Miten oppia tykkäämään omasta vartalosta?

Vierailija

Olisiko kellään heittää ideaa positiiviseen ketjuun jossa jaetaan vinkkejä miten parantaa suhdetta omaan vartaloon?

Olen aina ollut tosi onneton vartalostani. Tuntuu että kaikki minussa on joko liian isoa tai liian pientä, tai ainakin sitten näppyläistä. Tulen epämukavaksi kun näen peilin enkä tykkää kun minusta otetaan kuvia. Mietin usein aamuisin vartaloni epäkohtia kun puen vaatteet tai kun vaihdan töissä vaatteita muiden nähden. Seksielämää ahdistus ei haittaa niin paljon, koska mieheni on niin kova kehumaan jo esileikin aikana että epävarmuuteni hälvenee hetkeksi. 

Haluaisin kuitenkin oppia tykkäämään vartalostani riippumatta muiden kehuista.

Muuten olen ihan normaali, avioliitossa elävä nainen jolla on paljon kavereita ja urheiluharrastus. 

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Hmm, en osaa neuvoa, koska vihaan itsessäni kaikkea. Vihaan rintojani, jalkojani, persettäni, vatsaani ja naamaani. En näe itsessäni mitään hyvää. En ymmärrä mitä mieheni minussa näkee. 

Vierailija

Ootko harrastanut koskaan joogaa? Mulla se on auttanut. Samoin lasten saaminen, raskauksien ja synnytyksien jälkeen on tuntunut helpommalta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaminen auttaa aina.

Noin minäkin luulin teininä, mutta kas kun ei auta. Sairastin syömishäiriötä 13-21-vuotiaana. 

En halunnut laittaa omia mittojani aloitukseen koska halusin ketjun olevan avoin kaikille, myös niille joilla on ylimääräistä, mutta rasvaprosenttini oli viimeksi mitatessa 20.4 % eli naiselle oikein sopiva. 

Mutta tosiaan, syömishäiriöstä parannuttuani olen oppinut sen että kehosta pitäminen ja terveys tulisi pitää erillään. Ihmisen tulisi rakastaa kehoaan vaikka samalla haluaisi terveyden takia sitä muuttaa. Siksi olen ihan yhtä kiinnostunut 120 kg painavan ihmisen vinkeistä kuin 50-kiloisen.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ootko harrastanut koskaan joogaa? Mulla se on auttanut. Samoin lasten saaminen, raskauksien ja synnytyksien jälkeen on tuntunut helpommalta.

En ole, mutta kiitos vinkistä! Olen kyllä ollut vähän kiinnostunut, miehen sisko harrastaa joogaa ja on vaikuttanut tosi tyytyväiseltä. Pitäisikin kokeilla joskus.

Vierailija

Mulla nuo vartaloangstit hellittivät iän myötä, en tosin tiedä minkä ikäinen AP olet. Teininä olin epävarma kaikesta, tuntui että kaikki oli pielessä peilikuvassa. Tissit oli liian pienet, nenä liian iso ja kaikki muukin vartalossa liian jotain.

Nykyään (nelikymppisenä) olen mielestäni upea:). Olen pitkä ja pysynyt hoikkana, tissit on edelleen pienehköt, mutta ihanat eivätkä roiku. En ole täydellinen, mutta kun oma suhtautumiseni on muuttunut aikojen myötä armollisemmaksi, olen paljon tyytyväisempi itseeni nyt kuin nuorena.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla nuo vartaloangstit hellittivät iän myötä, en tosin tiedä minkä ikäinen AP olet. Teininä olin epävarma kaikesta, tuntui että kaikki oli pielessä peilikuvassa. Tissit oli liian pienet, nenä liian iso ja kaikki muukin vartalossa liian jotain.

Nykyään (nelikymppisenä) olen mielestäni upea:). Olen pitkä ja pysynyt hoikkana, tissit on edelleen pienehköt, mutta ihanat eivätkä roiku. En ole täydellinen, mutta kun oma suhtautumiseni on muuttunut aikojen myötä armollisemmaksi, olen paljon tyytyväisempi itseeni nyt kuin nuorena.

1: nen on lähes 40, eikä osaa kuin vihata itseään :(

Vierailija

En tiedä, voivatko nämä koskaan toimia sinulle, mutta itselleni toimivat ihan hyvin.

1. Harrastan myös liikuntaa ja sitä kautta  näen kroppani enemmän sellaisena, jonka toiminnallisuutta haluan parantaa. Hyväksyntää tulee sitä kautta, kun parannan taitoja tai opin taitoja tai osaan jotain liikkeitä. Toiminnallisuus on myös eri asia kuin esteettisyys, vaikka toki on helpompi pitää kropastaan, jos näkee siinä jotain kauniitakin puolia. Olen siis vaikka tyytyväinen itseeni ja kroppaan, jos vaikka jaksan punnertaa määrän x, juosta km-määrän x tai kun mave-painoissa onkin tullut parannusta.

On toki erilaisia liikuntalajeja ja erilaisia taitoja. Että kyllä kroppaan voi suhtautua hyvällä mielellä musta vaikkapa, jos on saanut treenattua jonkun kamppailulajin potkua hyväksi.

2. Oman vartalon alastonkuvaus. Olen kuvannut omaa vartaloani alasti tai vähäpukeisena niin että tulee hyviä kuvia. Kuvasin ensin videota ja huomasin rajata siitä hyvältä näyttäviä kuvia. Näin olen oppinut, että vaikka minulla ei ole täydellinen ja hyvä vartalo, vartalossani on hyviä kohtia ja että tietyistä kuvakulmista näytän seksikkäältä. Oman itsen kuvailussa oli se hyvä puoli, että kun on kriittinen niin saa kuitenkin itse täysin kuvata sellaisia kuvia kuin haluaa. Ja kuvailu on vähän kuin roolileikki, siinä missä muuten on tavallinen nainen, löytyy sitten se seksikkäämpikin rooli, johon voi itse uskoa.

Vierailija

Sun pitäisi kuunnella ja uskoa niitä miehesi kehuja, ja olla ehdottomasti vertailematta itseäsi muihin.

Joogaa mäkin suosittelen, ja meditaatiota. Kun mieli on tasapainossa, on helpompi nähdä myös itsensä positiivisemmassa valossa. 

Elämä on liian lyhyt murehtimiseen. Keskity tekemään asioita, joista nautit, se varmasti heijastuu muuhunkin elämään. 

Vierailija

Ikä auttaa asiaan: olen 41-vuotias ja omasta mielestäni nykyään aika tosi hot, vaikka on raskausarpia, selluliittiä ja ylimääräisiä kilojakin muutama :)

Rintani ovat aika pienet, mutta vielä suht kiinteät, vaikka niillä on kahta lasta imetetty. Rakastan raskausarpiani, koska ne kertovat siitä, että mulla on kaksi aivan maailma ihanilta lasta. Lenkkeilen suht paljon, joten pyllyni on kiinteä ja sopivan kokoinen. Pidän sekä itse, että mieheni siitä, että vatsan ja reisin seudulla on pehmeyttä ja muotoja. Näytän naiselliselta ja houkuttelevalta.

Hyvä ryhti tekee myös ihmeitä, suosittelen myös joogaa tai pilatesta, jota itse harrastan.

Ehkä kuitenkin suurin vaikutus hyvään olooni on miehelläni, joka saa minut tuntemaan itseni kauniiksi ja haluttavaksi, vaikka olen todella kaukana valokuvamalleista :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat