Helvetti että olin nuorempana laiska...

Vierailija

Ihan hirveää miettiä miten laiska olin nuorempana, kun nyt päiväni ovat todella pitkiä, koska käyn täyspäiväisesti töissä ja opiskelen yliopistossa.

Muistan eräskin kesä nuorempana, kun tuntui että naapurin ruohon leikkaaminen taskurahaa vastaan vei koko päivän ja kaikki voimat, mutta kun vertaa nykyiseen työmääräni, niin en tiedä itkeäkö vaiko nauraa :D

Sitten tietysti kaikki kotityöt, mitkä yleensä aina jätin tekemättä, tai sitten tein ne puolivillaisesti - nykyyän kun asun yksin niin eipä niitä kukaan muukaan tee ja olen huomannut, että eivät ne oikeasti edes vie kuin ehkä 10-15 minuuttia päivässä kun aina ohimennen tekee jotain.

Mutta toisaalta muistan myös sen että nuorempana kaikki epämieluisa työ tuntui ihan oikeasti karmealta aikaavievältä taakalta - en minä silloin mitenkään ymmärtänyt miten helpolla oikeasti pääsin.

Kommentit (2)

Vierailija

Näinhän se menee, mutta nuorena ei kyllä pääse helpolla. Niin hirvee kasvumyllerrys menossa, että ei ihmekään jos väsyttää ja laiskotuttaa.

Vierailija

Nuorena tarvitsee lepoa ja unta paljon enemmän kuin aikuisena, joten et ole varmaankaan ollut pelkästään laiska, vaan fyysiset tuntemuksesi ovat olleet ihan normaaleja. Toisekseen nuori elää nuoruuttaa, jos on vielä teini, niin ei elämän kuulukkaan täyttyä sellaisista asioista kuin aikuisena. Nuorena esim. kaverisuhteet ja harrastukset ovat niin tärkeitä, että kaikki muu tuntuu olevan toissijaista, ja niin kuuluukin olla! Siinä oppii paljon omista arvoista ja siitä miten antaa itseä kohdella, ja miten muita tulee kohdella. Toisin sanoen siis; nuorella ja aikuisella on ihan erit elämäntehtävät ja -haasteet. Olisi huolestuttavaa jos joku nuori haluaisi elää niin kuin esim. perus kolmikymppinen aikuinen elää. Älä suotta siis parhaa mennyttä itseäsi, ja mikä tärkeämpää; muista olla parjaamatta nuorisoa nyt aikuisena :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat