Noin 36-43-vuotiaat! Miten huomaatte vanhenemisen kasvoistanne?

Vierailija

Listatkaa mitä vanhenemismuutoksia teille on tullut kasvoihin? Tuliko ne yhtäkkiä tietyssä iässä vai pikku hiljaa huomaamatta?

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Minulla on ain ollut silmäkulmissa naururypyt, ja nehän vain syvenevät.

Mutta tuossa iässä havahduin siihen, kun seisoin metrossa ja näin peilikuvani pimeästä tunnelista. Nenän molemmilta puolilta heijasti varjo, eli iho oli löysempää. Ilman tuota kuvaa, ihan peilin ääressä, en asiasta tiennyt. 

Nyt olen 47 ja tarkkailen itseäni metron ikkunasta, kun sinne eksyn. Huh, ei vielä roiku enempää...

Vierailija

Koko naama on alkanut roikkua. Pahiten tämä näkyy leukalinjasta, nyt on sellaiset bulldogimaiset roikkupussit leuan sivuilla, ja kaksoisleukaakin vaikka olen hoikka. Poskillakin korkein kohta on roikahtanut siitä kun se nuorena oli poskipäissä, keskikasvoille, joten näytän jatkuvasti turvonneelta.

Rupsahdus tapahtui minulla aika äkkiä, yhdessä kesässä kun olin 37-vuotias. Ryppyjä on vielä aika vähän, lähinnä pieni sibeliusrypyn alku otsalla. Rasvainen iho auttaa tähän. Mutta mieluummin minä kyllä rypyt ottaisin kuin tämän roikkumisen.

Vierailija

Olen puolivälissä viittäkymmentä ja ärsyttävin on toi kasvojen alareunaan molemmille puolille keskelle ilmestynyt pussukka alaspäin. Tuo paljastaa naisen iän mun mielestä tehokkaimmin. Mulla ei ole juurikaan silmäryppyjä mut hirveet silmäpussit ja toi leukapussi vanhentaa pahiten.

Vierailija

Tänä syksynä pyytäen ja yllättäen silmien väliin tuli pystyryppy. Siis sellainen, jonka ansiosta nyt sitten näytän äkäiseltä ja vanhalta, mitä tietysti olenkin. Se vain tuli, eikä lähde pois.

Suupielissä on ollut merkkejä aiemmin, mutta niihin voi omilla ilmeillä ja elämäntavoilla vaikuttaa. Niiden juonteiden syvenemisen olen pysäyttänyt noin seitsemän vuotta sitten ja nyt ne näyttää sileämmiltä kuin silloin, kun olin elämääni tyytymätön ja katkera.

Ikää 44 vuotta ja mieluummin rypyt kuin Botox.

Vierailija

Olen 41-vuotias ja viimeisen vuoden aikanan olen alkanut todella huomata ikääntymisen muutoksia: harakanvarpaat silmien ympärillä selvemmät ja muutenkin sillä alueella lisää ryppyjä. Samoin tuo sama, jonka nro 4 sanoi, eli kasvojen alareunassa, leukalinjassa alkaa olla sellasta alkavaa roikkuvaa ihoa. Samoin leuan alla hieman, vaikka mulla ei olekaan kaksoisleukaa tms.

Yksilöllistähän tämä on ja kuten joku sanoi, rasvainen iho vaikuttaa ettei ryppyjä tule niin nopeasti. Samoin varmasti geeneillä on asiaan vaikutusta: oma äitini alkoi silminnähden vanhentua vasta täytettyää 70v, toivon samaa omalle kohdalle :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tänä syksynä pyytäen ja yllättäen silmien väliin tuli pystyryppy. Siis sellainen, jonka ansiosta nyt sitten näytän äkäiseltä ja vanhalta, mitä tietysti olenkin. Se vain tuli, eikä lähde pois.

Mulle tuli tuollainen jo kaksikymppisenä. Sukuvika, tuntuu äidin puolelta kaikilla nuorillakin olevan sibeliusryppy jo parikymppisenä ja kolmekymppisenä syvä ura oikein eikä mikään juonne. Näkee noita muutenkin suht paljon nuorillakin, joten ei tuo minusta oikein vanhuuden merkki ole.

Vierailija

Minulle rupsahdus tuli yhden hyvin stressintäyteisen vuoden aikana päälle kolmekymppisenä. Sain sinä vuonna vielä lapsenkin ja tuntui ettei raskaudestakaan palaudu kuten nuorempana. Kilot jäi ja pysyy, nahka ei meinaa palautua ja huolet ja valvominen ja synnytys vei tukan päästä eikä se koskaan näytä tulevan enää ennalleen. Ryppyjä on, iho ei ole enää kimmoisa ja neutraali yleisilme on väsyneen oloinen. Mut minä en vaan näytä väsyneeltä, vaan minusta on näitten rankkojen vuosien aikana tullut aidosti vanha ja väsynyt.  Energiaa on kulunut niin paljon että se näkyy.

Vierailija

Iho on jo selvästi vähemmän kimmoista, veltompaa. Mutta mulla ei ole vielä ryppyjä, eikä juonteita. Tai no muutama pysty"viiva" (otsalla silmien välissä ja suun molemmin puolin, mutta ne ovat hyvin huomaamattomat), mutta se on pientä. Siitä saa olla kiitollinen. Sävy on harmaampi. Iho on ikään kuin taikinamaisempaa. Olen toistaiseksi hyvin säilynyt ikäisekseni. En käytä mitään kasvotuotteita, paitsi kosteutan suihkun jälkeen 3 krt viikossa.

N43

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli tuollainen jo kaksikymppisenä. Sukuvika, tuntuu äidin puolelta kaikilla nuorillakin olevan sibeliusryppy jo parikymppisenä ja kolmekymppisenä syvä ura oikein eikä mikään juonne. Näkee noita muutenkin suht paljon nuorillakin, joten ei tuo minusta oikein vanhuuden merkki ole.

Okei, kiitos lohdutuksesta! Pystyryppy saa ihmisen myös näyttämään älykkäältä, eikö? :)

Vierailija

Minä aloin vanhenemaan vasta 45-vuotiaana. Nyt olen 49v. ja kaulan alue on jo jonkin verran veltostunut, mutta ei kauhean paha. Ryppyjä ei ole, johtunee varmaan siitä, että minulla on ollut aina rasvainen iho, vieläkin otsa rasvoittuu. Äitini on 67v. ja hänelläkään iho ei ole ryppyinen, mutta uurteita toki on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Rupsahdus tapahtui minulla aika äkkiä, yhdessä kesässä kun olin 37-vuotias. Mutta mieluummin minä kyllä rypyt ottaisin kuin tämän roikkumisen.

Sama täällä, rupsahdus tapahtui alle vuoden sisällä, yhtäkkiä posket valahtivat alemmas, siis silmän alla, nenävarren vieressä. Posket ja silmät ovat vähän niin kuin kuopalla, vaikken ole mikään laiha. Nuo hamsteripussit mulla on ollu jo 30-vuotiaasta, sukuvika.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minulle rupsahdus tuli yhden hyvin stressintäyteisen vuoden aikana päälle kolmekymppisenä. 

Voiko muuten vielä alle 40-vuotiaana "palautua" stressin aiheuttamasta ikämuutoksesta (ei naama rupsahtanu) vai onko muutos pysyvä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle rupsahdus tuli yhden hyvin stressintäyteisen vuoden aikana päälle kolmekymppisenä. 

Voiko muuten vielä alle 40-vuotiaana "palautua" stressin aiheuttamasta ikämuutoksesta (ei naama rupsahtanu) vai onko muutos pysyvä?

tarkoitin: eli naama rupsahtanu

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat