ojenna sulle onnen avaimia.
Ei se varmaan paranekkaan .ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakeutumalla terapiaan... tosin ehkä se ei vielä auta tuleviin valmistujaisiin... Toisethan pyrkii selviytymään ja saamaan huomion itseensä vetämällä pään täyteen ennen juhlan alkua.
Ei auttaneet terapiat mua, en pysty vaan ikinä hyväksymään sitä etten pääse normaaliksi yhteiskunnan jäseneksi. Ja en aio ryypätä koska tämä valmistujakin absolutisti. Varmasti vaan onnittelen ja hymyilen ja sitten kotona itken.ap
Terapia ei tietenkään auta jos et edes todellisuudessa halua apua vaan haluat mieluummin uhriutua. Voi myös olla että odotat terapialta ihmeitä ilman että sinun tarvitsee siihen osallistua kuin sivusta seuraajana.
En vaan pysty olemaan onnellinen tällaisena kuin olen vaikka vuosikymmeniä kävisin läpi erilaisia terapioita.ap
Sääliäkö olet tänään vailla?
En vaan vinkkejä miten jaksaa se että toiset menevät elämässä eteenpäin, saavat ammatteja sen jälkeen töitä ja itse en saa koskaan niitä?ap
Sinun pitäisi asettaa tavoitteesi kykyjesi mukaiseksi. Ei sokeankaan kannata haaveilla lentäjän urasta ja rypeä sitten itsesäälissä kun ei siihen kykene ja jotkut toiset kykenevät. Keskity siihen mihin pystyt ja kykenet ja iloitse siitä. Aina löytyy ihmisiä jotka ovat sinua parempia jossakin. Samoin löytyy myös ihmisiä jotka ovat sinua huonompia jossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se varmaan paranekkaan .ap
Joten eiköhän anneta asian olla.
Tee joku hedelmällisempi avaus joka ei liity sinuun itseesi millään lailla.
Sulle tekis pieni nettilakko hyvää. Kokeileppa keksiä jotain sisältöö elämääs.
Vierailija kirjoitti:
Siinä nyt on sen verran sisältöä kuin rahattomalla kotonaolevalla ihmisellä voi olla eli lapsen ja hänen kaverinsa kuskausta ja lukemista, dokumenttejen katselua yms.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä nyt on sen verran sisältöä kuin rahattomalla kotonaolevalla ihmisellä voi olla eli lapsen ja hänen kaverinsa kuskausta ja lukemista, dokumenttejen katselua yms.ap
Voi että mun pistää vihaksi tuollainen itsesäälissä rypeminen.
Ja taas ammattivalittaja nautii eläkepäivistään provosoimalla täällä...
ei kai kukaan ota tätä tyyppiä tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että mun pistää vihaksi tuollainen itsesäälissä rypeminen.
Mitä itsesäälissä rypemistä se on? en voi esim mennä kahvilaan,ravintolaan syömään tai mihinkään muuhun maksulliseen juttuun.ap
Vierailija kirjoitti:
En ole eläkkeellä enkä provo.ap
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Voi jestas. Tee siihen elämääs sisältöö. Hemmettiäkö sä sielä torpassas pönötät. Mee ulos touhuaan, käy kirjastossa, tee käsitöitä. Käy vaikka uimahallissa bongailemassa rämemajavia. T:32
Ei sinua kukaan pysty ottamaan vakavasti, ei kukaan voi antaa sinulle mitään vinkkejä koska sinulla on aina, ihan aina aina aina tekoayy miksi et voi neuvoa noudattaa.